Vakuutukset ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja senex52
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ALPlussassa kannattaa myös huomata että hinaus suoritetaan lähimmälle AL:n määrittelemälle "asianmukaiselle" huoltamolle. Ei sellaiselle joka pystyy/ehtii ottamaan ongelman välittömästi työn alle. Itse joutunut ulkomailla tilanteeseen jossa piti hyödyntää toisen vakuutuksen hinausta toiselle huoltamolle, kun ALn sopimuskumppanilla olisi kestänyt useampi päivä ottaa pyörä työn alle - tämä tuli esille vasta korjaamon pihalla ja ALPlus ei kustanna ajelua huoltamolta toiselle.

ALPlussassa kannattaa myös huomata että hinaus suoritetaan lähimmälle AL:n määrittelemälle "asianmukaiselle" huoltamolle. Ei sellaiselle joka pystyy/ehtii ottamaan ongelman välittömästi työn alle. Itse joutunut ulkomailla tilanteeseen jossa piti hyödyntää toisen vakuutuksen hinausta toiselle huoltamolle, kun ALn sopimuskumppanilla olisi kestänyt useampi päivä ottaa pyörä työn alle - tämä tuli esille vasta korjaamon pihalla ja ALPlus ei kustanna ajelua huoltamolta toiselle.
Näin se on liikennevakuutuksessakin. Aikoinaan piti oikein neuvotella vakuutusyhtiön kanssa, kun vaadin takuunalaisen auton hinauksen kauemmaksi merkkikorjaamolle.
AL-plussakin on vienyt aina sinne, minne olen pyytänyt. Lisäksi on hyvä tietää, että AL-Plussa hakee myös kotoa ajokin. Mulla on auto kerran korjattu AL hinurin toimesta pihassa ja kerran on hinattu tallista korjaamolle, kun ei startannut.

Täällä on kaikilla aina niin halpoja vakuutuksia että melkein ollaan saamapuolella :D

Erääseen mopediin kyselin vakuutusyhtiöltä hintaa niin seisonta-ajallisen perushinta vuodelle (jota kukaan ei toki koskaan maksa koska bonuksia saa heti eikä tuollaista pidetä vuoden ympäri) on yksitoistatuhatta euroa :blink: Ajan vaikka talvella jos kelit sallivat joten itselle tuo ei tietenkään ole vaihtoehto, ympärivuotinen olisi pitkälti yli tontun, joten ei halpa sekään. Mutta eihän se ole harrastus eikä mikään johon ei mene kaikki rahat.

Mystisiä on vakuutushintojen tiet, kyselin vakuutusta vuoden 2017 sähkökevarille ja olisi yli tonnin. Verrokiksi tsekkasin saman ikäisen bensavehkeen ja n. 300 euroa. Kai se on vaan ajettava noilla tän vuosituhannen alun vehkeillä kun paljon vähemmällä rahalla makselee useampaa tonnista ja jää vuoden bensoihinkin vielä rahat.

Ympärivuotinen täyskaskolla If. Raskaassa sarjassa 80%bonuksilla tekee 17.3.20-16.3.21 478,59e.

Taunoon irtosi Tapiolasta liikenne + laaja kasko inasen alle alle donitsilla kun kyseli tarjousta yhteydenottolomakkeella (liikenteessä oliko 45% bonari, kaskossa täydet), laskurilla olisi ollut pari saturaista enemmän. Asiaa kyllä auttaa se että muut vakuutukset ovat olleet samassa narikassa aikojen alusta eikä vahinkoja ole alvariinsa sattunut.

Edit: "inasen alle"

^ Erikoista toimintaa Lähitapiolalta kun minulle eivät suostuneet antamaan yhtään laskuria halvempaa hintaa kun erikseen kysyin. Täälläkin pitkään keskitetty kaikki Lähitapiolaan ilman vahinkoja. Ehkä asiaan vaikutti se että ehdin jo mp-liikkeen kautta aloittaa vakuutuksen ennen kuin kysyin voiko hintaa tarkastella. Olisi varmaan pitänyt ottaa muusta yhtiöstä ensin.

Tänään meni Yamaha pois liikennekäytöstä, vaikka on vuodenaikahinnoiteltu niin pientä säästöä pitäisi tulla. Joulu-helmikuu melkein ilmaisia, muutaman kympin voi säästää, mutta maaliskuu jo heti kalliimpi. Erittäin epätodennäköistä että jo maaliskuussa ajelisi eikä koskaan tiedä millainen takatalvi tulee huhtikuussa.

^ Erikoista toimintaa Lähitapiolalta kun minulle eivät suostuneet antamaan yhtään laskuria halvempaa hintaa kun erikseen kysyin. Täälläkin pitkään keskitetty kaikki Lähitapiolaan ilman vahinkoja.

Tuo on ihan normaalia toimintaa vakuutusyhtiöiltä. Ikävä tosiasia on se, että ns. kanta-asiakas ei saa koskaan parhaita tarjouksia, koska yhtiön mielestä kala on jo katiskassa, ei sitä tarvitse enää houkutella. Tämä sama periaate koskee myös montaa muuta palvelua; puhelinoperaattoreita, tv:n maksukanavia, lehtiyhtiöitä, sähköyhtiöitä jne. Parhaat tarjoukset saa vain yhtiöitä kilpailuttamalla.

^ Erikoista toimintaa Lähitapiolalta kun minulle eivät suostuneet antamaan yhtään laskuria halvempaa hintaa kun erikseen kysyin.
Minulla oli sama juttu kun edelliseen mopoon kysyin aikaisemmin Lähitapiolasta. Nyt olivat tähdet eri asennossa näköjään. Lienee vakuutusyhtiöissä semmoset algoritmit ja profiloinnit että pyyhkeen asento kylpyhuoneessa vaikuttaa hintaan.

Minulla oli sama juttu kun edelliseen mopoon kysyin aikaisemmin Lähitapiolasta. Nyt olivat tähdet eri asennossa näköjään. Lienee vakuutusyhtiöissä semmoset algoritmit ja profiloinnit että pyyhkeen asento kylpyhuoneessa vaikuttaa hintaan.
Minä en edes kysy Lähitapiolasta. On ollut kerran sellaiset pyyhkeiden asennot korvauskysymyksissä. Lähivakuutus oli aikoinaan hyvä, mutta Tapiola tuli ja pilasi senkin.

Olen seilannut Pohjolan ja Ifin (nykyinen) väliä.
Tällä hetkellä noissa ei juurikaan eroa minun ajoilla ollut kun laskin.

Muita olen lähinnä testannut nettilaskureiden kautta. En ole löytänyt syytä vaihtoon.

Pyörät on 2006 Speed Triple ja 2005 R1.
Trumppa on tosi halpa laite eikä Jammukaan kohtuuttomasti kukkaroa rasita.

If oli jostain syystä 1200 gessulle tosi halpa, täyskasko parilla lisäturvalla 388 euroa ympärivuotisena. Pitihän se sit ostaa pyörä kun on halpa vakuutuskin:grin:

Back