Ootko hiljattain ajanut vesisateessa/märällä tiellä tai pessyt sitä? SV:ssä tyyppivikana se, että etummaisen sylinterin sytytystulpalle pääsee vettä ja tämän jälkeen etummainen sylinteri alkaa pätkimään. Itsellä tullut useasti vastaan ja oireet kuullostavat aika samanlaisilta.
Korjaus on simppeli:
Irrotat pari kiinnikepulttia syyläristä ja lasket sen letkujen varassa alas, niin pääset tulppaan käsiksi. Itse tulppaa ei tarvitse missään kohtaa irroittaa.
Tulpanhattu pois tulpalta ja sen huolellinen putsaus ja kuivaus, kaveriksi vähän CRC 5.56:ta. Samalla voi kattella, että onko hatun tiivisteet missä kunnossa, jos ovat tosi pehmeitä niin kannattaa tilata uudet.
Sitten annat vähän paineilmaa tulpalle ja sillä pääset mahdollisesta lilluvasta vedestä eroon. Myös etummaisen sylinterin oikealla puolella pyörän päältä katsottuna on pieni ylivuotoreikä tulpalta, niin kannattaa siitä myös vähän puhaltaa paineilmaa läpi, koska se menee joskus tukkoonn ja sytytystulpalle mennyt vesi ei pääse pois.
Yleensä ruiskasen vielä tulpalle hieman CRC:tä ja tämän jälkeen pistän tulpanhatun huolellisesti takaisin paikalleen.
Jos tämä ei auta, niin vika saattaa löytyä itse tulpanhatusta. Itsellä viime kesänä ei millään meinannu lähteä toimimaan edellä mainitsemallani huollolla ja vaihdoin lopulta tulpanhatun, niin lähti toimimaan.
EDIT: Pari typoo. Mainitsemia oireita tarkastellessani olen 98% varma, että kyse on juuri tästä. Huoltotyö on korkeintaan 30min homma. Itsellä menee jo rutiinilla vartissa.