• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä jos nuo saisi tuolta penkin alta vedettyä kiinni. Toki sitten laukkujen sijainti laskee kyllä. Pitäis soveltaa.
 
Pakoputki rajaa laukkujen asemointia.

Mutta koputelkaas pakoputken päätä niin hämmästytte. Ainaki minä olin ihmeessä ku hokasin.
 
Näköjään suomessa kelpaa Divaani tai sitten Monkey, mutta esim. 500 kuutioisten luokkaa ei arvosteta, saati sitten 250/300...:grin:
 
Huoh... Tekisipä Suzuki vastaiskun ja rakentaisi PV125:n. PV50 oli Mankiin verrattuna globaalisti aika marginaalinen. Valmistusmäärät jäi johonkin 65 tuhanteen joista yli puolet myytiin Suomeen. Suomessa legendaarinen mutta globaalisti tuntematon verrattuna Mankiin.
 
Takaiskareiden vaihtoa suunnitteleville; vakioiskarit noin 322 mm pitkät paikallaan ilman kuormaa eli oisko 330-milliset sitten lähinnä vakiokorkeutta. 10 mm pinnapulteilla kiinni molemmat päät.
 
Mankin "tallipaikka" oli aiemmin -17 mallisen 398cc pärrän hallussa, eli tykkään että kaiken kokoset on kivoja. Mutta tää on ny kurkoa.
 
Ehkä kyse on siitä keskinkertaisuuden hajuttomuudesa ja mauttomuudesta. :dunno: ääripäissä enemmän sitä jotain.

Verraten UL-kalastus ja lohirysä..?:) välillä tekee hyvää nähdä toinenkin pää. Eipä silti, kaveri osti jonkun 700 kawan. Kyllä sekin tuntui notkealta xx ja gessun jälkeen. Tosi helppo ajaa. Mut hauskuuskerrointa siinä ei niinkään ollut kuten tuossa. Eikä kyllä ole siinä wingissäkään, mitä olen kerran kokeillut. Toki siinä käytössä mihin ne on suunniteltu, toimivat hyvin.

Xx tuntuu kivalta kun sillä vetää pari viikkoa kesässä ja tottunut gessulla pitemmät matkat ajamaan, mut ei sekään noin hauska ole. Nopea matkasportti. Ja paljon kankeampi. Siihen verrattuna manki melkein pyörii paikoillaan.

Eli on hyvä kun on erilaisia millä pystyy ajamaan. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen omaan tilanteeseen, kun tuo on mahdollista. Ainakin toistaiseksi. Täytynee sanoa kuten kaveri, et mitä noista myymään kun ne on maksettu.
 
Tänään tuli 250 kilsaa. Hauskaa oli 60-80 pätkillä, kunnes 100 alueella piikkipojat ajo ohi että pärähti. Ite jatkoin tasasta 80 kehruuta. Siinä junnatessa ku aikaa oli, niin alkoi mietityttää...

Kampe olis tdn iha jees 100 saakka, mutta välityksiä ei auta jatkaa. Nytkin pää sarvien väliin lisää 5-7kmh nopeutta. Tehoa siis hieman lisää ja yksi piikki eturattaaseen. Vaikuttas että jotaki tapahtuu 1000km huollon jälkeen.
 
Joo vauhdinnälkä se kasvaa täälläkin, tarvis vaan malttaa sen verran funtsia että osat passaa sitten loppuun asti kun on se 180 kitti paikalla. :p Välitykset on kyllä tolkuttoman pitkät, 113 km/h ei vielä rajoitin tainnut olla lähelläkään. Taidan kokeilla alkuun laittaa piikin pienemmän eturattaan, jos tuossa 15-piikkinen vakiona on. Ei tekis mitenkään huonoa ykkösen lyhentyä ja tuskin lähtee normaaliasennon huippunopeudesta mitään pois.
 
Oli siellä 15-piikkinen, 14-piikkinen maksaa Motonetissa 3,90 niin voin kokeilla ihan talkoohengessä mitä tapahtuu.
(edit; näyttää olevan tilaustavaraa, mutta kanta-asiakkaat saa tilattua ilman kuluja lähimpään putiikkiin)

Muillekin henkisille moponvirittäjille; tein samalla joutessani Gromista/MSX:stä tutun airbox modin, ei maailma räjähtänyt mutta oli kyllä hintansa arvoinen? :p Istuen tuli vaan 2 km/h lisää huippuja ainakin näin ecua liiemmin opettamatta, mutta tuntui kyllä ettei kuole ylämäkeen niin tyystin mitä ennen. Vaikutus imuääniin hyvinkin mieto.

Tuskin tarvii kuvia, eli;
- aseina oli hyvä 2 ristipää tumppimeisseli ja suoralaitaiset pienet sivuleikkurit
- ilmaboksin sivukoristeet, molemmissa yksi ruuvi pohjassa ja irtoaa suoraan eteenpäin vetkuttamalla. Kolme "koukkua" kummassakin eli takaisin laittaessa joutuu vähän tähtäämään.
- ilmaboksin etukansi pois, 8(?) ruuvilla
- itse suodatinasetelma vaan sillä 1 ruuvilla
- suodatinlevyn takana on metalliritilä-reikälevyhässäkkä, saattaa olla aika merkityksetön kuristuksena mutta tuntui aika tukevalta ilmankin, niin otin senkin pois
- koneeseen menevästä putkesta se ahtain alkutorvi pois, sivuleikkureilla sen metalliklipsun muovikiinnikkeet pois niin irtoaa
- irronneet roskat pois boksin sisältä ja kokoon

Osat saa pienellä värkkäämisellä takaisinkin jos siltä tuntuu. Ei kylläkään ilman ruuveja = jos takuuasiat pelottaa niin kannattaa jättää tekemättä.
 
Viimeksi muokattu:
Oma kombo alkas olla mietittynä.

- Iso sylinteri sarja (sen kokonen mikä vakio kanteen menee)
- Viri nokka, venat, säätöruuvit ja tuplajouset
- Läppärunko ja suutin sylinterin mukaan
- Ehkä vielä ECU päälle jos vakio ei osaa hanskata muuttunutta tilannetta

Putkea en vaihda. Sillä tulis helpoiten virtausta, mutta kamppeen pitää säilyä sivistyneenä. Pahaäänisiä öykkäreitä on ollu jo tarpeeksi. Tehot jää vajaiksi, mutta tulee sen verran mitä tulee.

No. Ei tässä oikeasti kiire ruuvaamaan ole. Ajellaan vakiona, nautiskellaan ja katellaan miten viripalikka markkinat kehittyy.
 
Punainen mopotin laitettu tilaukseen. :jippikaijee: Joskus keväällä/kesällä sitten tulee. Muutamaan vuoteen ei mulla pyörää ollutkaan ja tää on nyt niin söpö, että pakko hankkia.
 
Oma kombo alkas olla mietittynä.

- Iso sylinteri sarja (sen kokonen mikä vakio kanteen menee)
- Viri nokka, venat, säätöruuvit ja tuplajouset
- Läppärunko ja suutin sylinterin mukaan
- Ehkä vielä ECU päälle jos vakio ei osaa hanskata muuttunutta tilannetta

Putkea en vaihda. Sillä tulis helpoiten virtausta, mutta kamppeen pitää säilyä sivistyneenä. Pahaäänisiä öykkäreitä on ollu jo tarpeeksi. Tehot jää vajaiksi, mutta tulee sen verran mitä tulee.

No. Ei tässä oikeasti kiire ruuvaamaan ole. Ajellaan vakiona, nautiskellaan ja katellaan miten viripalikka markkinat kehittyy.

Muistat sitten muutoskatsastaa ja ilmoittaa vakuutusyhtiölle, että tarvitset uuden vakuutuksen uudella hinnalla.
Me asialliset motoristit ollaan lainkuuliaisia ja halveksutaan kaikkia vilunkivillejä ja muita harmaan alueen puuhastelijoita...
 
Muistat sitten muutoskatsastaa ja ilmoittaa vakuutusyhtiölle, että tarvitset uuden vakuutuksen uudella hinnalla.
Me asialliset motoristit ollaan lainkuuliaisia ja halveksutaan kaikkia vilunkivillejä ja muita harmaan alueen puuhastelijoita...

Juuri näin! Jos kuviteltais, että kuskilla on "oikea" MP-kortti ja tekee noita muutoksia pyörään, niin missä menee se raja minkä jälkeen rehellinen motoristi kävisi muutoskatsastamassa uuden pyöränsä?

-Kähmy
 
Back
Ylös