Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Ulkonäkö sykähdyttää kyllä, mutta tekniikaltaan jäi kyllä itselle vaisuksi. Joo, ei tarvi sanoa että 165hv ja alle 200kg riittää. Varmasti riittää jollekin, mutta mulle ei![]()
Ulkonäkö sykähdyttää kyllä, mutta tekniikaltaan jäi kyllä itselle vaisuksi. Joo, ei tarvi sanoa että 165hv ja alle 200kg riittää. Varmasti riittää jollekin, mutta mulle ei![]()

Arvaapa kysyttiinkö tuota julkistamistilaisuudessa?? Se oli yksi ensimmäisiä kysymyksiä! Miksi BMW ei vastannut kilpailijoiden tehohaasteeseen? Ja vastaus oli loistava! Pisti ihan hymyilyttämään...Joo, ei tarvi sanoa että 165hv ja alle 200kg riittää. Varmasti riittää jollekin, mutta mulle ei![]()
Kuinka paljon streetfighterista tulee tehoa takapyörälle?
Kivahan se 190+ akselilta olisi. Ei siinä mitään.
Se on taas ihan toinen juttu, paljonko siitä väliin jäävästä tehosta
saisi tässä laitteessa siirtymään asvalttiin ja muuttumaan
momentumiksi.
Apupyörät alkaa väistämättä leikkaamaan suorituskykyä ja toisaalta
kuinka pitkään tällä laitteella jaksaa/pystyy muuten työntämään
300+ kmh ?
Jos ei noilla arvoilla / käytännön tilanteissa ilman ankkureita
pysy yleisillä laduilla "isompien kyydissä", homma ei taida
olla tekniikasta, tehonpuutteesta ja suorituskyvystä kiinni.
Kaikesta huolimatta..... siinä "puuttuvassa" n. 30 hp:ssä
pesii jokin selittämätön juttu jonka läsnäolo.... on "se juttu"![]()
Pitää jättää tilaa M1000R-mallillekin![]()
Vain siksi, että laitteita kuten SF on olemassa. 15 vuotta sitten olis riittänyt
Ajaminen tuskin on samassa ajassa sen kummemmin enempää riehaantunut.

Kaikesta huolimatta..... siinä "puuttuvassa" n. 30 hp:ssä
pesii jokin selittämätön juttu jonka läsnäolo.... on "se juttu"![]()
Mää oon vähän sellanen ikuinen kakara.Arvaapa kysyttiinkö tuota julkistamistilaisuudessa?? Se oli yksi ensimmäisiä kysymyksiä! Miksi BMW ei vastannut kilpailijoiden tehohaasteeseen? Ja vastaus oli loistava! Pisti ihan hymyilyttämään...
Sillä kun ei todellisessa moottoripyörän arki- (tai rata-) käytössä ole hirveästi merkitystä kuinka paljon pyörässä on tehoja. Tärkeintä on se mikä pyörä on helpoiten ajettava -tai nopein! Ja sitä kuulemma BMW on!
Koko videon voi katsoa tästä: BMW S1000R julkaisuvideo

Eppäilen, että apupyörät nousevat ylös vasta yli 200 vauhdissa noissa uusissa 200hv nakuissa. Nuorena väännettiin, että tehoa on silloin riittävästi, kun ei pysty tai uskalla vääntää tuppia nurin. Ensimmäinen, mikä herätti aitoja kauhun tunteita oli ekoja 10R Kawoja 160hv tehoineen ja woblauksineen kun kevensi vielä 200 vauhdissa.

Bemari on järjestäen kaikissa Dyno -mittauksissa antanut suurempia lukuja takapyörältä mitä papereissa lukee.Paperilla bemarissa on teho ja paino suunnilleen samaa suuruusluokkaa, mutta vääntö luultavasti keskialueella vähän ohkaisempi.
Bemari on järjestäen kaikissa Dyno -mittauksissa antanut suurempia lukuja takapyörältä mitä papereissa lukee.
Uudesta XR:stä olen nähnyt mittauksia 158 ja 170 (vai 175?) välillä.

Mun silmä tykkää kovasti!
![]()
Mulle tulee kuvan mukainen kampe vappuna. Performance-paketti, matkustajapaketti, M endurance ketjut ja sporttituulilasi varusteina.
No niin, pyörä kotiutettu Tampereelta Keski-Suomeen. Hiki ei päässyt missään vaiheessa yllättämään, kun lämpömittari näytti neljää astetta. Lämpökahvat tuntuivat hyviltä
Ensivaikutelmat 130 kilsan perusteella:
- kevyt, mutta vakaa
- ajoasento sopivan sporttinen mun makuun, pystympi kuin RR:ssä...
- vaihteisto on tosi tarkka ja napakka
- ne lämpökahvat![]()
Onnittelut uudesta pyörästä. On varmasti hieno laite.