Mä olen kyllä naputellu aina vähän toiseen suuntaan eli sinne minne mutteria tai pulttia aukaistaan.
Ruosteisen pultin avauksessa kylläkin naputellut varovasti kantaankin tai tuollai mutterin tapauksessa hylsyllä, että sidokset aukeaa.
Naputtelemalla (lyömällä) olen saanut auton umpijuuttuneen renkaan pultinkin, joka ei lähtenyt 60cm lisäkangen kanssa vaikka vaikka päällä seisoi, eikä Bahcon pulttipyssyllä paksun letkun kera. Vääntövarsi vaan paikalleen, tyhjät pois kädellä jännittämällä, ja suhteellisen kevyellä vasaralla vääntövarteen nopeita impulsseja, niin kyllä lähtee.
Samoin pyörän etupumppuja purkaessa en saanut alapulttia auki halpis pulttipyssyllä vaikka painoin iskaria kasaankin, pyöri vaan tyhjää. Mutta pienen varren kanssa kevyellä vasaralla saa niin nopean impulssin, että iskarielementin massa pitää sen pulttiin verrattuna aloillaan hyvinkin ja aukihan se napsahti

Tuossa eturattaan pultissa tarttee käyttää sen verran jatkovartta jo tohon hylsyn jatkeeks, että impulssin saaminen perille asti voi olla haastavaa.
Eli jos toi pikkunaputtelu auttaa niin hyvin kuin tuossa videolla näytti, niin täytyy pitää sekin mielessä.