Testivoittaja Michelin Pilot Road 4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

psi

New member
Motorrad-lehden (11/2014) tourenrengastestin voitti Misukan Pilot Road 4. Misukan märkänkelin ominaisuudet olivat ylivoimaiset. Landstrasse/Autobahn osiossa Misukka oli kakkonen, voittaja oli Contin Road Attack 2 Evo.

Kokonaispisteet:

1. Michelin GT 4 pisteitä 225
2. Continental Road Attack 2 Evo pisteitä 220
2. Pirelli Angel GT pisteitä 220
4. Bridgestone T 30 pisteitä 214
4. Dunlop Roadsmart 2 pisteitä 214
6. Metzeler Roadtec Z8 Interact pisteitä 212
7. Avon Storm Ultra 3D X-M pisteitä 188

Yhteenvetona sanoisin että kuivalla on kuusi rengasta hyvin tasavertaisia, Avon muita jäljessä. Misukan märänkelin ylivoimaisuus nostaa sen testin selväksi voittajaksi. Testissä ei ollut km-kestävyys taulukkoa, sitä jäin kaipaamaan. Pyöränä käytettiin Honda CB 1000 R. Rengaspaineet. Edessä 2,5 bar, takana 2,9 bar.

Nelosen GT versio ollut nyt alla sateella ja kuivalla ja luotto on parempi vesikeleillä renkaaseen.
Kahtellaan kun kuluu enemmän alla, miten ominaisuudet muuttuu.

Löytyykö testiraportti jostain netistä vai pitääkö odottaa että se saadaan Suomen Motorradiin joskus vuonna 2016?

Jokos alkaa olla porukalla tuntumaa kolmosen ja nelosen eroista,
samassa laitteessa tietenkin ?

Kellään road 5:sta alla? kiinnostaisi uusia etunen semmosella mutta road2:n on melki puolet halvempi.

Road kakkonen on niin antiikkinen keksintö (tullut kauppoihin syksyllä 2007), ettei sitä kannata tuohon vitoseen edes verrata. Ainakin märkäpidossa on merkittävä ero, ja oma muistikuva kakkosesta on vuosien takaa, että kulutuskestävyyskään ei olisi ollut nykyisten tasolla.

Itsellä on vitonen vasta takana, mutta tarkoitus laittaa myös eteen talven aikana. Kolmosesta ja nelosesta on positiivinen kokemus useammalta vuodelta myös edessä, ja vitosesta takarenkaana ei ainakaan ole moitetta.

Road kakkonen on niin antiikkinen keksintö (tullut kauppoihin syksyllä 2007), ettei sitä kannata tuohon vitoseen edes verrata.
Tämä. Viimeisen 10-15 vuoden aikana renkaissa on tapahtunut todella, todella merkittävää kehitystä. Modernit tourinkirenkaat on pidoltaan, ajettavuudeltaan ja tuntumaltaan 10 vuoden takaisten supersportrenkaiden tasolla, jos ei jopa parempiakin. Niiden märkäominaisuudet ovat loistavat ja kulutuskestävyys erinomainen. Uutta ostamalla saa ehdottomasti vastinetta rahoilleen.

Duke nyt tykkää muutenkin takarenkaista mutta tuo road 5 on kyllä kulutus kestävyydeltä pettymys. Tolla on nyt alta 5000km ajettu ja merkeillä :kääk: Road 4 meni vaihtoon vasta 7000km kohdalla

Mä ajoin muutaman setin PR 4:llä ja nyt 1 setti Road 5:lla. Vitosessa on parempi kulutuskestävyys ainakin mun pyörässä... Onkohan sulla ollu paineet alhaalla?

2,9 -3,0 ja radalla 2.7-2,8. Mä luulen että toi kuluminen johtuu märällä ajamisesta. Noissahan on kaikki muut ominaisuudet erinomaiset mutta silti seuraavaksi alle menee taas nelonen.

Niiin...... itsellä alla 28000km Road 5:lla ja vieläki uraa jäljellä... Tämä sisältää 3 vuoden ajot + ratapäivät.
Kovin on pintakaasulla kärrätty jos yli 20 000 km on kestäneet.
Itsellä on kaikki "laaturenkaat" menneet siihen 14 000-16 000 km haarukkaan,
Michelin PR 2,-3 ja-4, Pirellin Angel GT, ja nyt näyttäis Road Smart 3 menevän samaan kastiin.
Kumia ei ole poltettu eikä juurikaan kakspäällä ajettu.

Kovin on pintakaasulla kärrätty jos yli 20 000 km on kestäneet.
Itsellä on kaikki "laaturenkaat" menneet siihen 14 000-16 000 km haarukkaan,
Michelin PR 2,-3 ja-4, Pirellin Angel GT, ja nyt näyttäis Road Smart 3 menevän samaan kastiin.
Kumia ei ole poltettu eikä juurikaan kakspäällä ajettu.

Itse olen ajellut Metukan Z-renkailla 4,6,8 jne. ja kestää tuommoset 18000 km. Lähes aina kakspäällä mutta valtaosa keskieuroopassa jossa asvalttia ei joka talvi rouhita karkeaksi.

Itse olen ajellut Metukan Z-renkailla 4,6,8 jne. ja kestää tuommoset 18000 km. Lähes aina kakspäällä mutta valtaosa keskieuroopassa jossa asvalttia ei joka talvi rouhita karkeaksi.

Kyllä siinäkin on aika "pintakaasulla" ajeltava, itse pääsin FJR:llä Metzelerin Z8:lla n.10000km. Sen jälkeen Michelin PR4 GT:llä parhaimillaan n.15000km, tosin vaihdan ne viimeistään kun on 2mm jäljellä. Yksin ajelen ja pääasiassa reippaasti mutkateitä, eipä kulu keskeltä "tiiliskiveksi".

Fasulla muistaakseni rengas kuin rengas kesti yli 10000km mutta kun vaihdoin tohon 2 pyttyseen niin jo rupesi kumi kulumaan. Se taitaa tuo konejarru olla se suurin kulutus tekijä. Ois se kyllä hieno kuulla jos joku v-konekuski pääsee yli 10000km. Tai lähinnä että miten saa kestämään.

Back