• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kappas. Nää on kai nyt myyty ja 2019 hinta nousee - kuten arvata saattoi.

Ostin kai viime tingassa jonku toisen varaaman ja liikkeen lattialle hylkäämän kamppeen.

Ens kesänä alkaa tulee myyntiin käytettynä kun porukka kyllästyy. Sitten isken mä😄

oon jo martalle sanonut, että vaikka alkaisi isompaa ajamaan, niin manki ei lähde tallista. jos se talli nyt joskus vaan valmistuupi. nostaa olohuoneeseen, jos ei muuta paikkaa löydy. :jpstyle:

Folksam tarjosi liikenteen ja osakaskon hintaan 182e.

Sopuhinta mielestäni.:jippikaijee:
Kiitos, itsellä jäänyt tyystin huomaamatta, If:iäkin yli 30 % halvempi = vaihdetaan tuonne kun tulee minimimaksu täyteen. Kaipa tuo koko vuoden silti voimassa on, vaikka ajokaudesta jauhetaankin?

Varsinkin jos jollain on täyskasko niin kannattaa katsoa tuo Folksam.

katsoin samaa. itsellä olisi 159e vuosi. ilkivalta tuosta folksamista ainakin puuttuu. siinä suurin ero. pittää miettiä.

Vakuutusten hinta/laatusuhdetta on vaikea arvioida. Jälkikäteen kyllä helpompaa, mutta myöhäistä.

Käväsin Haltialassa mopokaffella,oli ainakin kolme uutta apinaa. Yks oli melkein vanhan mopomallisen vieressä,on tuo siihen verrattuna iso. Hienoja pelejä. :thumbup:

https://monkeyshop.de/140-honda-monkey-125

Eka osakauppa Euroopassa, mistä löysin osaston uuden Monkeyn osille, alkaa varmaan kohtapuoliin tulla valikoimaa lisää kunhan tavarat Aasiasta kerkeevät. Toistaiseksi valikoimaa lähinnä meille läskimmille. :D Joillain sovitteilla menee "vanhankin" Monkeyn tarviketakaiskarit joita löytyy Suomestakin, katotaan jos kerkeen jossain välissä mittaamaan pulttien koot ja vakiopituudet.

Kyllä minä ainakin laittaisin jäykempää iskaria taakse. Meinaa pohjata välillä. Siksikö siinä on painorajoitus nimellisesti 100kg..:)-

Ja tuo öljyn lämpömittari olis kyllä ihan hyvä käytössä.:thumbup:

Saksalainen Motorradin päätoimittaja hankki muuten myös tullaisen uus- Monkeyn itselleen.

Ensimmäisen pitkän reissun jälkeen oli tyytyväinen hankintaansa. Ainoastaan takapumput aikoi polttaa takapihallaan nuotiossa.

Päätoimittajan elopaino lienee reipas 100 kg ja pumput olivat pohjanneet kipeästi läpi istumalihaksiin.

Ensihuolto takana, 1065 km. 72,95,- näkyi olevan kuitissa.

- öljyt
- tyhjäkäynnin tarkastus
- ketjujen rasvaus, ehkä myös kireyden tarkistus

Merkintä huoltokirjaan ja johonkin sähköiseeen järjestelmään:thumbup: Seuraava huolto sitten 6tkm kohdalla.

Kyllä minä ainakin laittaisin jäykempää iskaria taakse. Meinaa pohjata välillä. Siksikö siinä on painorajoitus nimellisesti 100kg..:)-

Ja tuo öljyn lämpömittari olis kyllä ihan hyvä käytössä.:thumbup:

ooksää lihonnu ,ku ei mulla ollu mitään pohjausongelmaa :grin::grin:

Seuraava huolto sitten 6tkm kohdalla.

Saa nähdä milloin kuuden tonnin huolto. Voi mennä vähintään pari kesää..:grin:
Välillä vaihtaa sit ite öljyt vaikka tonnin välein. Mut sama käyttää huollossa tarvittaessa, onhan siinä kuitenkin neljän vuoden takuu. Ja miten ne pesee sen öljynsuodattimen 12 tonnin kohdalla?:blink:

Saa nähdä milloin kuuden tonnin huolto. Voi mennä vähintään pari kesää..:grin:
Välillä vaihtaa sit ite öljyt vaikka tonnin välein. Mut sama käyttää huollossa tarvittaessa, onhan siinä kuitenkin neljän vuoden takuu. Ja miten ne pesee sen öljynsuodattimen 12 tonnin kohdalla?:blink:
Ainakin alkuperäisessä mankissa on "öljynsuodattimena" sellainen teräsverkko sihti öljypumppua ennen, sen pesuun pitää kytkinpuolen koppa irroittaa ja sihti lähtee nätisti sieltä irti ja on helppo puhdistaa. Onkohan näissä isommissa jo ihan oikea suodatin. :)

Back