ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^ Ei esim. 18 mallin R1 saanut resetoitua mitään edes vakio eculla, piti laittaa johdon päähän (takapyörän pyöritys pukilla laittoi virhetilaan). Näitä "testereitä" saa muutamalla kympillä. Eikä woolish kyllä vaikuttanut asiaan mitenkään. En tiedä mikä tuossa oli ettei saanut nollattua.

Eikös toi virhetila pitäs resetoitua automaattisesti, kun vaan lähtee ajamaan ja ECU näkee, että molemmat renkaat pyörii tasatahtiin?

Kyllä 10R:ssä resetoituu toi pyörien vikaherja kun ajaa, starttaa pari kertaa ja ajaa n. 10 min muistaakseni >60km/h.
Tommoke tarkoitti varmaan muita herjoja luulen.

Mulla on ollut Woolichin viri kuudessa eri pyörässä ilman ongelmia. Mutta jos näin off seasonilla fundeeraa, putkivirin ja säätöjen eurot käyttäisin ehkä mieluummin renkaisiin ja ratapäivälippuihin. Vakion n. 200 HP konetehoa riittää melko pitkälle. Toki ecu remapissa saa rbw-vehkeisiin esim. pikakaasun tai kaasuvasteen just sellaiseksi kun ite tykkää.

Joo olen sitä lisä palikkaa katellu Stormin sivuilta. Akran Hiilikuitu Slipari on kiinni (S-K10SO16-HZC) ja ei tuo mikään lyhyt ole. En tiedä saako siihen DP killerin jos tarvii. Akralta saa sen väliputken kun sen pöntön heivää pois. Alkupäätä en ala uusimaan, orkkis käyrät saa kelvata. Kyllä se penkissä täytyy käyttää.

Eikös toi virhetila pitäs resetoitua automaattisesti, kun vaan lähtee ajamaan ja ECU näkee, että molemmat renkaat pyörii tasatahtiin?

Ei ainakaan 18-> R1 mittaristo/ajotilat menee lukkoon. Vanhemmissa sai jollain nappi yhdistelmällä resetoitua. Käytin ekakerran huollossa, eivät sielläkään olleet tietoisia. Ostin vastaisuuden varalle laitteen resetointiin.

Kyllä 10R:ssä resetoituu toi pyörien vikaherja kun ajaa, starttaa pari kertaa ja ajaa n. 10 min muistaakseni >60km/h.
Tommoke tarkoitti varmaan muita herjoja luulen.

Mulla on ollut Woolichin viri kuudessa eri pyörässä ilman ongelmia. Mutta jos näin off seasonilla fundeeraa, putkivirin ja säätöjen eurot käyttäisin ehkä mieluummin renkaisiin ja ratapäivälippuihin. Vakion n. 200 HP konetehoa riittää melko pitkälle. Toki ecu remapissa saa rbw-vehkeisiin esim. pikakaasun tai kaasuvasteen just sellaiseksi kun ite tykkää.
Joo kyllä teho riittää niinkuin sanoit. Mutta aika karmeen ruma se ponikkä siellä alla on.

Onhan se vähän kliinimpi ilman.

290a988eca7ed34f53ddae0257a05bde.jpg

Tarviitko takalaukkua? Mulla olis jouten tommonen viritys, avaimella pikakiinnitys ducktailiin? Joutaa laukkuineen tai pelkkä kiinnitysrauta (sopii gen5 10-R/RR)

5cf318b58c3bf4988ca5e6f4c3523896.jpg

761e816642350d7d9f20f6ce4e25aafc.jpg

84caacbc5868f50bc746bba8eca994f6.jpg

Tarviitko takalaukkua? Mulla olis jouten tommonen viritys, avaimella pikakiinnitys ducktailiin? Joutaa laukkuineen tai pelkkä kiinnitysrauta (sopii gen5 10-R/RR)

Ei ainekaan juuri nyt ole tarvetta.En juurikaan meinaa kuskata sillä mitään. Mites on mennyt äänistä läpi tolla putkella!!

Mulla on toi sama putki gen4 ja kyllä sen kuulee, milloin pyörä on käynnissä, mutta ei se muistaakseni noin hirveetä mekkalaa pidä siinä 5500 rpm, vai mitkä ne mittauskierrokset on.
Kesäksi koitan askarrella siihen jonkun toisen pikavaihto ratkaisun motoparkin ja ahveniston meluraja päiville.

Säätö ja näppäily kannattaa aina... talvella ei nimittäin kuitenkaan tule kotimaassa kovin paljoa ratakilometreja asfaltilla.

Mites sulla pyörässä on tuo putkessa oleva servo venttiilin toiminta korvattu, koska se nyt puuttuu, Onko tehty vain rajoittimet satulan alle servo moottorille, vai onko siinä se paikalla se palikka minkä esim Stormi myy.

^
Ei sil oo tota pyörää enää, ja se on niin vanha, että muistaa omistaneensa vain kuvien perusteella :D

[emoji16] ^niin se just on! Onneksi on nämä digikamerat nykyään jo Dorossakin[emoji2957]

Mut joo, koitin Soliferille jo tossa edellisellä sivulla selittää toimenpiteet, tässä toisto vähän editoituna:

"Irroitat exhaust servo valven eli sen perhosläpän moottoreineen (satulan alta) ja kaapeleineen (ja kattipönttö tietysti myös).
Ostat esim. Exhaust Servo Eliminator releen (esim. Healtech Stormilta) jos et vie säätöön jotta FI valo ei ala palaan.
Mieluiten viet tietty säädettäväksi ja pyörän omaan ecuun sisään esim. Woolichin softa joka hoitaa em. releen tehtävän muiden tehtävien ohella. ....samalla luonnollisesti kartat optimoidaan jne. muutkin toiveesi pyörän ominaisuuksien suhteen voidaan modata.
https://www.woolichracing.eu/product...3-package.aspx

Kannattaa myös varmistaa ettei mökä kasva liian suureksi noilla modeilla. Itselläni oli lyhyt Akra ja cat del niin melu oli yli ratapäivien rajojen. (>107dB). Huomaa että esim. Kymiringillä on ollut 107dB rajana! "

Hellou! Onko mikälaisia kokemuksia Conti atac 3 renkaista! Olisi sellaiset alla tuossa kympissä minkä ostin. Tulee välillä pyörähdettyä radallakin ajamassa. Yleensä oli pirellin seos kumit alla, joten mites tälläiset toimii!!

Contin sporttirengas oli Kymppikawassa ensiasennuskumina joitakin vuosia sitten. Luulisi sen siis pyörään sopivan enemmän kuin hyvin...Itse ajoin niitä Contin kumeja pari settiä gen 5 kympillä, malli ois ehkä ollut Continental SportAttack3. Löyty myös RoadAttack3, tourinkiin enemmän sopiva. Kumpi sulla lienee?

Mun vauhdeilla radalla alkoi sulaan alle kun en pudottanut paineita tarpeeksi. Omaan makuun ja ajoon Pirellin kumit sopineet parhaiten (Corsa 2, 3, ja SuperCorsa). Aattelin nyt kokeeksi tilata uudet Corsa 4 tuohon nykyiseen Kawaan.

Hellou! Onko mikälaisia kokemuksia Conti atac 3 renkaista! Olisi sellaiset alla tuossa kympissä minkä ostin. Tulee välillä pyörähdettyä radallakin ajamassa. Yleensä oli pirellin seos kumit alla, joten mites tälläiset toimii!!

Eikös contilla ole noita attack - kumeja koko melko erilaisiin käyttötarkotuksiin. On ainakin Trail-, Road, ja Race attackia. Eli vilkases vielä tarkennusta, että mikä siellä alla on. Voi olla, että joku trailattack voipi olla yllättävän liposa jos on seoskumeihin tottunu. :D

Back