Mitä noihin tyypillisesti uusitaan tuossa 5-10tkm kohdalla?
Näkee padan avatessa, että mitä sieltä on menossa, mutta minimissään alakerran laakerointi. Se kun on halpa tehdä, kun mosa on jo levallaan.
Sen päälle sitten vaihteistoon kaikki osat missä on liikaa kulumaa, eli tyypillisesti X määrä rattaita ja ehkä siirtäjähaarukat.
Mahdollisia kuluvia / vaihdettavia:
Männänrenkaat / männät jos tarvista. Esim. mulla oli k9 gixerin männät pilalla, kun edellisen omistajan aikaan oli 0 -kaasulle vedetty sopat niin rikkaalle, että bensa huuhteli öljykalvon osittain pois moottorijarrulla.
Venttiilinohjurit / venttiilit (nämä onneksi harvinaisempia)
Ventiilinjouset jos ovat jo alimitassa (vakiot pitkäikäsempiä, kittiosat vaihdettava useemmin) ja retainerit.
Mut vähän sillä periaattella noi joutuu tekemään, että vähintään alakerta ja vaihteisto + kaikki muu liikaa kulunut.
P.S. Vanha k9 gixerin patakin antautu jo n. 5-6tkm kohdilla edellisestä remontista. Tiedä sitten oliko siellä öljypumppu tms. antautumassa tai jotain muuta voiteluongelmaa, kun kuitenkin lyhkäsellä öljynvaihtovälillä ajettu. Mut kultakaivoksen syy löyty sitten kampiakselin petilaakereista. Toi meni sitten osina eteenpäin, koska esim. lohkot (=sylinterit) alko olemaan täysin loppu ja kansikin olis kaivannu aika paljon uutta osaa, jos olis hyvän halunnu tehdä.