04-> milleä matselemassa

Sledgehammer

New member
Kertokaahan arvon raati heti ekana, miten paljon extraa tuosta factory paketista kannattaa maksaa. Ajan mopolla radalla, joten jotain iloa siitä varmasti olisi, mutta kun laitetaan vaakakuppiin hinta ja kilsat menee mielenkiintoiseksi. Esim NPM tampereen myymälässä olisi asiakkaan lukuun reilu 2tkm ajettu rsv1000r 7ke rahaan.  Factoryt alle 20tkm ajettuna ovat samoilla nurkilla.  Ehkä vähän kalliimpia.  Ruotsistakin olen noita katsellut.  2tkm vs 20tkm on kuitenkin aika eri juttu.  Ei se tavallinenkaan varmaan ihan kelvoton ole vai onko?!  Millainen tuo on vastaavan kokoisiin ducateihin verrattuna ajaa?  Lisäksi ihmetyttää noiden mopojen järisyttävä arvon aleneminen. Onhan se ostaessa jees, että saa uudenkarheaa halvalla, mutta mistä se mahtaa johtua...    Lisäksi myyminen taitaa olla kuin alfojen kanssa.  Aina tulee kuokkaan ja lujaa.  No ei tällä voittoa ole tarkoitus tehdä, mutta vähän se painaa vaakakupissa.

Vaihtoehtoina lähinnä VTR SP 1/2 (sikakalliita ja pitävät hintansa)
Triumph Daytona 675
Ehkä 749 rukati... '

Kilvellinen ratalelu siis hakusessa.

Edit:
V*ttu tää foorumisofta on susipaska ja syvältä P*rseestä kun ei edes kirjoitusvirheitään pääse korjaamaan. V*TTU.
mad.gif

Modet voi korjata otsikot - jos kauniisti pyytää. Ittellä oli perus Mille 2006 vuosimallia (eli öhlinsin keulalla ja kevyemmillä vanteilla), mutta kun en ole ratakettu en osaa sanoa miten hyvä se olisi radalla jo. Ohjausiskari voi olla ihan hyvä lisä ja sehän Factory mallissa käsittääkseni on vakiona. Aika paljon on noissa hinnat tippuneet.. Mä sain tuosta 06 mallisesta 08 rekatusta n. 3500km ajetusta RSV R:stä 2010 keväällä suoralla kaupalla 11 800e...

Kannattaa olla tarkkana, että pyörä on varmasti Factory-malli. Aika moni näyttää ilmoittelevan silloin tällöin normilaitteita factoryna, sekä joskus näkee pyöriä joihin noita upgreidattu jälkikäteen. Eikös Factoryssa tulisi olla Öhlinsit (etu-, taka-, ohjausiskari), radiaali-Brembot, hiilikuitua (etulokari, katteissa jotain, huggeri), kevyemmät ja eriväriset vanteet. Joku enemmän tietävä voisi varmistaa/täydentää tuota listaa.

Oliko vielä niin, että viimeisimpinä mallivuosina sai perusmallia Öhlins-keulalla? Silloin tällöin näkee noita joissa olisi Ö-keula mutta muuten perusmallin näköinen. Esim. tätä RSV:tä katsoisin tarkkaan onko varmasti Factory. Ei näy hiilikuituja sekä takaiskarin kaasusäiliö on eri värinen kuin Öhlinsin iskarissa. Katteiden värityskin melko harvinainen.

E: Yleisesti mittarilukemissa voi olla myös hämäystä, koska joissain pyörissä ne ovat nollautuneet itsestään (tälläkin foorumilla on ollut niistä juttuja), joten aivan kiveenhakattuja ne ilmoitusten kilsat eivät välttämättä ole.

2006 eteenpäin oli perusmallissakin Öhlinsin keula ja kevyet vanteet, joskin jotain eroa niissä vanteissa on silti Factoryyn nähden. 2005 eteenpäin jo kaikissa Brembon radiaalit.

Eli: Perusmallin kehitys:
2004 vanhat jarrut, vanteet ja keula
2005 +radiaalit
2006 +radiaalit, uudet vanteet ja Öhlins keula
2007 ei teknisiä muutoksia edelliseen vuoteen nähden
2008 ei teknisiä muutoksia edelliseen vuoteen nähden
2009 erilaiset äänenvaimentimet (vaimentimissa on jotain pieniä eroja kattien kohdalla jo aiemmin 04-05 vrt. 06-08.)
2010 ei teknisiä muutoksia edelliseen vuoteen nähden (viimeinen vuosimalli tätä koppaa)

Noin siis itse olen käsittänyt / aikoinaan netistä selvittänyt. Saa korjata jos jotain virheitä on. Periaatteessa siis Öhlinsin takapää ja ohjausiskari, sekä hiilariosat erottavat 06 jälkeen Factoryn perusmallista. Nuokin siis voi jälkikäteen laittaa.

Edit: Veikkaisin tuota edellisen viestin linkin RSV:tä perusmalliksi, mutta varma en ole. Takaiskari näyttäisi samanlaiselta kuin omassa perusmallissa oli: http://personal.inet.fi/viihde....-10.JPG

Jeps.  Oikeastaan siinä kohtaa ei mulla oo mitään väliä onko factory vai nou, jos öhlärit löytyy edestä ja takaa. Ne nyt kuitenkin ovat varmaan se "juttu" factoryssä.  Ohjausiskari on kyllä hyvä olla myös. Takaiskareita saa ebaystä välillä ihan sopivasti. Mites toi vanteiden anodisoinnin väri?  Netistä oon lukenut että factory malleissa se olisi sininen.   mene ja tiedä.  

Tää nyt päälimmäisenä oli mielessä:
http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=115317

Sitten kyselin tästä, mutta myyjä ratkaisi käytöksellään kaupat mun puolesta:
http://www.nettimoto.com/aprilia/rsv/1139638

Kerroin tilanteeni, että olen lähdössä hakemaan mopoa ulkomailta, mutta haluaisin tietää tiukan hinnan, ettei suotta tartte lähteä naapurimaihin seikkailemaan. Kerroin, että jos tuosta saisi hyvät alet, voisin lähteä noutamaan pyörää.  Äijä vittuili jotain takas ja sanoi, että nostavat tuon hintaa juhannuksen jälkeen (ellei oo menny ennen sitä), jotta mulle tulis sitten kovemmat verot omaani.  Sanoi ettei anna sähköpostissa mitään tarjouksia kun ne on vaan sananhelinää?! Tähän asti oon kyllä saanut aina auto ja mopokaupat neuvoteltua valmiiksi sähköpostilla niin, että paikan päällä ei oo tarvinnut tehdä muuta kuin latoa setelit pöytään. Tuonne ulvilan liikkeeseen taidetaan kantaa aikamerkkikin postissa.

Voi reppanaa, kun ei se tajua edes sitä, ettei tulli ole millään lailla kiinnostunut siitä factory jutusta ja toisekseen ko. mopo löytyy marvosta, joten siinähän säilöö romujaan tallin nurkassa.  Uskomattomia seppiä sitä onkin kaupan alalla...  Ei m-sport bemariinkaan tuu latiakaan enempää veroa kuin tavalliseen vastaavaan.  No niin täi näin, mulla on mopo alla ennen juhannusta
biggrin.gif

Mulla on kanssa tuosta liikkeestä todella huonot kokemukset. Muutama vuosi sitten mulla oli sellainen tilanne, että sain vanhan autoni myytyä suoralla kaupalla ja kävin tuolla katsomassa yhtä BMW:tä joka oli muistaakseni n. 7te arvoinen (eli halpa) tuolloin. En saanut sitä koeajoon!  
omg.gif
Ensimmäinen autoliike koskaan missään, josta ei saa koeajoon autoa jota olisi käteisellä ostamassa. Myyjä jankkasi vain jotain, että tee ensin tarjous. Kuka tekee tarjouksen käytetystä autosta, jota ei ole ajanut? "Palvelu" ja kanssakäyminen asiakkaan kanssa oli muutenkin ala-arvoista.

Enpä ole jalallani astunut tuonne sen jälkeen, enkä mene.

Mulla oli (kuten kuvasta näkyy) siniset vanteet perus RSV:ssä. Noista 04-05 Milleistä kannattaa tosiaan selvittää huoltohistoriaa yms. aika tarkkaan, koska niissä on tosiaan sitä ongelmaa, että nollaa matkamittarin joissain tilanteissa.

Joo. Tässä, mitä ruotsista olen katsonut, on merkkiliike vaihtanut mittarin uudemman malliseen 6tkm kohdalla. Oli huollossa akun vaihdon yhteydessä mennyt pimeäksi. Nyt tilalla on 06-> mittari ja merkinnät huoltokirjassa.

Back