• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikä 600cc radalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SeTTi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Helpostiko nuo omavalmisteena kilvittäisi. Tarjoan kaljan sille, joka toteuttaa.

Täältäki vielä yks ääni R6R:lle, 3 vuotta tuli kierrettyä semmosella ratoja (RJ15).

Itse en muita edes harkitsisi.

Suosituksia vm 2000-2010 kilvelliseksi kuussatkuratapeliksi.?
Bemari, ja säädöillä leikkaa tonnarista kuussatasen. Helppo ajettava, ja kaupan päälle erittäin toimiva luistokontrolli. Saa räpeltää kaasulla rauhassa niin paljo ku haluaa, ja mitään ei tapahu. 09-10 bemarin koko ja geometria on abaut sama kuin kuussatasissa, painossa eroa muutama kilo, ei muuta eroa.
Ja sit ku alkaa kusiaisen velttous ahistamaan, niin muuttaa säädöt ja pääsee pelleileen tonnarilla.

Kutoskawoissa -07 tai uudempi.

En suosittele. Liikaa liikkuvia osia ja tiivisteet noissa on mitä on.
Eiks noissa aika saman verran ole liikkuvia osia kuin muissakin? Siinä eniten-mallissa on säätö kahvan etäisyydelle sekä välitykselle, ei muuta liikkuvaa. Tiivisteistä en oikein osaa sanoa muuta, kuin että mulla olevissa -08 ostetuissa sylkissä on edelleen orkkistiivisteet. Kytkinpuoli välillä pidemmän käyttämättömyyden jälkeen ei oikein palauta ihan takaisin asti, eli siinä voisi olla tiivareiden vaihto ajankohtainen.

Miinuspuolia tossa ISR:ssä taas on hinta, osien heikompi saatavuus, sekä se, että ei ole taittuvia kahvoja. Kaadossa siis todennäköisesti pääsee vaihtamaan vivun, ehkä myös vivun ja sylkän välisen kiinnikepalan. Se onneksi on helppo ja nopea tehdä, eikä vaadi jarrunesteen kanssa läträämistä, mutta osat ovat hintavia. Eli jos haluaa olla erilainen nuori (mä halusin :grin:) niin mun mielestä ihan kelpo kamaa. Mutta jos haluaa edullisempaa hintaa kaikkineen ja helppoa varaosien saatavuutta, niin sitten esimerkiksi tuo Brembo RCS, johon varmasti saa kaadon jälkeen varikoltakin vivun jonkun pakista.

Oho, sittenhän toikin kallistuu ruottalaisten eduksi :grin: ISR:n pelkkää vipua näyttäis saavan jollain 60 egellä, mutta toki maailman ääristä pitää aina hankkia ja voi olla että pelkällä vivulla ei selviäkään, eli hinta pompsahtaa siinäkin.

Ei kait toi tarvii olla malli spesifi, jos hommaan käytettynä pääsylkän? Kunhan clipariin kiinnityksen halkaisija täsmää, niin homma rokkaa?

Juu, mut meinasin, että ei tarvii olla just mun Hondaan mitenkään erikoinen, vaan mikä tahansa esim. Brembo rcs käy?

Juu, mut meinasin, että ei tarvii olla just mun Hondaan mitenkään erikoinen, vaan mikä tahansa esim. Brembo rcs käy?
Jees. Varsinkin jos on perus kyykkä jossa on nelimäntäset etujarrusatulat, niin hyvin suurella todennäköisyydellä toi 19RCS on sopiva.
"Samaa" RCS:ää löytyy 14, 15, 17 ja 19 millisenä. Että jos tykkää pitkästä ja pehmeästä jarrukahvan liikkeestä, niin peruskyykkään voinee sit kokeilla tota 17RCS:ää. Ja taasen pikkumopoihin joissa on vaan yks jarrusatula edessä, niin soveltunee noi 14 ja 15RCS.

Jarrusatuloiden kaikkien mäntien yhteenlasketun pinta-alan suhde pääsylinterin männän pinta-alaan ratkaisee. Arvot 25-27 ovat tavoiteltavia. Suurempi arvo vie pehmeäksi ja pienempi kovaksi.

Jarrusatuloiden kaikkien mäntien yhteenlasketun pinta-alan suhde pääsylinterin männän pinta-alaan ratkaisee. Arvot 25-27 ovat tavoiteltavia. Suurempi arvo vie pehmeäksi ja pienempi kovaksi.

Lisäksi tuohon vaikuttaa kahvan välityssuhde. Esim. tuo edellä mainittu ISR on muistaakseni n. 15mm männällä, mutta välityssuhdetta säätämällä kahvasta saa joko tosi pehmeän tai tunnottoman kovan.

Asiaa hieman sivuten, Laurent Hoffmann näyttää myyvän Kawaansa naamakirjan kisapyöräryhmässä. On varmasti nopea, mutta hintaakin kyselee 18500 :O

Asiaa hieman sivuten, Laurent Hoffmann näyttää myyvän Kawaansa naamakirjan kisapyöräryhmässä. On varmasti nopea, mutta hintaakin kyselee 18500 :O
"It has 140 HP on the back wheel... And will be sold with a serviced engine."
Mitäköhä mahtaa olla huoltoväli...?

Nelimäntäiset vakio Nissinit.
17mm sylkällä arvo 26.6
19mm sylkällä arvo 21.3

Voisko tosta sitten päätellä, että 19 millisellä Brembolla jarru menee liian "äkäiseksi"?

Back