• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

04-blackbirdin ohjaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -timpe-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep, minulla vispaaminen alkoi kun laitettiin uusi gummi eteen. Vanha ei vispannut, kumma juttu.

Kaikki etupään mahdolliset laakerit tsekattu ja renkaan tasapainoitus.

Tästä aiheesta löytyy aikas paljon jutustelua ja moni on sitä mieltä että ohjauslaakerin kiristys auttaa. Se auttoi minullakin jonkun verran, muttei vienyt vispausta kokonaan pois.

Taitaa olla Cebarien ominaisuus.

Tulipa vielä mieleeni että kun kerran ajoin 60km/h eikä vipotus ollut vielä alkanut, päätin kurkata ajaessa etupään yli josko näkyis renkaassa ajaessa jonkinlaista epätasaisuutta jossain kohdassa. Eikun jalkatapeille seisomaan ja kurkkaamaan. Siinä samassa kun nojasin stongaan niin että koko painoni oli etupään päällä, alkoi aivan hillitön vispaus. Eli jotain tekemistä näköjään silläkin että kuinka paljon on painoa eturenkaan päällä, koska minullakin 2 päällä vispaus on jonkun verran "kevyempää"
Rengas ei taida olla kunnolla vanteella. Rengas pois, uudet rasvat ja huolella paikalleen. Renkaissa voi myös olla epätasapainoa uutena valun jäljiltä ja silloin rengas menee takuuseen.

Vähiten heittoa on uusissa 0-asteisissa kumeissa kuten Pirelli Diablo, Metzeler RoadTec Z-6, Michelin Pilot Power, Continental Road attack ym. Näissä on ollut todella vähän kyseisiä murheita käyttäjien kommenteista päätellen.

Uusi Bridgestonen BT014 pitäisi kuulua samaan ryhmään.

Diablo-käyttäjät ottavat tilalle uutta Diabloa ja Z6:n käyttäjät uusia Z6:sia. Se kertoo paljon.

t. Shoppilaiset

Kun XX:n ohjaus kommenttien perusteella näyttää niin kovasti ravistavan, on kaksi vaihtoehtoa. Kyseessä on joko Hondan suunnitteluvirhe tai sitten XX-kuskien lempiharrastus on yrittää löytää pyörästään jotain vikaa, josta voi sitten nillittää tällä foorumilla. Jos ohjaus tuntuu ravistavan, siihen löytyy ratkaisu; Bladen hankkiminen.
033102beer_1_prv.gif
Siinä ei ravista ohjaus eikä ole muitakaan vikoja, paitsi takuuna kuntoon hoidettava 2004-mallin muovisen tankinsuojuksen pinnan hankautuminen, mutta se ei estä millään tavalla pyörän käyttöä (tänään tuli ajettua 210 km ja eilen 225 km lenkki)

Terv. Ravistamattomalla kikottimella ajava

Mulla on tupla X;ssä Metzlerin mez 4 eikä ole ollut mitään havaintoa voblaamisesta missään nopeuksissa.
Rengas rupee olemaan jo "mallia suomen latu suosittelee" talven aikana vaihdetaan uusi Metzlerin gummi
smile_org.gif

Kuulemma Metzlerin rengas on sen verran raskas että se toimii hyvin kun takalaukku on paikallaan
nixweiss.gif

Muut renkaat ovat ilmeisesti huomattavasti keveämpiä.

bläkkäri 04 orggis kummeilla ajettuna 8500km eikä kyl voblaa missään nopeuksissa olenkaan....onkohan tää ny viallinen vehje?
jonkun merkin omistajathan vois pitää tuota jo ominaisuutena...
cool.gif

Kun XX:n ohjaus kommenttien perusteella näyttää niin kovasti ravistavan, on kaksi vaihtoehtoa. Kyseessä on joko Hondan suunnitteluvirhe tai sitten XX-kuskien lempiharrastus on yrittää löytää pyörästään jotain vikaa, josta voi sitten nillittää tällä foorumilla. Jos ohjaus tuntuu ravistavan, siihen löytyy ratkaisu; Bladen hankkiminen.
033102beer_1_prv.gif
Siinä ei ravista ohjaus eikä ole muitakaan vikoja, paitsi takuuna kuntoon hoidettava 2004-mallin muovisen tankinsuojuksen pinnan hankautuminen, mutta se ei estä millään tavalla pyörän käyttöä (tänään tuli ajettua 210 km ja eilen 225 km lenkki)

Terv. Ravistamattomalla kikottimella ajava
Se voi olla niin, että birdi on niin hyvä pyörä, että vähän pitää etsiä, että jotain sanomista löytää. Sitäpaitsi eikös tämä ole foorumi, jossa käyttäjät vaihtaa keskenään kokemuksia ja mielestäni tämä on juuri sitä.

Yksi asia mitä en käsitä on se, että tuputetaan ja kehutaan omaa pyörää muille välttämättä. Meitä kun on moneen junaan ja silti asemat on pullollaan porukkaa.. blade on hyvä pyörä, jos tykkää. Itse olen ainakin birdiin 100% tyytyväinen, huonosta ensirengas valinnasta huolimatta, enkä todellakaan edes harkitse/harkinnut bladea.

Tulipahan taas provosoiduttua, mutta ei voi olla sanomatta..

Yksi asia mitä en käsitä on se, että tuputetaan ja kehutaan omaa pyörää muille välttämättä. Meitä kun on moneen junaan ja silti asemat on pullollaan porukkaa.. blade on hyvä pyörä, jos tykkää. Itse olen ainakin birdiin 100% tyytyväinen, huonosta ensirengas valinnasta huolimatta, enkä todellakaan edes harkitse/harkinnut bladea.

Kokemusteni perusteella XX-kuskit ovat valitettavasti hieman tosikon sorttisia.En missään nimessä halua, että he vaihtavat Bladeen, sillä haluan ajaa prätkällä, jota ei tule joka ajolenkillä vastaan; eikä ole tullutkaan tähän astisen 11.500 km:n aikana. XX:iä näkee sen sijaan joka päivä kuten Volvoja. Laitoin piruuttani viestin ohjauksen ravistuksesta kun minua huvittaa turhanpäiväinen nillitys ongelmista, joita ei todellisuudessa ole olemassa.
tounge.gif
Muista, että kaikki eivät kirjoittele tällekään foorumille hampaat irvessä. Bladea voi minun puolestani aivan vapaasti arvostella kunhan on esittää argumentteja väitteiden tueksi. Minä en ole vielä löytänyt siitä varsinaisia vikoja (tankinsuojusasiakin on hoidossa); se on siis aivan v*tun hyvä prätkä meikäläisen ajoon.
sport05.gif

Kokemusteni perusteella XX-kuskit ovat valitettavasti hieman tosikon sorttisia.En missään nimessä halua, että he vaihtavat Bladeen, sillä haluan ajaa prätkällä, jota ei tule joka ajolenkillä vastaan; eikä ole tullutkaan tähän astisen 11.500 km:n aikana. XX:iä näkee sen sijaan joka päivä kuten Volvoja. Laitoin piruuttani viestin ohjauksen ravistuksesta kun minua huvittaa turhanpäiväinen nillitys ongelmista, joita ei todellisuudessa ole olemassa.
tounge.gif
Muista, että kaikki eivät kirjoittele tällekään foorumille hampaat irvessä. Bladea voi minun puolestani aivan vapaasti arvostella kunhan on esittää argumentteja väitteiden tueksi. Minä en ole vielä löytänyt siitä varsinaisia vikoja (tankinsuojusasiakin on hoidossa); se on siis aivan v*tun hyvä prätkä meikäläisen ajoon.
sport05.gif
Kyllä se ongelma on olemassa jos et ole vielä sitä sattunut kommenteista ymmärtämään (vinkki: kommentissa lukee että XX woblaa!) . Mulla oli BT alla ja ei hyvä, me4 alle eikä jälkeäkään woblaamisesta vaikka etusella jo 17tkm takana ja melko sileä. Jostain syystä tuntuu tuo BT olevan hyvinkin epäsopiva XX:n eturenkaaksi. Ja tuosta että XX-kuskit ovat jne. : aika mielenkiintoista, että lintuset ja tosikot toisensa löytävät niin usein.

BT:t alla eikä ole muita tärinöitä tuntunut kuin silloin tällöin tiestömme loistavasta kunnosta johtuneita  
wink.gif
Tosin kun saan vielä vähän kumia kulumaan niin renkaiden merkki tulee vaihtumaan kun tyytyväinen en noihin ole mutta se on sitten jo ihan toinen tarina.
smile_org.gif

Meinasin juuri laittaa jutun toiseen paikkaan, mutta tännehän tuo jatkoksi sopii
smile_org.gif
Peli siis ei kutenkaan tupla äx, vaan Varadero 1000. 11000 mitskussa ja rupes voblaan oikein v.tusti n. 50-70 vauhdissa, kun otti handut irti niin tuli mieleen, et lähteex tästä keksinnöstä etufillari irti
nixweiss.gif

-No kumit vaihdettiin Metzelerin (enska) touringeihin ja ne on tullut todettua alkuperäisiä misukoita paljon paremmiksi.
Voblaus vaan ei laantunut, etupää purettiin, kiristettiin sitä
kaikki minkä pystyi, öljyä lisättiin. Parani huomattavasti, muttei kokonaan.
Brandtilla tunnetaan ongelma, kaveri soitti sinne, (en ole ainoa) lääkettä vain ei tuntunut löytyvän
veryangry.gif

Huollon suorittanut hebbe suositteli tilaamaan Hollannista jämäkämpää etupäätä ja olis varmaan pitänyt, mutta päässä viiraa edelleen se vaihto FJR:ään
062802jumpie_prv.gif

Todettua tuli myös pari muuta seikkaa. Etupään purkua ennen kaveri kokeili mopoa ilman peräboxia ja se oli paljon parempi ajaa, ilman plexiä ja siitä tuli vielä parempi.
Aerodynamiikka tai sen puuttuminen todellakin vaikuttaa (tottakai) mopoon kuin mopoon ja sen ajokäytökseen.

Kuitenkin Varadero kolmella laukulla ja mamma kyydissä = (kamaa tosi paljon)+ tankkilaukku menee maantieajossa 80-150 mielestäni vakaasti, hyvillä renkailla vielä vakaammin, mutta yksin takaboxin kanssa mootoritienopeuksilla keventää jotenkin etupäätään ikävästi
nixweiss.gif

orggis renkailla 10tkm menty ja ei mitään ongelmia missään nopeuksissa vatkauksen suhteen...muuten en kommentoi...

Mulla voblaaminen loppu kun 20 tkm ajettu ensiasennus BT 57 vaihtui edessä BT020:aan.

Back