1000 GSXR:n raiserit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopokesa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopokesa

PärinädorkaritAri
Mitenkäs olette laittaneet raiserit kiinni 2000-2001 Gixerin yläkolmioon? Tuntuu niin kauhian ohuelta se valu, että voiko se kestää stongasta rempomista jos vain poraa reiät siihen ja pulttaa raiserit kiinni kolmioon.

Toinen vaihtoehto olisi tietysti laittaa etuputkiin lähdöt kiinni samoin kuin cliponitkin, kääntää pää ylös ja kiinnittää raiserit niihin... Se ei vain oikein miellytä silmää siten toteutettuna.
 
Poraamalla ne yleensä laitetaan. Itselläni tosin -99.
Väliin voi lykätä ison prikan painetta jakamaan.
 
En tiedä onko tämä iän tuomaa epävarmuutta, mutta tuntuu sen verran ohkaiselta, että kestävyys isonkin prikan kanssa epäilyttää. Onko jollakin kokemusta oikeasti kestääkö vai ei? Vai pitääkö ostaa/teettää/tehdä uusi yläkolmio?
 
Hommahan on kyllä niin, että ellei aluslevyillä kestä,
on "ajamisessa" jotain pahasti pielessä.

Helvetin korkea stonga jumalattomissa raisereissa toki lisää rasitusta,
mutta ei kai kilokyykystä apinakiikkua....?

Mopon stonga ei ole "140 kiloisen maastaveto- tai rekkitanko".

Se on tuo kroppa pidettävä kyydissä pääosin muilla konsteilla
hieman kovemmassakin punnerruksessa.... ihan oikeesti.
 
Jos hirvittää, niin toki voi vaihtaa t-kappalenkin. Stormilla pitäisi ainakin olla.
 
Hommahan on kyllä niin, että ellei aluslevyillä kestä,
on "ajamisessa" jotain pahasti pielessä.

Helvetin korkea stonga jumalattomissa raisereissa toki lisää rasitusta,
mutta ei kai kilokyykystä apinakiikkua....?

Mopon stonga ei ole "140 kiloisen maastaveto- tai rekkitanko".

Se on tuo kroppa pidettävä kyydissä pääosin muilla konsteilla
hieman kovemmassakin punnerruksessa.... ihan oikeesti.

Ei, en ole tekemässä kilokyykystä apinakiikkua vaan laittamassa kilokyykyn keulaa -86 FZX:n keulaan. Eikä siitäkään tule kiikkua.

Ja kyllä kyydissä on pysytty, mutta kyllä siihen kolmioon jonkinlaisia voimia kohdistuu kuitenkin. Vai puristatko pelkällä pers...ä itsesi penkkiin kun laite ilmailuttaa etustaan?

Tuo vaihtoehto kolmion vaihdosta taitaa olla oikeampi neuvo, koska kukaan ei tunnusta poranneense reikiä alkuperäiseen (tai ei ole enää kertomassa sen kestävyydestä).
 
Ei, en ole tekemässä kilokyykystä apinakiikkua vaan laittamassa kilokyykyn keulaa -86 FZX:n keulaan. Eikä siitäkään tule kiikkua.

Ja kyllä kyydissä on pysytty, mutta kyllä siihen kolmioon jonkinlaisia voimia kohdistuu kuitenkin. Vai puristatko pelkällä pers...ä itsesi penkkiin kun laite ilmailuttaa etustaan?

Tuo vaihtoehto kolmion vaihdosta taitaa olla oikeampi neuvo, koska kukaan ei tunnusta poranneense reikiä alkuperäiseen (tai ei ole enää kertomassa sen kestävyydestä).

Kyllä minä voin tunnustaa, mutta kyseessä siis 750 SRAD:
http://www.customfighters.com/forums/showpost.php?p=466864&postcount=7 Näköjään vuonna 2009 tein ja vielä hengissä. En tosin harrasta stunttailua.

Porasin muuten uudestaankin toiseen T-kappaleeseen tänä talvena, kun halusin tankoa lähemmäs. Kyllähän siihen jotain voimia tulee, mutta ei merkittävästi pystysuunnassa.
 
Tuossa (SRAD) onkin paksumpi alumiini kuin K1 kolmiossa. Eihän se tosiaan ole mikään maastavetotanko, eikä varmasti suoraa vetoa tule niin paljoa että ratkeaisi. Lähinnä tilanne jossa siihen tulee vääntöä taakse päin. Ja mitä korkeammat riserit sitä suurempi vääntömomentti.
 
Back
Ylös