ehdotus jäsenmäärän kasvattamiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luke76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ultimaattisesti kaikille täydellisiä jäsenetuja on täysin mahdoton olla.
Kaikki me ollaan omanlaisiamme motoristeja. Tapoja harrastaa on tasan yhtä monta kun on harrastajaakin. Tämmöisen yhdistyksen toiminta, joka on kaikille motoristeille avoin, pyörän merkkiin tai käyttötarkoitukseen tai sijaintiin katsomatta, on aina kompromissi. Mistä johtuen meidän pitää mennä tietyllä tapaa kultaista keskitietä.

Kaikkia ei voi miellyttää vaikka kuinka haluaisi.

Toivon että saisimme kuulla teiltä enemmän mitä haluatte ja mitä ette. Kertokaa mitä 29€:lla vuodessa pitäisi saada?

Jatkakaa siis keskustelua. Mutta koitetaan pitää keskustelu asiallisena, eikä lähdetä arvostelemaan toisten mielipiteitä siitä, onko jäsenyys kannatta vai ei.

Toivon että saisimme kuulla teiltä enemmän mitä haluatte ja mitä ette. Kertokaa mitä 29€:lla vuodessa pitäisi saada?

Jos olisin jäsen, niin haluaisin yhteiskunnallista edunvalvontaa joko itsenäisesti tai sitten SMOTOn siipikerhona.
Kohta koittaa ajat, jolloin edunvalvontaa oikeasti tarvitaan ja silloin pitää olla kynä teroitettuna.

Toki jos joku yritys haluaa antaa alennusta, niin sehän on pelkkää plussaa.

Nykyiselläänkin yhdistys tekee paljon hyvää työtä, kuten järjestää ajokoulutuksia, tapahtumapäiviä, rata-ajoa ja letka-ajoa. Tuosta valikoimasta löytyy useimmille jotain. On kuitenkin yhä kasvava joukko muilla kuin asvalttiteillä viihtyviä motoristeja. Siitä joukosta olisi todennäköisesti löydettävissä potentiaalisia jäseniä, jos yhdistys järjestäisi vaikkapa muutaman kerran kaudessa "sora-ajopäiviä" tai "maastoajokoulutuksia" tai muita vastaavantapaisia tapahtumia.

Muut tahot järjestävät toki sellaisia; esimerkkeinä vaikkapa GS-meeting ja McHuurteen jutaukset, joihin osallistuu vuodesta toiseen kymmeniä - jollei satoja - motoristeja. En tarkoita, että niiden kanssa pitäisi lähteä kilpailemaan motoristien sieluista, vaan yhdistys voisi tehdä yhteistyötä ja täydentää omalla panoksellaan tuon joukon tapahtumavalikoimaa. Vapaaehtoisia ja osaavia toteuttajia löytyy varmaankin jo nykyisestä jäsenkunnasta. Rekrytointia voisi tehdä vaikkapa em tapahtumien yhteydessä.

Vapaaehtoisia ja osaavia toteuttajia löytyy varmaankin jo nykyisestä jäsenkunnasta.

Mä en hetkeäkään epäile, etteikö osaamista löytyisi. Mutta niitä vapaaehtoisia onkin vaikeampi löytää.
Edelleenkin, jos joku on halukas järjestämään vaikka maastoajokoulutuksen, niin yhdistyksenä tuemme ja autamme parhaamme mukaan aivan varmasti.

Kaksi asiaa joita multa on kysytty usein on Endurokoulutus ja moottoripyörän huoltokoulutus. Molempiin mulla kyllä riittää intoa, mutta en vaan mielestäni ole näissä tarpeeksi taitava että alkaisin kurssia pitämään. Avustajana olen heti mukana. Jos näitä järjestetään.

Nykyiselläänkin yhdistys tekee paljon hyvää työtä, kuten järjestää ajokoulutuksia, tapahtumapäiviä, rata-ajoa ja letka-ajoa. Tuosta valikoimasta löytyy useimmille jotain. On kuitenkin yhä kasvava joukko muilla kuin asvalttiteillä viihtyviä motoristeja. Siitä joukosta olisi todennäköisesti löydettävissä potentiaalisia jäseniä, jos yhdistys järjestäisi vaikkapa muutaman kerran kaudessa "sora-ajopäiviä" tai "maastoajokoulutuksia" tai muita vastaavantapaisia tapahtumia.

Muut tahot järjestävät toki sellaisia; esimerkkeinä vaikkapa GS-meeting ja McHuurteen jutaukset, joihin osallistuu vuodesta toiseen kymmeniä - jollei satoja - motoristeja. En tarkoita, että niiden kanssa pitäisi lähteä kilpailemaan motoristien sieluista, vaan yhdistys voisi tehdä yhteistyötä ja täydentää omalla panoksellaan tuon joukon tapahtumavalikoimaa. Vapaaehtoisia ja osaavia toteuttajia löytyy varmaankin jo nykyisestä jäsenkunnasta. Rekrytointia voisi tehdä vaikkapa em tapahtumien yhteydessä.

Taitaa aika moni soramotoristi viihtyä tuolla Pohjolan Kurapyöräilijöiden puolella itseni lisäksi. Sieltä löytyy monenlaista sora-ajotapahtumaa yllä mainittujen lisäksi ja yhteisöllisyyttä, kun pyöriä nostellaan suosta ja hiekkakuopilta.
Siellä on myös noin 99 % vähemmän pään aukomista ja vittuilua kuin tällä foorumilla.

^ Samaa mieltä. Monasti todennu et mitä enempi populaa, sitä vähemmän järkee misään. Homma menee väkisinkin sotkuseks sekoiluks jos ihmismäärä lisääntyy "liikaa".Itseeni kyl kiehtois enemmän edut juuri matkailupuolella mut sithän mä hokasin nuo smoton edut, menee siirtymis-suunnitelmat Eurooppaan ens kesänä uusiks :jpstyle: Ehkei sittenkään Ruattin kautta vaan botskil Saksaan....mikäli edut voimas vuonna 2019.

Jäsenyyden olen ottanut ratapäivien takia ja parilla ratapäivällä pääsee jo plussan puolelle. Jos en ratailisi, niin en varmasti olisi jäsenkään. Kylkiäisenä tulleita alennuksia en ole koskaan käyttänyt, enkä edes tiedä mistä saisi mitäkin.

itte asun täällä hevon jeerassa, oma vika sinänsä. tapahtumat jne keskittyy aika paljon eteläsuomeen ja mahdollisuudet osallistua on sitten käytännössä nolla. oulussa on aktiivista porukkaa ja Rovaniemellä vissiin hieman tai ainakin jokunen nicci. sata kilsaa ajelua jompaan kumpaan suuntaan letkailun vuoksi ei oikein kannusta ja hommaa muutenkin nyt ollu, ettei olis ehtinykkään.

mutta toki positiivista asiaa löytyy voorumilta, gessu-miitti onko alkanut täältä vaiko missä pekkavee sitä on alkanut suunnittelemaan, en tiedä. täällä pekka kuitenkin siitäkin tiedottaa ja huolto-kursseja järjestää. gessumiittikin kait jo yli 10 vuotta vanha reilusti.

XX-meeting ainakin on täällä saanut alkunsa ja ensi vuonna on kymmenes kerta silläkin, itse siinä olen mukana edelleen aiheuttamassa kaikenlaista sekaannusta. huurus järjestää omia mööttejään ja tosi aktiivisesti.

iban kautta ite smoton jäsen, tai ainakin ollut jäsen, edut sieltäkin turvattu. sen kautta saanut alennuksia reissuilla tarvittaessa. ajon ajamalla taikka vuosimaksun maksamalla jäsenyys sielläkin turvattu.

vittuilu on kaikkien foorumien oma suola. turha tulukuttaminen erikseen, muutenhan vittuilu on välittämistä. :;):

joskus meidän alueella yrittänyt olla mukana letkaa järjestämässä ja jotain pientä, tuntuu vaan olevan ettei porukkaa saa liikkeelle tai sitä ei ole täällä kuulolla. sittenpä jäi sekin, ainakin itseltä. toistaiseksi, aika näyttää.

foorumi täällä kuitenkin on hyvä ja toimiva. jos vertaa esim honda raiderien nykyiseen foorumiin, niin paljon parempi. kuulemma heilläkin menty enemmän veispuukkiin kuin tällaiseen vanhempaan muottiin. muilta kuultua asiaa siis tuo.. itte siellä joskus käynyt ja sinne kirjoittanut, niin omaa aloituspostausta en edes koneella näe. sen vastaukset kylläkin. täällä homma toimii kuten pitääkin.

no joo, tuo oli ihan yleistä tupinaa. ei niinkään kehitysideaa taikka millä saa jäseniä. pohjosessa etuja on hankala mainostaa, kun tapahtumat ovat etelässä. oikeastaan se verkkokaupan alennuskuponki on sellainen jota voi käyttää. ja muut mahdolliset käteisalennukset, tosin nekin taitaa melkein loppua iin kohdalla nelosgrillillä? bensasta jne saa alennusta liiton korteilla, verkkokaupat taitaa tosiaan olla sellaiset mistä jäsenyydellä saisi etua. muuten aika vähäistä pohjoisessa.

tietty jos vuodessa olisi vaikka jokin pohjoisen reissu orkilla ja siellä olisi jotain omaa tapahtumaa vähän kuin firman piikkiin taikka hyvällä alella, niin sitten voisi mahdollisesti pohjoinenkin olla enemmän mukana rahatalkoissa. taikka saada alennuksia pohjoisen majoituksista tms. jänkhälle menee porukkaa aina pari tuhatta ihmistä, orkkilaisia sielläkin. tosin ei net päällepäin näy eikä taida olla edes mitään sovittua orkkilaisten yhteistreffiä siellä jossain baarissa mutta jotain tuollaista voisi ajatella. varmasti jänkhällä on alun toistasataa orkkilaista, villi arvaus. sinne jokin kabinetti vuokralle alkuillaksi ja alkaa tuttuja löytymään. :thumbup:

kai tuota jotain viisaampaakin vois mieleen tulla. kunhan aikani kuluksi tässä kirjoittelen..:)-

Muuttakaa tän sivuston kirjoitus ja yms oikeus maksulliseksi?
Silleen että saa lukea ilmaiseksi,mutta jos haluaa kysellä ja vaikka joku VIP alue niin 20e vuodessa.
Mä maksan ainakin. Oon hyötynyt niin paljon kaikista vinkeistä jne.

Muuttakaa tän sivuston kirjoitus ja yms oikeus maksulliseksi?
Silleen että saa lukea ilmaiseksi,mutta jos haluaa kysellä ja vaikka joku VIP alue niin 20e vuodessa.
Mä maksan ainakin. Oon hyötynyt niin paljon kaikista vinkeistä jne.

Sitä meillä kutsutaan vapaaehtoiseksi jäsenmaksuksi :;):

Huurteen jatkosotajutauksessa oli minusta jo mainos puhe orgista ja lippua näkyvissä..... niinhän tää laajenee
tekemällä hyviä juttuja......

Alennukset kaupoissa on vähän niin ja näin. Jos tykkää ostella sweeppiä ja muuta peruskamaa kotimaasta niin siitä on hyötyä. Sitten jos hakee vähän enemmän ylähyllyn tuotteita niin ulkomailta saa niin paljon halvemmalla, että kotimaisen kaupan hinta kaikkine jäsenaleineen ei ole edes samoilla satasilla. Samoin huolto-osat (oem) ja renkaat jo tottunut ostamaan ulkomailta koska hinta ja saatavuus.

Ratailuun tuo jäsenpaketti on hyvä ja varmasti tuonut jäseniä. Samanlaista voisi miettiä johonkin muuhun hommaan (enska, touring tms) ettei ole pelkkä ratakerho, tuostakin on sakki kitissyt. Ja toisi laajempaa massaa mukaan. Mutta siinäkin pitää olla sävy kohdillaan, jotta jäsenyys ei ole pakko- tai tuputettava hankinta. Sekin ajaa ihmiset pois.

Itse en ole kokenut että saisi rahallista etua niin en ole liittynyt. Ja muutenkin karsastan kaikkia jäsenyys, liitto, kantiskortti systeemejä :p

Ratailuun tuo jäsenpaketti on hyvä ja varmasti tuonut jäseniä. Samanlaista voisi miettiä johonkin muuhun hommaan (enska, touring tms) ettei ole pelkkä ratakerho, tuostakin on sakki kitissyt. Ja toisi laajempaa massaa mukaan. Mutta siinäkin pitää olla sävy kohdillaan, jotta jäsenyys ei ole pakko- tai tuputettava hankinta. Sekin ajaa ihmiset pois.

Kun ei asu pääkaupunkiseudulla, ei rataile eikä ajele ulkomailla ja ostaa varusteet mieluiten kivijalkakauppoja kannattaen, niin tuntuu melko vähän saavan rahalle vastinetta. Sitten jos ja kun täälläkin näkyy ORG enemmän ihan näin "maantietasolla" niin harkitsen jäsenyyttä. Enkä tarkoita että alan itse järjestämään ORGin nimissä jotain johon saa ehkä tukea.

Ranen olen nähnyt livenä ihan näillä nurkilla mutta ei se ihan riitä siihen että ORG täälläkin :D

En käy radalla ajamassa, eli niille eduille ei ole tarvetta (mihin suurin osa eduista on kohdistettu, korjatkaa jos olen väärässä).

Ei tarvetta tilata Eurobikerista mitään, Sweepin kamat ei kiinnosta omakohtaisten kokemusten takia ja muu kama ei pärjää hinnoissa kilpailijoille. Tällöin 40e lahjakortti on turha koska jäsenyys maksaa saman verran.

Sitten ne pienemmät edut, tuntuu keskittyneen pääkaupunkiseudulle joista ei Kehä III ulkopuolella ole iloa.

Joskus on jäsenyys ollut mutta ei ole enää, koska sille ei vastinetta tällä hetkellä omalla kohdalla saa.

"Maksa hyvän asian puolesta", voisin maksaa mutta en 40 euroa siitä hyvästä että suurin focus on kohdistettu ratahommiin.

Ehdottomasti jälkimmäinen. Ja muutenkin nämä joita houkutellaan erillisillä kampanjoilla yms. Eivät varmaan jää pitkäksi aikaa.

Huomattavasti enemmän tämä yhdistys antaa kuin ottaa. Hyviä tapahtumia ja alenuksia, jotka on parantuneet vuosi vuodelta. Tosin talvikaudeksi ehkä olis kiva saada jotaki kanssa, mutta tätä täytyy pohtia.
Olet sä jotenkin eri mieltä itsesi kanssa? Kun mä ehdottelin tuolla toisessa ketjussa edes yhden AT2-päivän korvaamista AT3:lla niin sä kirjoitit mm: "AT2 on huomattavasti tärkeämpi järjestää kuin AT3. Olisi aivan hullua perus AT2 tämän takia." ja "AT2:lla kun haalitaan uusia jäseniä, ja se on tämän yhdistyksen kovin kortti siinä asiassa." Siis mitä mieltä sä olet? :D

-jp-

Back