Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scuuba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kukaan tehnyt racechrono+gopro videota pelkkää puhelimen gepsiä käyttäen? En löytänyt ainakaan tuubista. Saako siitä mitään käyttökelpoista irti, vai onko erillinen mokkula välttämätön?
Harrastus on vasta aluillaan, niin mitään tuhannesosien tarkkaa touhua tää ei mulla ole.

Onko kukaan tehnyt racechrono+gopro videota pelkkää puhelimen gepsiä käyttäen? En löytänyt ainakaan tuubista. Saako siitä mitään käyttökelpoista irti, vai onko erillinen mokkula välttämätön?
Harrastus on vasta aluillaan, niin mitään tuhannesosien tarkkaa touhua tää ei mulla ole.
Kierrosajan puhelimen datalla saa jossai määrin about puolen sekunnin tarkkuudella, mutta muu data on aikalailla hyödytöntä kuraa, josta ei kyllä kehtaa videoon tunkea. Johtuu ihan siitä että kännykän päivitystaajuus on 1Hz joten se saa dataa kerran sekunnissa, kun mokkula antaa dataa parhaimmillaan sen 10Hz eli 0,1s välein ni dataki on vähä järkevämmän näköistä.

Puhelimen datasta katsottuna ni Palmasin apexiin on joskus menty about 120km/h ja tultu vielä pystyssä ulos 6G mutkavoimilla :D

Eipä tunnu melko yleisellä qstarz mokkulallakaan tekevän oikein mitään, kaverin datassa Alastarossa tullaan kahvilan mutkasta betoniseinän läpi ja ajetaan pääsuoran sijasta varikkosuoraa. Ei oikein pysty ajolinjoja tutkimaan siitä.

Sitä lähinnä ihmettelen että mitä se racechronon nopeusmittari näyttää kun sen datan yhdistää pyörimään videon päälle. Täytyy testailla. Voi olla parempi vaihtoehto pistää kamera kuvaamaan silleen, että näkyy pyörän oma mittaristo kuvassa, niin pääsee vähän kärryille että millä nopeuksilla liikutaan.

Eipä tunnu melko yleisellä qstarz mokkulallakaan tekevän oikein mitään, kaverin datassa Alastarossa tullaan kahvilan mutkasta betoniseinän läpi ja ajetaan pääsuoran sijasta varikkosuoraa. Ei oikein pysty ajolinjoja tutkimaan siitä.

Kyllä sen pitäisi antaa hyvää dataa. Olikos otettu 10hz vai 1hz asetuksella? Mimmonen oli bluetooth yhteys mokkulan ja puhelimen välillä?

Tai sitten vaan siinä on akku menossa huonoksi Itse jouduin juuri omaani uuden akun tilaamaan, makso huimat 5€.

Noi Qstarzit kestää ratakäyttöä yksilöstä riippuen kahdesta päivästä pariin vuoteen. Kun alkaa häröilemään ekan kerran, kannattaa suosiolla kääntää se siihen 5Hz asentoon. Sillä toimii vähän pidempään ok. Luotettavimmillaan tuo on, kun heittää sieltä sen akun pois ja yhdistää suoraan pyörän virtoihin. Aika epäluotettava kapine toi QStarz kyllä on.

Qstartzin kokemukset mulla: gps takajatteessa ja kännykkä povarissa data menee paskaksi. huawein kännykkä takakatteessa pitkittän ja qstartz sen edessä niinpäin että tektit on oikeinpäin ja paskaa dataa. kun qstartzsin laittaa nii.npäin että tektit on ylösalaisin kännykkää luettaessa niin data on ok. etäiyys puhelimeen parisenttiä.

Qstartzin kokemukset mulla: gps takajatteessa ja kännykkä povarissa data menee paskaksi. huawein kännykkä takakatteessa pitkittän ja qstartz sen edessä niinpäin että tektit on oikeinpäin ja paskaa dataa. kun qstartzsin laittaa nii.npäin että tektit on ylösalaisin kännykkää luettaessa niin data on ok. etäiyys puhelimeen parisenttiä.

Tätä ihmettelen.

Mulla on 2 Qstarz 818xt mokkulaa, kummatki ollu takakatteessa kiinni ja puhelin johon kytketty (Xcover 2) ollut tankin etuosassa olevassa "montussa". Kummatkin antaa hyvää dataa?

Ja nää mokkulat on kummatki ainakin 4 vuotta vanhoja. Toiseen meni tosiaan akku vaihtoon, koska ei enään ottanut latausta vastaan.

Re: Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

Mulla sama setuppi ku Jonezilla ja kestänyt 4 vuotta ja muutamia kaatoja. Kerran motoparkissa antoi yhden kierroksen hassua dataa.

Tosin en tiedä mistä johtuu kun pärnun kaadossa ei ollut dataa ollenkaan siltä setiltä, toki oli aika raju kolaus vehkeille.

Mystisiä nämä kyllä. Powari oli selvä tapaus, toi mokkulan kääntö tai toiselle puolelle kännykkää laittoon vähän mutumpi juttu, mutta data parani heti kun käänsin mokkulan. lieneeko bluetooth piiri hajoomassa...

Sitä lähinnä ihmettelen että mitä se racechronon nopeusmittari näyttää kun sen datan yhdistää pyörimään videon päälle.

Luultavasti ei kovin hyvää puhelimella. Ehkä suorien huiput saa datasta (ja yhdistetystä videosta) irti. Tekstiiliasun povarissa oli minusta parempi toimivuus, nahkojen kanssa vaihtelee Palmasin minimivauhti 25-55 km/h tms...

Videolla häiritsee, kun kuulee kierrosten nousevan ja mittari vielä laskee tai on paikallaan.

Itse tilasin juuri tilpehöörit tee-se-itse gps:n rakenteluun, ja saa nähdä miten toimii. Puhelimella ei kuitenkaan saa kuin kierrosajat, niin tuskin tuosta huonompi tulee.

Sitä lähinnä ihmettelen että mitä se racechronon nopeusmittari näyttää kun sen datan yhdistää pyörimään videon päälle. Täytyy testailla. Voi olla parempi vaihtoehto pistää kamera kuvaamaan silleen, että näkyy pyörän oma mittaristo kuvassa, niin pääsee vähän kärryille että millä nopeuksilla liikutaan.
GoPro 5 tallentaa oman GPS datansa joka antaa jo paaaaljon tarkempaa lukemaa ku mitä esim. kännykän data.

Kyllä sen pitäisi antaa hyvää dataa. Olikos otettu 10hz vai 1hz asetuksella? Mimmonen oli bluetooth yhteys mokkulan ja puhelimen välillä?

Tai sitten vaan siinä on akku menossa huonoksi Itse jouduin juuri omaani uuden akun tilaamaan, makso huimat 5€.

Average device update rate näyttäs kaverin datassa olevan 6Hz ja 7Hz välillä.

Omassa xgpsssä minimikin pysyy 10Hz kokoajan ja linja kulkee rataa pitkin.

Gps/videosynkan saa korjattua RaceChronosta jälkikäteen, jos on vaan vakio-offsetti.

Ei kyse ole synkasta vaan siitä että data on huonoa puhelimen gepsillä. Synkattava tietysti myös, mutta se ei tuohon auta kun datassa voi vauhtitieto olla kuraa.

Radioaallot ei tykkää myöskään siitä jos suoraan alla pienen etäisyyden päässä on tasaista metallipintaa.
Ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin joissain puhelimissa BT on täyttä paskaa ja homma vaan ei toimi sen takia.

Teippaa kännyttä vaikka etupleksin päälle, niin siinä ainakin teoriassa on kaikkein häiriöttömin paikka. Jolloin näet mihin se puhelimen oma gepsi parhaimmillaan pystyy. Vielä jos satut tietämään että missä päin puhelimen piirilevyä on gepsiantenni, niin se kohta ylöspäin. Enempää ei pysty kännykkää jeesaamaan.

GoPro 5 tallentaa oman GPS datansa joka antaa jo paaaaljon tarkempaa lukemaa ku mitä esim. kännykän data.

Onko tietoa millä taajuudella GoPro GPS toimii, ja miten race-cronolla saa GPS datan suoraan videolle? Tai onnistuuko se yleensäkään? GoPro ja luuri ei muutenkaan tahdo pariutua, saa tapella hetken.

Osaako joku täällä neuvoa kun google ei oikeen kertonut.
Elikkä sain session tallennettua chronolla ja erillisellä action kameralla. Sain ne yhdistettyä ja synkattua keskenään. Sen jälkeen kun exporttaan session mp4 muodossa, niin siitä katoaa äänet. Mikä avuksi?

Back