Nyt oli lähellä..

^
Väärin.

Alku siis. Rypyjen turpasauna vaikuttaa ihan ookoolta.

eikös huurre mies taannoin kirjoitellut että oli tavarat levällään tienposkessa ei ketään kiinnostanut.....
mut sit taas ruotsin puolella kun pysää eväitä nauttimaan niin heti on joku kyselemässä....

Tapahtui joskus muinoin Lapin reissulla. Täti ajeli edessäni Ladalla takarengas tyhjänä ja valmistauduin mielessäni jo auttamaan, mutta ajo vaan jatkui - ja jatkui varmaan 5-10 km. Auto menee laidasta laitaan, kohta lentää renkaanriekaleita ja vauhti vaan kiihtyy..
Niin pitkään ajoi, että vanteesta alkoi kipinät lennellä ja pysähtyi vasta kun Lada ei enää kulkenut. Muistan ajatelleeni, että noin pöllöä en jää auttamaan ja ajoin kylmästi ohi.

Useinhan nuo edelläajavan kumin puhkeamiset tulee niin yllättäen, ettei siinä oikein mitään ennätä ajatellakaan ja 500 m päässä se on jo vähän myöhäistä. Tien sivuun pysähtyneen pyörän ja autonkin luokse pysähdyn, jos näen selkeästi avuntarpeen. Muuten ajelen kyllä ohi.. Aika turhauttavaa pysähtyä, jos avun tarvetta ei ole. Sekin muutaman kerran tullut koettua. Siis selkeä merkki avuntarpeesta, eikö vaan :thumbup:

On nimittäin alkanu Suomessakin yleistymään tämä maantierosvous. Porukka pysäyttää tienvarteen ja viittilöi apua, ja kun pysäytät auttamaan ni saatat lähtiessäs olla rahaton, autoton jne.

Nyt kaivataan vähän faktaa tähän "yleistymiseen".
Viime viikonloppuna heitin nuoren naisen koirineen kotiinsa, kun auto oli hyytynyt matkan varrelle. En alkanut kysymään hänen etnisiä taustoja oliko somerolainen vai savolainen. Loppupalkkana (edellisen päivän Turun tapahtumien jälkeen) hän sanoi: "Uskoni ihmiskuntaan on palautunut". Kliseinen kommentti lämmitti kummasti mieltä.

Et oo hirveesti lehtiä lukenu? Muunmuassa Metro-lehdessä on 2 vuoden aikana ollut vähintään kahdesti juttua varoituksista tien varteen pysähtyneistä varkaista.

Mun mittapuulla "maantierosvouksen yleistyminen" vaatii kyllä vähän jotain muutakin kuin pari varoitusta lehdessä. Jos tapauksia olisi edes kahden käden sormin laskettava määrä vuodessa, niin eiköhän keltainen lehdistö repisi sen mittakaavan maailmanloppulööpit että oksat pois... Itse en kyllä Hesarista muista lukeneeni yhdestäkään tapahtuneesta maantieryöstöstä viime vuosina. Kaiken maailman aggressiivista kaupustelua sun muuta häiriköintiä kyllä tapahtuu.

Mä olen kauhea rasisti, koska vituttaisi suunnattomasti, jos naapuriin muuttaisi manneperhe:D

Asuisit silloin luultavasti lähiössä, joten normaali lähiömeiningillä selviäisi. Pientä perheriitaa ja sen semmoista, johon olisit sopeutunut jo kotona.

Enemmän vitutti yhdessä toisessa kohteessa alakerran pyörätuolissa istuva puliukko. Oli nuorikin vielä, joten virtaa riitti juhlimiseen.

Kyllä niitä sen verran paljon on ollut ja uutisoitu että itse ainakin mietin kahdesti että mikä porukka siinä tien poskessa mahtaa häröpalloilla. Ja kyllä niitä aivan varmasti on yli sen kahden käden sormet, naiivia kuvitella että jokaisesta tapauksesta tulisi lehtijuttu. Ja jos näillä on vähänkään järkeä päässä niin eivät ne siinä yhdessä kohtaa kauaa virkavaltaa odottele vaan paikka vaihtuu nopeasti.

Asuisit silloin luultavasti lähiössä, joten normaali lähiömeiningillä selviäisi. Pientä perheriitaa ja sen semmoista, johon olisit sopeutunut jo kotona.

Enemmän vitutti yhdessä toisessa kohteessa alakerran pyörätuolissa istuva puliukko. Oli nuorikin vielä, joten virtaa riitti juhlimiseen.

Joo, suhtaudun epäluuloisesti kaikkiin ihmisryhmiin uskontoon ja rotuun katsomatta ja erityisesti vihaan ns. "farkkutakki" spurguja.

Kyllä niitä sen verran paljon on ollut ja uutisoitu että itse ainakin mietin kahdesti että mikä porukka siinä tien poskessa mahtaa häröpalloilla. Ja kyllä niitä aivan varmasti on yli sen kahden käden sormet, naiivia kuvitella että jokaisesta tapauksesta tulisi lehtijuttu. Ja jos näillä on vähänkään järkeä päässä niin eivät ne siinä yhdessä kohtaa kauaa virkavaltaa odottele vaan paikka vaihtuu nopeasti.

Harvemmin kuitenkaan yksinäisen tiensivussa olevan prätkän kuski on täällä ketään vielä ryöstellyt ja raiskannut. Eikä juuri myynyt kiikareita, veitsisarjoja tai nahkatakkejakaan. Paikka varmaan vaihtuisi nopsaankin jos saisi pyörän kuntoon :orgmp:

juu minulta avun saa jos on tien sivussa moottoripyörällä... olen sitten ite liikkeellä millä vaan.....
henkilöautoilijat väristä riippumatta saavat selvitä omalla porukalla
niiden olen itse nähnyt aiheuttavan ongelmia.... 1. tietämättömyys 2. vahinko 3. tahallinen teko..
noin minä lasken tapahtumat....

Vuosi takaperin mulla hyyty transporteri Riihimäen kohdalle motarilla. Hätävilkut päälle ja auton viereen huitomaan.
Ongelma oli, että renkaita vaihtessa, pultit oli jäänyt löysälle ja toinen eturengas meinas irrota. Renkaat vaihdatin liikkeessä tampereella ja lähdin siitä suoraan kohti helsinkia. Jälkikiristys oli siis tekemättä. Puolen tunnin aikana viis henkilöautoa pysähty, joista vasta viimeseltä löyty sopiva rengasavain, jolla kiristys onnistui.
Oudolta tuntui se, että poliisiauto ajoi ohi pysähtymättä, vaikka koitin viittoa niitä pysähtymään. Luulisi, että poliisi, joka ei aja vilkut päällä, olisi velvoitettu pysähtymään jos heillä tien penkalla viitotaan.

huonot on eväät liikkumiseen ihmisillä jos ei renkaan vaihtoon tarvittavia työkaluja.....
ei ne aina abc pihaan hajoo jossa voi lämpösessä odottaa autoliiton kaveria vaihtamaan..

mut oikeasti olis poliisin viran puolesta pitäny motarilla katsoa saako kirjoitella sakon pysäämisestä vaiko soitaa hinurin että saa auton pois motarilta

Back