Ktm rc8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kytkin luistaa aika paljon. Vaihdoin uudet alkuperäiset levyt+jouset, joilla kesti katuajossa hienosti mutta Alastarolla muutaman kierroksen jälkeen taas alkoi luistamaan. Vanhat levyt ja jouset silmämääräisesti ok.

Kytkinneste vaihdettu, luistaa silti jopa katuajossa. Ei vuoda nestettä.

Mitäs seuraavaksi? :blink: Hyvä syy vaihtaa luistokytkimeen? :kääk:

Onko kytkinkori kulunut urille? Liottelitko uudet levyt kunnolla öljyssä ennen asennusta? Mikä öljy käytössä?

Eihän ole nestesäiliö ihan täysi? Se tekee lämmetessä painetta piiriin ja painattaa kytkinta raolleen. Jousille muistaakseni ainakin 990:ssä on minimipituus josta voi vähän haarukoida, onko ne väsyneet.

Eihän ole nestesäiliö ihan täysi? Se tekee lämmetessä painetta piiriin ja painattaa kytkinta raolleen. Jousille muistaakseni ainakin 990:ssä on minimipituus josta voi vähän haarukoida, onko ne väsyneet.
Täytyykin tarkastaa. Jouset vaihdoin myös samalla orginelleihin ja kiristin ohjearvoihin.

Liitteinä kuvia. Paikallaan on nyt KTM:n kytkinlevyt ja toinen kuva vanhoista SBC:n levyistä.

Levyjen jouset ovat tuohon kanteen selvästi osuneet, onkohan se syynä kytkimen luistoon ajossa?

Liitetiedostot

• kytkin.jpg
    kytkin.jpg
    89,1 KB · Katselut: 42
  • kytkin2.jpg
    kytkin2.jpg
    86,7 KB · Katselut: 39
  • oem.jpg
    oem.jpg
    97 KB · Katselut: 47
  • sbc.jpg
    sbc.jpg
    99 KB · Katselut: 44
Ei ole syy.

Kikka kytkimen luistamiseen: teräslevyt puhtaaksi öljystä ja sitten hiekkapaperilla karheaksi. Päälle vesihuuhtelu metallipölystä.

Toinen: saatko mitattua paljonko paininlevy nousee kun pakka on sisällä?

Referenssi jostain ja mittaa ilman pakkaa jouset paikallaan ja pakan kanssa.

Nitro vielä lisäksi mainitsi, että itse pakan korkeudelle/ paksuudelle lienee ohjeellinen minimi tai muu ohjeellinen arvo.

Btw. Päällimmäinen kitkalevy taitaa ohjeen mukaan tulla eri hammastukselle kuin kaikki muut?

Mulla pitäis olla kytkinkori jossain. Voin kaivaa esille ja tutkia missä kunnossa jos sellaiselle tarvetta.

Ei ole syy.

Kikka kytkimen luistamiseen: teräslevyt puhtaaksi öljystä ja sitten hiekkapaperilla karheaksi. Päälle vesihuuhtelu metallipölystä.

Toinen: saatko mitattua paljonko paininlevy nousee kun pakka on sisällä?

Referenssi jostain ja mittaa ilman pakkaa jouset paikallaan ja pakan kanssa.

Nitro vielä lisäksi mainitsi, että itse pakan korkeudelle/ paksuudelle lienee ohjeellinen minimi tai muu ohjeellinen arvo.

Btw. Päällimmäinen kitkalevy taitaa ohjeen mukaan tulla eri hammastukselle kuin kaikki muut?

Netistä löytyneestä korjaamomanuaalista en löytänyt ohjearvoa.

EDIT: No nyt löytyi, mistä kohtaa tuo pitäisi mitata?

Netistä löytyneestä korjaamomanuaalista en löytänyt ohjearvoa.

EDIT: No nyt löytyi, mistä kohtaa tuo pitäisi mitata?

Levypakka pöytää vasten niin, että sen verran levypakan reuna pöydän reunan yli, että mahtuu tönärillä mittaamaan. Sit kädellä puristaa kevyesti pakan yhteen (huom. tasaisesti) ja tönärillä mitta paksuimmalta kohtaa.

Levypakka pöytää vasten niin, että sen verran levypakan reuna pöydän reunan yli, että mahtuu tönärillä mittaamaan. Sit kädellä puristaa kevyesti pakan yhteen (huom. tasaisesti) ja tönärillä mitta paksuimmalta kohtaa.

Toleranssia mahtui. Mittasin levytkin, liki uudenveroiset.

Kävin kokeilemassakin, niin 7krpm jälkeen alkaa luistamaan hieman. Kahvan toiminta on ok.

Toleranssia mahtui. Mittasin levytkin, liki uudenveroiset.

Kävin kokeilemassakin, niin 7krpm jälkeen alkaa luistamaan hieman. Kahvan toiminta on ok.

Onko käytetty samoja öljyjä?
Mulle huollossa kertoivat että mikäli vaihtaa öljymerkkiä voi alkaa kytkin luistamaan.

Tähän avuksi kertoivat että joillain lamppuöljyllä saa kytkimen pitämään.

Onko käytetty samoja öljyjä?
Mulle huollossa kertoivat että mikäli vaihtaa öljymerkkiä voi alkaa kytkin luistamaan.

Tähän avuksi kertoivat että joillain lamppuöljyllä saa kytkimen pitämään.

Samalla tavalla tuntuu luistavan Motorexilla sekä Castrollilla.

Tuli laitettua tuossa 2012 vuotinen RC8R itelle.
Oletteko mitä välityksiä käyttänyt? Omassa pyörässä vakiovälit ja on kyllä tarpeettoman pitkät.
Piikin pienempi eturatas ois helpompi vaihtaa paikalleen, mutta pyörän edellinen omistaja kertoi että sellainen pyörässä oli mutta söi ketjulaahaimen nopeasti, pitääkö paikkansa? Eli kannattaisko tuohon sitten laittaa isompi takaratas? Toki se vaatii sitten jo varmaan pidemmät ketjut ja sitäkautta koko ketjurataspaketin uusimisen.
Ei ole vielä ainakaan kaduttanut pyörän osto, V2 voima tuntuu hyvältä R1:n rivinelosen jälkeen.:thumbsup:

Tuli laitettua tuossa 2012 vuotinen RC8R itelle.
Oletteko mitä välityksiä käyttänyt? Omassa pyörässä vakiovälit ja on kyllä tarpeettoman pitkät.
Piikin pienempi eturatas ois helpompi vaihtaa paikalleen, mutta pyörän edellinen omistaja kertoi että sellainen pyörässä oli mutta söi ketjulaahaimen nopeasti, pitääkö paikkansa? Eli kannattaisko tuohon sitten laittaa isompi takaratas? Toki se vaatii sitten jo varmaan pidemmät ketjut ja sitäkautta koko ketjurataspaketin uusimisen.
Ei ole vielä ainakaan kaduttanut pyörän osto, V2 voima tuntuu hyvältä R1:n rivinelosen jälkeen.:thumbsup:

Mulla on 16/40 ja toimii ihan kivasti varsinkin ratahommissa. Esim Motohörhö on ajanut helkkaristi 16/41 väleillä eikä oo mulle ainakaan maininnut että olis ketjunlaahainta syönyt sen kummemmin..

16/40 ja 16/41 väleillä menty jo muutama vuosi. Eikä vielä oo laaharia tarvinnut vaihtaa.

Kiva mopohan toi on, vaikka auttamatta tehoton onkin.

Back