• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

-04 S4r ei starttaa.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nude

New member
Eli kaikki toimii,virrat menee päälle.
Akussa on virtaa.
Startti pyörii suoraan akusta kokeiltaessa.
Mutta ei napista ei mitään??

Ajatuksia??
 
Tappokytkin päällä? Akussa on virtaa(?) eli paljonko? Liian vähäisillä volttimäärillä ei starttaa napista vaikka akussa olisi "virtaa".
 
Snelosessa seisontatuki alhaalla ei käynyt, piti aina alkulämmitys suorittaa satulassa.
 
Ei ole tappokytkintä.
12.7 v näytti mittari.
Jaksaa kyllä pyörittää konetta.
Kun vetää suoraan akusta startille
Johdon?? Paljonko sitä"virtaa" sitten vaaditaan?
 
Starttireleen ohjauskarva irti? Eli siis se joka tulee releelle starttinapilta.
 
Vaan eipä tuntunut olevan.
Voiko tossa tulla joku käynnistymisen estojuttu
Päälle??
 
Oletkos kokeillu toista avainta tai ainakin ottaa avainta pois virtalukosta ja laittaa takas? Mulla S2R teki kerran niin että ei jostain syystä tunnistanut avainta, virrat meni päälle mutta ajonesto esti käynnistämisen (en nyt muista et pyörittikö silti), ei auttan vaikka virrat käänsi pois.
 
Juu ei, vaikutusta.
Mikä helvetti tossa voi olla??
Voiko virtalukko hajota noin? Vettä tai jotain?
 
Viimeksi muokattu:
Mittari/virtakynä sekä sähkökaavio kätöseen. Sitten tutkimaan minne vois virta kadota/katketa.
 
Tarkista seisontatuen johdot sieltä alapäästä varmuudella. Mulla oli vanhassa ne kärähtänyt :thumbup:
 
En tunne tätä pyörää yhtään mutta tuossa omassa vanhassa kawassa oli semmosen juttu että ei inahtanutkaan avaimesta. Vika löytyi kytkinkahvan sähköliittimestä. Jos liitin oli irti ei startannut. Oli jäänyt laittamatta ku oli kahvat irti.

-vk-
 
Veljen S4R oli aikoinaan tosi nirso akun jännitteen suhteen eikä startannu, vaikka akku ois jaksanu pyörittää vielä hyvin. Jos on hyvä auton akku käsillä niin kannattaa kokeilla.
 
Itsellä S4sessa myöskin mystistä starttaamattomuutta samanlaisilla oireilla aika ajoin. Omani hörähti tulille kun ropaili/heilutteli pyörän oikealla puolella, siinä vähän kytkimen yläpuolella olevia johtoja ja kiroili samalla miehekkäästi.

Teki tuon tempun ehkä n. 2 krt kaudessa. Kuitenkin niin harvoin ettei laiska jaksanut ruveta tutkimaan "vian" syvintä olemusta...
 
Jeh. Ei auttanut heiluttelu ja kiroilu..
Alan kallistua ton immobilizerin puoleen.
 
Pyöriikö bensapumppu? Toimiiko kaikki releet? Onko se starttirele helposti esillä, siitä vois irrottaa se startille menevän johdon ja sitte mittailla sitä, kun painelee starttinappulaa.
 
Oireet on samat. Pyörä on vähän eri mutta onko startin rele sivulla 146 osa 4?
Vai sivulla 143 osa 18?

http://issuu.com/ducatiomaha/docs/ms4rs_eu_07_ed01?viewMode=magazine&mode=embed

elikkä siis akku on täysi ja bensapumppu toimii. Sulakkeet on ehjät startti napissa ei ollut mitään näkyvää vikaa. mutta ei pyöritä ollenkaan. Kun painaa startin nappia bensapumppu lähtee pyöriin, eikä tapahdu muuta.
vika ilmeni pesun yhteydessä, jos sillä on jotain väliä.
 
Viimeksi muokattu:
S4r täytyy startata 15 sekunnin kuluessa virran kääntämisestä päälle, sen jälkeen menee ecu pois päältä. Jos akussa on liian vähän varausta ei starttirele kytkeydy, vaikka akusta suoraan jaksaisikin vielä pyörittää.
 
Back
Ylös