• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ruotsin kautta Saksaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leevitaavi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hinnallisesti tuo ruotsin kautta matkustaminen on hyvä vaihtoehto, kun Finnlines harjoittaa ryöstöpolitiikkaa hinnoittelussaan. Pääsee myös näppärästi Puolaan jos sitä kautta haluaa ajella. Ja tosiaan on enemmän ajamista, eikä laivassa istumista.

Juhannuksen jälkeisellä viikolla lähtö Travemündeen, 2 miestä ja 2 pyörää, 2henk. ikkunallisessa hytissä 461€/henk. meno-paluu.( Ei mikään miespaikka, vaan oma hytti).
En pidä kovin ryöstöhintana.

Juhannuksen jälkeisellä viikolla lähtö Travemündeen, 2 miestä ja 2 pyörää, 2henk. ikkunallisessa hytissä 461€/henk. meno-paluu.( Ei mikään miespaikka, vaan oma hytti).
En pidä kovin ryöstöhintana.

Eipä tuo todellakaan paha ole, siis 230€/nuppi. Itse taisin viimeksi maksaa jonkun 370€ miespaikka plus pyörä, siis sivu. Eväät vielä erikseen.

Kuullostaa edulliselta, ei ainakaan nettivarauksella noita hintoja löydy. Yhteensuuntaan just ehkä....

Siljan aamulautalta lautalta Tukholmasta ainakin seuraavat vedot:
- Hannover n. 1125km
- Fulda n. 1380km
- Joku vuosi ajoin +1700km en vaan muista enää minne, puolen yön jälkeen olin jossain. En suosittele näin pitkää pätkää, yöllä ajaminen ei ole kivaa enää, kun on koko päivän ajanut.
Iltalautalta Skäpelskar 18:00 ??.
- Jonnköping 410km

Elokuun lopulla, 240 € 1 hlö+ pyörä, miespaikka 3 hlö hytissä. Olen monet vuodet käyttänyt tuota miespaikkaa ja oikein hyvin toiminut. Kyllä yhden yön helposti noin matkaa, jotain juttuseuraa yksin matkaajalle.

Kuten tuolla ylempänä mainitsen, ostettu aivan normaalisti Finnlinesin nettikaupasta.

Missä kohdin se laskee alennuksen ja minkä tiedon se sivusto siihen tarvitsee?

Jos
ilta laivalla turusta tukholmaan niin helposti ajelee tanskan kautta seuraavaksi
illaksi hanoverin hotellin

Nopein reitti täältä pohjoisesta on, n klo 14.00 kun lähden ajamaan Naantaliin, olen illalla Naantalissa ja laiva lähtee 22.30. Huonosti nukutun yön jälkeen herätys Kappelskärissä ja laiva satamassa 06:45. Siitä Ruotsin läpiajo rangaistus ja illalla ehtii hyvin klo 22.00 laivaan. Ja taas huonosti nukutun yön jälkeen Travemundissa aamulla klo 07:00. Siitä 5 tunnin siirtymä, niin ollaan jo Assenissa, iltapäivä olusilla.

Vajaa 2 vuorokautta ja pohjois-Suomesta ollaan jo Assenissa. Ideahan tässä on että matka taittuu myös nukkuessa. On tullut muutama kerta ajettua, hyvin se menee kun ei ajattele. Tympeintä on se Ruotsin läpiajo rangaistus, siellä kun ei ole mitään. Matkaa tulee noin 2300 km.

PS jos sataa vettä, niin silloin sataa vettä, kuuluu lajin luonteeseen.

Meillä suunnitelmissa juuri näin eli yölaivalla tukholmaan josta aamulla polkasu trelleborgiin ja yölaivalla travemundeen ja siitä niin pitkälle alppien suuntaan kuin perse kestää.

Meidän on tarkoitus matkustaa Ruotsista Saksaan elokuussa, jos se vain on tilanteen huomioiden mahdollista. Onko vinkkejä laivayhtiön valintaan?

Milloin löytyvät parhaat tarjoushinnat matkoihin? Onko väliä, ostanko tarjouksen suomalaisesta vai ruotsalaisesta lipunmyynnistä, esim. Finnlinesin lipunmyynti on monikielinen: https://www.finnlines.com/sv/batresor/erbjudanden/farja-till-tyskland

Jos ruotsi on tarkoitus ajaa "siirtymänä" ja lähtö suomesta niin turusta lähtö iltalaivalla
niin on mukavasti aamulla ruotsissa ja siitä kevyellä
ajelulla on illalla saksassa, itse tullut ostettua lippu usein
~3h ennen lähtöä soittamalla ja hinta ei ole poikennut tarjouksista kuin jokusen euron joskus jopa alas päin

E: 2viikkoa-kk on hyvä jos haluaa juuri jonkun tiettyn hyttin varmasti ja tietyn firman

nyky tilantessa stta olla vaikka mitä eroa normallin vielä silloinkin kun/jos matkailu vapautuu täysin niin tuskin on heti kaikki laivat kaikkilla yhtiöillä ajossa mikä sitten taas vähentää paikkoja

Back