• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scuuba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ymmärränkö nyt siis oikein, että toi palikka lyödään periaatteessa minne tahansa prätkän katteen alle piiloon... sitten laitetaan RaceChrono päälle ja siihen laitetaan ulkoiseksi datalähteeksi tuo laite? Ja sen jälkeen RaceChrono käyttää yksinomaan tuota laitetta tallentamaan nopeudet ja kierrosajat?
Mjoo, mikä tahansa pulikka missä riittävän tihee paikannus teipillä, nippusiteellä tms. kiinni sopivaan kohtaan, paritus ja menoksi.

Vähän se sais olla esillä. Esim pleksin teipattu keulassa tai takakatteen päällä. Omien fiilisten mukaan garmin ei ole ihan niin herkkä vastaanotin kuin qstarz, mutta huomattavasti luotettavampi. Tosin garminin "10hz" ei ole todellisuutta vaan se about 7,5hz. Tosin qstarz hajoaa nopeasti niin että 10hz silläkään toimi.

Qstarz tuntui toimivan ok vaikka takakatteen sisältäkin.

Itsellä garmin saa aina virtaa kun pyöräkin, niin ei tarvi nykyään kuin painaa start chronopuhelimesta (s4active) niin homma rullaa.

Jos ei kiinnosta tunkea nopeuksia videoihin tai analysoida ajoa niin en varmaan laittaisi kuin 1hz mokkulan kiinni, hyvin niillä ajan saa.

Re: Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

Joo Garminista oon kans lukenut, et menee vähän vajailla hertseillä. Itselläni racechronon mukaan average on 9Hz. Min 7.5 ja Max 10.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Vähän se sais olla esillä. Esim pleksin teipattu keulassa tai takakatteen päällä. Omien fiilisten mukaan garmin ei ole ihan niin herkkä vastaanotin kuin qstarz, mutta huomattavasti luotettavampi. Tosin garminin "10hz" ei ole todellisuutta vaan se about 7,5hz. Tosin qstarz hajoaa nopeasti niin että 10hz silläkään toimi.

Noo, mulla on yksi ja ainoa Qstarz kestänyt neljä vuotta ja sen sisällä n. 30 ratapäivää ja edelleen toimii. Kaikki on suhteellista ja/tai käyttömääräästä ja/tai yksilön laadusta kiinni. Pyrstöön ulkopuolelle teipattuna kiinni, motogp-kuskit piirtää ristin rintaan, mulla se risti on mustalla jesarilla pyrstössä ulkopuolella. Silti Ahvenistolla on joskus gappeja datassa suolenkillä.

Noo, mulla on yksi ja ainoa Qstarz kestänyt neljä vuotta ja sen sisällä n. 30 ratapäivää ja edelleen toimii. Kaikki on suhteellista ja/tai käyttömääräästä ja/tai yksilön laadusta kiinni. Pyrstöön ulkopuolelle teipattuna kiinni, motogp-kuskit piirtää ristin rintaan, mulla se risti on mustalla jesarilla pyrstössä ulkopuolella. Silti Ahvenistolla on joskus gappeja datassa suolenkillä.
Alkaa olla elämänsä ehtoopuolella tuo 30 ratapäivää. Nehän alkavat kummallisesti pätkiä ennenkuin lopullisesti hajoavat sahalaitaisuuteen tai toisinpäin. Hiukan karrikoiden, mutta ei paljon heitä. 5-hertsisenä sitten saattaa vielä toimia.

Alkaa olla elämänsä ehtoopuolella tuo 30 ratapäivää. Nehän alkavat kummallisesti pätkiä ennenkuin lopullisesti hajoavat sahalaitaisuuteen tai toisinpäin. Hiukan karrikoiden, mutta ei paljon heitä. 5-hertsisenä sitten saattaa vielä toimia.

Arviolta tuon 30-50 päivää on kestäny mulla nuo Qstarzit 5Hz asetuksella toimii pidempään, mutta ei silläkään ikuisuuksia.

Tai sit pulttaa vaan puhelimen kiinni mopoon, siinähän on valmiina 1hz vastaanotin.
Toki joo, mutta herkkyydessä ja käytettävyydessä jäädään jälkeen. Joskus tässä koitin pari vuotta sitten puhelimen omalla niin en saanut mitään järkevää talteen. Varmaan noi vanhat paskat toimii siinä vielä jotenki.

Tai sit pulttaa vaan puhelimen kiinni mopoon, siinähän on valmiina 1hz vastaanotin.
Ongelma on siinä että puhelimen GPS-antenni on mitä on/ mikä on saatu mahtumaan puhelimeen.
Kun taasen gepsipalikoiden GPS-antenni on nimenomaan optimoitu GPS-signaalin vastaanottoa ajatellen.
Siitä syystä 1 Hz palikka on parempi kuin 1 Hz puhelin.

Onko kukaan piilottanu tota Qstarzia takakatteen sisään? Siel ois hyvin tilaa mutta mite hyvin signaali kantaa ton katteen läpi?

Onko kukaan piilottanu tota Qstarzia takakatteen sisään? Siel ois hyvin tilaa mutta mite hyvin signaali kantaa ton katteen läpi?

Ainakin itellä kantaa 10hz qstarz hyvin r6:sen takapenkin alta. Ainoa missä pitää teipata takakatteen päälle on ahvenisto ja siltikin signaali saattaa katketa.

Onko kellään muulla sellasta ongelmaa, että välillä RaceChronon tallentama rataprofiili joka RaceRenderiin välittyy, on vain pitkulainen ovaali, tai sitten vain suora viiva?

Mä tallensin 5 sessiota RaceChronolla Alastarolta Sunnuntaina (Qstarz mokkulasta GPS data). Kaikissa sessioissa olosuhteet samat, ihan samat softan käynnistykset jne.... Sessioista 1,3,4,5 tuli iha oikeannäköinen ratakartta näkyviin datasta, mutta sessiosta 2 tuli pitkulainen viiva. Kaikki kierrosajat ovat kuitenkin iha oikein, ja nopeudet ja G-voimat myös.

Mikä helvetti ton ratakartan sotkee?

Re: Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

Näkyykö chronossa itsessään oikea rata? Sen voi vaihtaa myös jälkikäteen.

Thänks, hyvin toimii.

Huomasimpa kun rupesin noita viime kesän kemoroita availemaan circuit toolssiin niin jostain syystä ei tunnistanut osassa datasta kierroksia ollenkaan vaan tuli whole session ja ns. yks kierros minkä kesto esim. 17 minuuttia.

No siitä on ainakin helppo ens kaudella pistää paremmaksi :D

edit. Vika löytyi, olikin kahden eri radan data samaan aikaan circuit toolssissa auki niin siks ei tunnistanut. Eli oma moka.

Tässä liitteenä Circuit Tools:iin cir-tiedosto Alastarosta.
Sieltä minulla ei ollut juurikaan dataa.
Jos jollakulla on, niin miten hyvin sattuu GPS-tallenteet radalle?

Liitetiedostot

• Alastaro.zip
    Alastaro.zip
    5,9 KB · Katselut: 7
  • Kierrokset_6-7.png
    Kierrokset_6-7.png
    29,3 KB · Katselut: 44
Tässä liitteenä Circuit Tools:iin cir-tiedosto Alastarosta.
Sieltä minulla ei ollut juurikaan dataa.
Jos jollakulla on, niin miten hyvin sattuu GPS-tallenteet radalle?

Äkkiseltään näyttäisi, että saisi olla ylempänä tuo rata ihan inan verran, mutta tuokin on ainakin mulle varsin riittävä. alastaro.jpg

Näkyykö chronossa itsessään oikea rata? Sen voi vaihtaa myös jälkikäteen.
Kyllä näkyy oikea rata, se etsi aina automaattisesti tallennusvaiheessa sen lähimmän radan jolla olin.

Tosiaan sessiot 1,3,4,5 ni kaikki data ratakierroksesta näkyy moitteetta, mutta sessiosta 2 näkyy GPS paikannuksessa radan tilalla pelkkä suora viiva mitä pitkin se täplä hinkkaa. Kaikki muu data näkyy siitäkin sessiosta oikein.

Back