• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Masan Kevyesti Kovaa Mito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsekin enemmän tykkään siitä miton keulasta mutta alkuperäisistä katteista ainoat käyttökelpoiset on nuo tankin alle tulevat ja nämä oli vaan liian halvat sivuuttaa. Miton katteet on muutenkin semmoista outoa muovia, kovaa ja haurasta, ihan erilaista kuin isojen pyörien katteet, niin ehjiä käytettyjä on todella hankala löytää tai sitten hinnat on jotain ihan älytöntä.

Millanenkohan mahtaa olla fit&finish tommosissa ja millasta ämpärimuovia... Mennään nyt näillä toistaiseksi, itse pyörään ei ole vielä tehty mitään modauksia mitä ei lenkkiavaimella irrota eikä rahaakaan ole vielä hirveästi kiinni joten suuntaa voi vielä muuttaa jos myöhemmin kokee tarpeelliseksi. Toisaalta toi että pyörää ei heti ensivilkaisulta pysty harjaantumaton silmä välttämättä tunnistamaan on minusta ihan hauska aspekti sekin.

Arvostelujen perusteella ihan toimivia pitäisi olla. Saa myös valmiiksi maalattuina

Tuo SS kyllä näyttää ihan Fiat Multiplalta valtettavasti:D

Itsekin enemmän tykkään siitä miton keulasta mutta alkuperäisistä katteista ainoat käyttökelpoiset on nuo tankin alle tulevat ja nämä oli vaan liian halvat sivuuttaa. Miton katteet on muutenkin semmoista outoa muovia, kovaa ja haurasta, ihan erilaista kuin isojen pyörien katteet, niin ehjiä käytettyjä on todella hankala löytää tai sitten hinnat on jotain ihan älytöntä.
Jos aikaa on, niin ei muuta ku taiteilemaan muottia lasikuidusta, ja tekee ihan itte. Bonuksena on se että, jos haluaa, niin voi katteiden yksityiskohtiakin muuttaa ihan mielensä mukaisesti.
Kunhan vaan ostaa sopivan paksusta lasikuitukangasta, ei mattoa, niin homma on jopa ihan mukavaa askartelua.
Maski toki kannattaa olla päässä sillon kun läträä aineilla tai hioo.
Hommaa helpottaa myöskin se jos tekee työskentelypisteen ympärille kehikon esim puurimasta, ja eristää pisteen raksamuovilla muusta tilasta. Pieni flekti imemään kaasut ja pölyt pisteeltä ulos. Niin pysyy muu osa tilasta (tallista) kaasuttomana ja pölyttömänä.

Usko pois halua olisi mutta elämän realiteetit on nyt niin että semmoiseen projektiin puuttuu niin aika kuin tilatkin. Kaikkien makkarit on suoraan tallin yläpuolella joten siellä ei yöaikaan voi juurikaan mekastaa, ja juuri yöaika on mun vapaa-aikaa. Noin suuren hiontaprojektin toteuttaminen vartti kerrallaan arkena ja jonkin verran viikonloppuisin veisi ihan liian kauan plus ei tuolta tallista ole oikeen lohkoa tilaa erilliselle hiontakopille. Jos viiteenkymppiin saa täyden katesarjan lähes virheettömässä kunnossa, olkoonkin hiukan valtavirrasta poikkeavan näköinen (plussaa minun kirjoissa) niin tämä hyvä seuraava ongelma kiitos

"tämä proggis saattaa hiukan venyä" = "veisi ihan liian kauan"

Tämä selvä, en enää ehdottele tyhmiä.

Tarkoitin sillä lähinnä sitä etten viitti tehdä sitä pienissä pätkissä joka kerta sotkien itteni siihen hartsipölyyn itse työsuorituksen viedessä murto-osan suojautumisesta peseytymisestä yms joka kierroksella, en niinkään sitä kauanko katteiden tekeminen noin niinkun kokonaisuudessaan vie, huonosti artikuloitu tunnustan.

Multipla on härskin näköinen ja niin on SS:kin, pidä tuo. 916:en näköisiä Mitoja on jo. Koneesta tekisi mieli sanoa että tutkisin yleisimmät piikkien vesijäähynelarit, muistaakseni joku kone oli semmoinen mitä useampi merkki käytti. Varaosasaatavuus voisi olla virivirihommiin paras.

Tarkoitin sillä lähinnä sitä etten viitti tehdä sitä pienissä pätkissä joka kerta sotkien itteni siihen hartsipölyyn itse työsuorituksen viedessä murto-osan suojautumisesta peseytymisestä yms joka kierroksella, en niinkään sitä kauanko katteiden tekeminen noin niinkun kokonaisuudessaan vie, huonosti artikuloitu tunnustan.

Omalla kohdalla katteiden teko lasikuidusta on kestänyt vasta 1,5 vuotta.

Juuri kun on saanut jotain aikaiseksi, niin sovitus, väliväri tai mielenmuutos on aiheuttanut kolmen askeleen taaksepäin poistumisen.

Sen olen oppinut, että päätös ja toteutus.
Jos toteutus ei kuitenkaan miellytä, niin sitten piiiiiitkä ja tarkka punninta siitä, että onko lisätyö kokonaisuutta arvioiden aivan tarpeellinen.

Lasikuituhommissa on se ongelma, että kuivuminen ja pienten kätösten jälki näkyy vasta seuraavana päivänä, jolloin liisteröidään jonnekkin lisää ja jostain leikataan.

Melko ärsyttävää puuhaa, jos ei ole kovin kauas katseleva, kuten minä, koska elän hetkessä...:grin:

En tiedä onko se yleistä vai olenko mä allerginen polyesterihartsin jollekin ainesosalle mutta olen aikoinani tehnyt yhden lasikuituisen tuning etupuskurin (okei yritin meni vituix :grin:) sekä mm yhden onnistuneen hattuhyllyn 6x9 kajareille. Jok`ikinen kerta kun semmoinen neulanterävä kovettunut pärse pisti mua käteen (ja niitähän sattuu vaikka olis kumihanskat kädessä) ne tulehtui KAIKKI. Mulla on tossa laatikossa edelleen vähän helevetisti sitä kuitumattoa (paksua) kun en ole edellämainituista syistä halunnu siitä oikeen mitään tehdä.

Tuo SS kyllä näyttää ihan Fiat Multiplalta valtettavasti:D

offtopiccia mutta...
Multiplaahan tosiaan pidetään yleisesti semmosena miss vesinokkaeläimenä mutta kuitenkin sitäkin harrastetaan, monet diggaillee erilaisesta, massasta poikkeavasta muotoilusta.

offtopiccia mutta...
Multiplaahan tosiaan pidetään yleisesti semmosena miss vesinokkaeläimenä mutta kuitenkin sitäkin harrastetaan, monet diggaillee erilaisesta, massasta poikkeavasta muotoilusta.

Kun olin pienten lasten perheellinen, niin ihan oikeasti harkitsin toiseksi autoksi Fiat Multiplaa.
Syystä että tallissa on kuusi (6) Italialaista moottoripyörää ja olisihan se ollut hienoa, että autokin olisi ollut saapasmaasta.

En sitten kuitenkaan päässyt niin pitkälle.
Enkä ole sen jälkeen Italialaista autoa harkinnut, paitsi kuningattarelle Fiat Barchettaa, mutta kuningatar ei lämmenyt ajatukselle.
Kuningatar ajelee pari vuotta vanhalla Subarun pippanalla.
Siis Rellun pippanalla, mutta kun kuningattarella ei ole ihan nuo automerkit ja munan saannokset hallussa..
Mutta rellu on punainen, sen kuningatar muistaa.

Onhan noita Italialaisia autojakin tällä tontilla muutama nähty. Fiat Scudoa en pitäisi oikeen Italiaanona kun siinä on ranskalaisessa korissa Fordin kone mutta esim Alfoja on ollut 916 Spider sekä GT, noistakin tuon ensimmäisenä mainitun konepellin läpi tulevat etuvalot on melkoisen valtavirrasta poikkeava toteutus ja tuntui jakavan kansaa.

GT:n voisin joskus vielä hankkia kunhan siitä on valmiiks rempattu kytkin...

köh köh ducati 750 paso... Siitä puheenollen löytyy omistushistoriasta myös kaksi cagiva frecciaa, toinen niistä mun ensimmäinen faitteri :grin:

Hahah, onpa vaikea uskoa, että sait noin vähällä vaivalla nuo katteet istumaan, ihan uskomaton mäihä! Oon kyllä samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa, et SS katteet on vähän erikoiset, mutta tuntuu jotenkin älyttömältä et ne sujahti piikin päälle tuosta vaan.

Tosiaan vielä SS penkki tulee myyntiin jossain vaiheessa kunhan saan tuon takahäkin hitsattua uudelle penkille. Saattaa venyä kevääseen mutta tarjolla.

Sivujalka ei mahdu kääntymään et sieltä täytyy hiukan sheivata, varmaan leikkaan sen lärpäkkeen kokonaan helvettihin mikä tulee sinne jalan alle/taakse kun ei siellä ole mitään mihin sen saisi kiinnikään mut muuten meni kun ois takin pukenu päälle. Täytyy hiukan sitä istuvuutta vielä parantaa kääntämällä tota etuhäkkiä pikkasen eteenpäin kun tällä hetkellä kahvat ottaa mittaristoon jne mutta se on hienosäätöä.

Back