Kerrottakoon heti kättteyssä, että itsellä on myynnissä ko. pyörä. Näin ollen jokainen voi tulkita tai olla tulkitsematta viestini mainospuheeksi. Sitä se ei kuitenkaan ole.
Adventurekipinä iski, joten Gessulla mennään ensi kesä. Puolisokin suoritti viime syksynä kortin ja alkaa ajamaan omalla pyörällä, kunhan vaan löytyy hänen makuun sopiva pyörä (600-800 kuutioinen naku/matkasportti). R1200R on ehkä hieman yliampuva hennolle naiselle ekaksi pyöräksi, joten myydään pois.
Tässä ajatuksenjuoksulla omia fiiliksiä BMW R1200R vm -17 (kaikilla varusteilla) 2 ajokauden ja 22 000 km kokemuksella.
Tiivistettynä: Aivan mahtava pyörä!
Kaupunkiajo
Soveltuu kaupunkiin. Ajoasento sopivan pysty ja näkyvyys hyvä ja liikennettä helppo seurata, kun pään kääntely onnistuu.
Painopiste onnistuttu saamaan matalalle, eli hitaassakin nopeudessa pyörä tuntuu ketterältä eikä miltään matkanorsulta.
Reissuajo
Uskallan väittää, että matkantekoon paras naku mitä markkinoilta löytyy.
Olen tehnyt tällä pyörällä 2 reissua pohjois-Norjaan a 3500 km/3 vko. Ja molemmat on tehty 2-päällä. Mukana siis 2 hengen tavarat ja telttakamppeet. Matkavarusteina BMW omat sivulaukut, Givi takalaukku+tankkilaukku. Kuskilla ja matkustajalla ei valittamista. Suorituskyky riittää mennen tullen.
Yksin reissaamiseen pyörä on luksusta.
Sääilmiöt
Tuuli:
Nakuksi maltilliset pyörteilyt. Itellä on sport ja touring-pleksit erikseen. Touring-pleksi auttaa hyvin vaikka onkin varsin pieni ja näppärän näköinen.
Uskokaa tai älkää, mutta tällä pyörällä voi ajaa vakkari päällä motarilla 120 km/h samalla lepuuttaen toista kättä reidellä.
Sade/kylmyys
Ei ongelma.
Pyörässä istutaan vallan suojattuna. Lohkot suojaavat sääristä alaspäin. Tankki suojaa keskivartaloa/reisiä. Pleksi suojaa ylävartaloa.
Viime kesänä Nordkappissa oli 3 astetta, kun sinne päästiin ja yllättävän hyvin tällä pyörällä pärjäs. Takana kaveri tuli kyykyllä ja oli aivan jäässä vaikka vaatetus oli molemmilla samankaltainen kangaspuku.
Varustelu
Näistähän löytyy kaikki mukavuudet ja turvallisuusvarusteet (2015->).
ESA, kaarreABS, kaarreluistonesto, ajomoodit, avaimeton käynnistys, vakkari jne. Näihin kun tottuu, niin niistä tuskin haluaa luopua.
Itellä on myös Akran slipari, joka tuo viimeisen silauksen pyörään. Äänet mukavan möreät, mutta sivistyneet
Kannattaa kuitenkin varmistaa, että lisävarusteet on ruksittu tehtaalta. Yleensä näissä on lähes kaikki, mutta se varmasti kyrpii, jos vahingossa ostaa pyörän, josta joku varuste puuttuu. Vaikuttaa mukavuuteen ja jälleenmyyntiin.
Muuta
Moottori hyvässä maineessa. Näillä mennään reilusti 100 tkm yli, kunhan huoltaa asianmukaisesti.
Pyörän arvoon nähden edulliset vakuutukset (täyskasko).
Miinuksia
Niitä ei oikeasti ole. Toki pyörä on melko hintava, mutta rahalle saa tässä tapauksessa vastinetta yllin kyllin.
Paljon ois varmasti enemmänkin sanottavaa, mutta tässäpä minun kommentit tältä erää.
Jos käyttökokemuksista ja malllista haluaa lisätietoja, niin mulle saa vaikka soittaa, niin turistaan lisää (ei tarvitse olla juuri minun pyörää ostamassa

).