Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
parin sanan kun vaihtaa ja käyttää tuhmanpunaista mielikuvitusta, niin niin tytöt tykkää kun pojat noudattaa ohjetta...

Sit ku sun jarrutukset alkaa olee sillä tasolla että kierrosaika on 1:35 tai vähä päälle, ni saat tuta kuinka busasta häviää jarrut 3 kierroksessaPäivän paras 1:46,xx sattu viimeseen settiin.
Klipissä viimesen sentin ekat kierrokset, ennen kun etujarru alkoi häipymään.
Mitä tota videoklippiä katsoo, ni et osunu koko videon aikana yhteenkään apexiin. Lähempänä radan keskikohtaa olet kuin apexia koko ajan. Ja huomaa että et uskalla vielä vastaohjata lähellekää nii rajusti ku pitäisi jotta busa kääntyy mutkaan. Sun mutkaan sisäänajon "kaari" on aivan liian pyöreä johtuen siitä että et uskalla ohjata kunnolla.Tuskaisen paljon joutuu miettimään vielä tuota sisääntuloa ettei ala valuttelemaan liian aikaisin, apexit menee pitkäksi
Sit ku sun jarrutukset alkaa olee sillä tasolla että kierrosaika on 1:35 tai vähä päälle, ni saat tuta kuinka busasta häviää jarrut 3 kierroksessa
Mitä tota videoklippiä katsoo, ni et osunu koko videon aikana yhteenkään apexiin. Lähempänä radan keskikohtaa olet kuin apexia koko ajan. Ja huomaa että et uskalla vielä vastaohjata lähellekää nii rajusti ku pitäisi jotta busa kääntyy mutkaan. Sun mutkaan sisäänajon "kaari" on aivan liian pyöreä johtuen siitä että et uskalla ohjata kunnolla.
Rohkeammin vain työntöä sisämutkan kahvasta ja tähtäät siihe sisäkanttiin ni siitä tippuu 5 sekuntia ajasta.
Sitä ei oo mitoitettu millekään ajolle silmällä pitäen... se on täysin alimitoitettu kaikkeen. Jopa helteisessä ruuhkassa kahva alkaa antamaan periksi. Oon pari kertaa kokeillu viileänä aamuna vetää Hämeenlinnanväylällä maksimijarrut ni ei siltikää pysähdy paskan vertaa verrattuna siihe ku pyörässä ois kunnolliset jarrut.Bussin etujarrua ei liene ole mitoitettu nopeeta rata ajoa silmällä pitäen(ei sillä että ite ajasin vielä kovaa mutta jos ei kolmea kierrosta enempää 1:35 aikoja kestä ajella).
Sitä ei oo mitoitettu millekään ajolle silmällä pitäen... se on täysin alimitoitettu kaikkeen. Jopa helteisessä ruuhkassa kahva alkaa antamaan periksi. Oon pari kertaa kokeillu viileänä aamuna vetää Hämeenlinnanväylällä maksimijarrut ni ei siltikää pysähdy paskan vertaa verrattuna siihe ku pyörässä ois kunnolliset jarrut.
Mä vaihdan stydimmän pääsylinterin kuun vaihteessa bussiin ni katotaan josko alkais ylipainokin pysähtymään... kilpajarrupalat jo vaihdoin mutta ei auttanu juurikaa mitään yksinään.
Tossa on jo 19mm radiaalipuristin ja sintteripalat, tuntuma ja pito parani huomattavasti vaan ei poista ongelmaa jos levyt/satulat alimittaset ja siks lämpenee liikaa.
Sinulla on ihan aivan sama ongelma kuin kaikilla muillakin alottelijoilla eli yrität ihan liikaa vääntää kaasua ja sitten lisäksi harmittelet kun et saa väännettyä kaasua tarpeeksi.Tuskaisen paljon joutuu miettimään vielä tuota sisääntuloa ettei ala valuttelemaan liian aikaisin, apexit menee pitkäksi, mutkasta ulos tullessa ei uskalla avata reippaasti ja oikeelle kääntyvät mutkat tuntuu jotenkin vaikeammille kun vasurit, mutta muuten kivaa oli
Reeniä, reeniä niin eiköhän se siitä.
Nyt ku on kerrankin sama pyörä kyseessä, ni haluatko lähettää mulle ton alkuperäisen videoklipin? Voisin värkätä sellasen videon jossa rullaa 2 eri kierrosaikaa synkissä vierekkäin. Siitä pääsis aika hyvin kärryille missä menee mäkeen.Klipissä viimesen sentin ekat kierrokset, ennen kun etujarru alkoi häipymään.
https://youtu.be/SECOQi8ksvI
Mulla ei oo vielä ees tota Brembon sylkkää, vaan se vielä paskempi gen1 perussylinteri.Tossa on jo 19mm radiaalipuristin ja sintteripalat, tuntuma ja pito parani huomattavasti vaan ei poista ongelmaa jos levyt/satulat alimittaset ja siks lämpenee liikaa.
Ei se avausajankohta itseasiassa ihan niin hirveän pielessä ollu ku miltä saat sen kuulostamaan, mutta toi radikaalisti pieleen mennyt ajolinja ja 2 metriä missattu apexi vain korostaa sen lievästi aikaisen avaamisen. Jos mopo ois taittunu tiukemmin apexiin ni vaikka avausajankohta oli hiukan aikaisessa ni ei se niin hirveesti ois pielessä ollut, vaikkakin olen samaa mieltä että aikaisessa se on.Perussaarna kaasun räpeltämisestä............................
Hyvin uskaltaa tuolla kyydillä jo keskihitaaseen..Eilen oli hyvä päivä Alastarolla hitaassa. Iltapäivällä alkoi löytyä enemmän rentoutta ajamiseen ja pyörä tuntui paremmalta käteen sitä kautta. Näköjään pääsin suht helposti 1:50 vauhtiin ja paras 1:46.2 ilman kauheeta kriisiä vanhalla Blacbirdillä
Uskaltaisikohan sitä kohta harkita keskihidasta niin olisi enemmän vetureita tarjolla vai jääköhän siihen itse tulpaksi?
Sinulla on ihan aivan sama ongelma kuin kaikilla muillakin alottelijoilla eli yrität ihan liikaa vääntää kaasua ja sitten lisäksi harmittelet kun et saa väännettyä kaasua tarpeeksi.
Menet kaasulle vaikka olet vasta menossa mutkaan.
Menet kaasulle vaikka mopon nokka osiottaa ulos radalta keskimutkassa.
Menet kaasulle vaikka ulkokanttare tulee silmille ja mopon nokka osoittaa ulos radalta.
Menet kaasulle vaikka samalla lisäät kallistuskulmaa.
Menet kaasulle vaikka samalla käännät mopoa lisää.
Ei noin.
Tuo on ihan satavarma ulosajo tai low- tai hi-sider jossain vaiheessa vaikka ajat alastaro 1:50 vauhtia. Itse onnistuin siinä kierrosajalla 1:55, ja ihan samasta syystä.
Eli väärästä ajolinjasta johtuva väärässä tilanteessa kaasulle meneminen.
Lopeta ensin tuo kaasun vääntäminen.
Sitten korjaat ajolinjan.
Ja sitten käytät kaasua oikeassa tilanteessa, eli kun mopo alkaa nousemaan pystyyn.
Sattumalta juuri tänään kirjoittelin eräälle nopealle kuskille käytännössä aivan täysin samasta aiheesta. Kuten huomaat, niin ei ole väliä ajaako hitaassa vai nopeassa, samat virheet, samat ongelmat: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1512.msg42543#msg42543
Laitatko vaikka yksityisviestillä s-postiosoitteen? Koitan jos saisin wetransferilla lähetettyä ton klipin.Nyt ku on kerrankin sama pyörä kyseessä, ni haluatko lähettää mulle ton alkuperäisen videoklipin? Voisin värkätä sellasen videon jossa rullaa 2 eri kierrosaikaa synkissä vierekkäin. Siitä pääsis aika hyvin kärryille missä menee mäkeen.
En raaskinut itekkään ostaa Bremboo vaan Braking:in halpis version. On kuitenkin parempi kun originaali.Mulla ei oo vielä ees tota Brembon sylkkää, vaan se vielä paskempi gen1 perussylinteri.
Noniin, löysin netistä ainakin omasta mielestä ihan hyvän setin videoita ja vinkkejä miten petrata omaa ajoa, “life at lean”. Noita on tullu tuijotettua plus edelliset kommentit mikä menee perseelleen niin ainakin alkuun on aika selvää mikä menee vituralleen. Suurimpaan osaan virheistä tietää jo lääkkeen, muutama homma vähän arveluttaa... Sitten pitäs vielä vaan löytää aikaa ja malttia siirtää havainnot käytäntöön...
- Liian aikainen avaaminen. Perisynti tulee koppivehkeiden taustasta. Neljällä pyörällä tulee avattua, ainakin hitusen heti apexin jälkeen. Ulostulossa pienen pieni sladi ei haittaa muuta kun ehkä kelloa. Toinen syy tähän on kun suoralla tulee ensin rullattua pelkällä moottorijarrulla ja sit kohta mutka tulee silmille. Sitten iskee paniikki ja viimetingassa jarruttaa liikaa vauhtia pois jonka tuloksena vauhti tuntuu loppuvan kesken mutkan. Lääke tähän, riittävän aikainen jämäkkä jarru jonka jälkeen jää paremmin aikaa arvioida (omille taidoille) sopivaa entry vauhti joka riittää läpi mutkan. Myös menttaali puoli kuntoon että avataan vasta kun keula osoittaa oikeaan suuntaan ja pyörä on jo nousemassa ylös.
- Apexin missaaminen. ”Ylisuorittaminen” katseen käytössä. Sisään taittaessa, siis liian aikaisin ja liian pyöreästi, tulee vissiin vaan vilkastua apexia ja siirrettyä katse jo ulostuloon. Jää sitten parin metrin rako apexiin ettei vaan törmää sisäkanttariin. Korjaus siis simppeli(noin periaatteessa), opeteltava lisää pyörän hallintaa(ohjausta) plus katse riittävän pitkään apexissa ennen siirtoa ulostuloon.
Viisaammat, kokeneemmat ja nopeemmat kommentoikoon jos oon ihan hakusellaan![]()
En sen viisaampi, enkä kokeneempi ole, mutta nuo Life at Lean -videot vaikuttavat ihan hyville ja jonkin verran niitä katsellut koettaessani päästä irti samasta vaivasta kuin sinäkin. Toinen mitä aluksi tuli katseltua oli se Keith Coden Twist of the wrist. Joku sanoi, että se on museokamaa, mutta eipä tuo fysiikka miksikään muutu vaikka pyörät kehittyy ja ajolinjat vähän sen myötä elää.
Siellä on myös maksullinen osio jossa laajemmin materiaalia ja Facebook ryhmä. Ottaa käsittääkseni uutta porukkaa aina tietyin väliajoin. Olisiko ollut 20-30 puntaa kuukausi. Antoi ainakin mulle myös ajosta palautetta, oli "muutaman" videon katsellut Suomen radoillta. Useita suomalaisia tuolla ollut, muutaman tunnistan foorumilta. Itse olin kuukauden tuolla, ei niin paljon uutta että olisi sen pidempään. https://lifeatlean.com/road-to-high-level-riding-workshop/

Ite noita ilmasia pätkiä oon ainoastaan katellu. Jos pitäs jollekin jotain maksaa niin sitten vaikka jollekin joka ajaa mukana ja saa palautteen samantien... Toisaalta tota vartenhan on ajotaito koulutukset![]()