Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Löin toissa kesänä 20 kertaa 1 kg:n painoisella lekalla betonilattialla olevan Marushin 999RS kypärän yläosaan...En saanut sillä ollenkaan reikää kuoreen.... melko sitkeää ainetta
Kiitti vinkistä. Kävin korjaa vikan M kokosen parempaan talteen.Taas olisi halpaa ja hyvää tarjolla. HJC R-PHA 11 179,60€, ovh 419€.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/40034...mpikypara-MC-5
Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta käytössä, ajattelin siirtää sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypärä käytössä ? Olen yrittänyt netin syövereistä arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ääni riipii jos taajuus on v-mäinen. Tarkoitus mennä MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko näistä konkretiaa kellään ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan päähän sovi anatomian puolestakaan mutta se selviää sitten sovittamalla.
Nakupyörällä siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei pää mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
Pääpaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyvä olla jo vakiona ja umpikypärä on hakusessa, ei avattava.
Jos Shoei sulle sopii niin suosittelen GT-Air. Ei sekään niin hiljainen ole että ilman tulppia pärjäisi, mutta enpä ole ilman tulppia pärjännyt millään kypärällä.
Pinlock ja aurinkovisiiri löytyy ja sitä saa muuten DD-lukolla kun kyselee oikeasta liikkeestä.
Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta käytössä, ajattelin siirtää sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypärä käytössä ? Olen yrittänyt netin syövereistä arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ääni riipii jos taajuus on v-mäinen. Tarkoitus mennä MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko näistä konkretiaa kellään ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan päähän sovi anatomian puolestakaan mutta se selviää sitten sovittamalla.
Nakupyörällä siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei pää mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
Pääpaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyvä olla jo vakiona ja umpikypärä on hakusessa, ei avattava.
Mulla ja ikäloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole vielä hijaisempaa kypärää ajanut. Seuraava täytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pitäs olla vielä hieman kevyempi kuin vanha ruoska mikä mulle on jo erinomainen.
En nyt arvostele kenenkään ajotottumuksia, mutta pitääkö pyöräilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsellä aika äänekäs nakupyörä, eikä ainakaan tuolla potalla häiritse äänet mitenkään. Sitä meteliä pitää vähän kuuluakin.
.
.
.
.
Oli mulla 2000-luvulla uudempikin potta, mutta joku mulkku pölli sen. Tämä kypärä on helvetin mukava. Se uudempi oli jotenkin sellainen ahdistavan tiivis. Tällä potalla ajettu 270km/h.Mulla ja ikäloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole vielä hijaisempaa kypärää ajanut. Seuraava täytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pitäs olla vielä hieman kevyempi kuin vanha ruoska mikä mulle on jo erinomainen.
En nyt arvostele kenenkään ajotottumuksia, mutta pitääkö pyöräilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsellä aika äänekäs nakupyörä, eikä ainakaan tuolla potalla häiritse äänet mitenkään. Sitä meteliä pitää vähän kuuluakin.

Hyvin pärjäsin ostamallani Index Titan 7 kypärällä. Hinta 37 €.Ensi maanantaina lähden Thaimaahan moporeissulle.
Vuokrataan kaverien kanssa skootterit sieltä kolmeksi viikoksi
Ostan sieltä jonkun halvan ja hyvän kypärän skootteriajoja varten.
Jos minusta ei kuulu mitään marraskuun lopun jälkeen, se kypärä on kai tappanut minut.
Kuka nakupyörällä ajaa, tai ainakin sellaisella jossa olematon pleksi, ei juurikaan tiedä millainen meteli voi aiheutua melkein kaikista keskikokoisista plekseistä. Tarkoitan sellaista jonka läpi ei katsella, vaan sen korkeus jää alle leukatason.
Alussa ajelin katteellisilla ja nyt lähemmäs 20v nakuilla, ja voin allekirjoittaa tuon väitteen täysin. Moni asiaa tarkemmin tuntematon on sitä mieltä, että ei nakulla voi ajaa, kun ei ole katetta suojaamassa tuulelta. Alle 200 vauhdeissa asia on pikemminkin päinvastoin. Matala plexi ohjaa kaikki pyörteet suoraan kypärään ja meteli ja pään heilunta on sen mukainen. Nakussa kypärään tulee tasainen pyörteetön ilmavirta, joka ei pauku eikä ravistele.
Kolmas teoria on, ainakin näin kauppakoulut aikoinaan käyneenä, että valmistaja haluaa myydä enemmän tuotteitaan. Minkähän tuotteen valmistaja edes haluaisi nykyään lanseerata tuotteen, joka kestää esim. kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailijan tms? Takana on ne ajat, kun äitimuori ekan pyykinpesukoneen osti ja sitä menestyksellä sellaiset 25 vuotta käytti. Hieno tuote, mutta huonoa bisnestä. Hyvä jos nykyisillä pääsee sen viisi vuotta ennen totaalituhoa.Toinen teoria on että ilman happi, lämpö, yms ja käytössä, hiki (moninaisia yhdisteitä), mekaaninen kuorma jne aiheuttavat sen vaimennusaineen, solumuovin ominaisuuksien heikkenemisen -> ei toimi kunnolla vaikka näyttää olevan ok.
En muista oliko nuo vuodet käyttöikää/säilytysikää/teknistäikää ja mitkä oli varsinaiset vuodet.
Kolmas teoria on, ainakin näin kauppakoulut aikoinaan käyneenä, että valmistaja haluaa myydä enemmän tuotteitaan. Minkähän tuotteen valmistaja edes haluaisi nykyään lanseerata tuotteen, joka kestää esim. kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailijan tms? Takana on ne ajat, kun äitimuori ekan pyykinpesukoneen osti ja sitä menestyksellä sellaiset 25 vuotta käytti. Hieno tuote, mutta huonoa bisnestä. Hyvä jos nykyisillä pääsee sen viisi vuotta ennen totaalituhoa.