• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1000 K4 lisää voimaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rastas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kilonen K5-K6 ei nosta kunnolla powerwheelietä ihan vakiona edes kakkosella.. Sen verran painopiste alhaalla ja pitkät välitykset.

Nyt trimmausten jälkeen (+15hp ja piikin pienempi eteen) nostaa helposti kakkosella ja välillä kolmosellakin.
Ítsellä 16piikkinen edessä ja slipari plus Ivanssi niin kyllä se hytin pystyyn nostaa pelkällä kaasu/nykäis tekniikalla ilman mitään kytkintä jo 130km/h:n vauhdista 3.vaihteella.

Tosin powerwheeliehän ei ole teknisesti puhdasta keulimista vaan keulan ilmassa kannattelua tehojen avulla.... Ainakin näin sen olen käsittänyt.
Joo, mä en laske sitä kaasulla keulimiseksi jos kikkailee kaasulla ja nykäsee
smile_org.gif

Mun mielestä kaasulla keuliminen tarkottaa puhdasta powerwheelietä, elikäs vääntää vaan tuppea ja keula nousee pelkästä tehosta ilman "vippaskonsteja"..

Kilonen K5-K6 ei nosta kunnolla powerwheelietä ihan vakiona edes kakkosella.. Sen verran painopiste alhaalla ja pitkät välitykset.

Nyt trimmausten jälkeen (+15hp ja piikin pienempi eteen) nostaa helposti kakkosella ja välillä kolmosellakin.
Ítsellä 16piikkinen edessä ja slipari plus Ivanssi niin kyllä se hytin pystyyn nostaa pelkällä kaasu/nykäis tekniikalla ilman mitään kytkintä jo 130km/h:n vauhdista 3.vaihteella.

Tosin powerwheeliehän ei ole teknisesti puhdasta keulimista vaan keulan ilmassa kannattelua tehojen avulla.... Ainakin näin sen olen käsittänyt.
smile_org.gif

Mun mielestä kaasulla keuliminen tarkottaa puhdasta powerwheelietä, elikäs vääntää vaan tuppea ja keula nousee pelkästä tehosta ilman "vippaskonsteja"..
No nyt kun päästiin samalla taajuudella niin yhdyn sanomaasi että ei se edes oikein kakkosella nosta kuvaamallasi tavalla ilman pientä kikkailua vakiona
sport05.gif

smile_org.gif

No nyt kun päästiin samalla taajuudella niin yhdyn sanomaasi että ei se edes oikein kakkosella nosta kuvaamallasi tavalla ilman pientä kikkailua vakiona  
sport05.gif
Hetken kun vielä tinkii, niin ei taida enää ykköselläkään nousta
biggrin.gif

jos vielä saa palata alkuperäiseen aiheeseen
tounge.gif
niin suosittelen K5 nokkia(270€/kpl) ja yoshimuran kansipahvia(180€)... ja samalla kun käyttää kannen auki niin voi korjailla tehtaan tekemiä koneistusvirheitä. itselläni esim. kurkut porrastivat yli millin kanteen nähden!

jos vielä saa palata alkuperäiseen aiheeseen  
tounge.gif
niin suosittelen K5 nokkia(270€/kpl) ja yoshimuran kansipahvia(180€)... ja samalla kun käyttää kannen auki niin voi korjailla tehtaan tekemiä koneistusvirheitä. itselläni esim. kurkut porrastivat yli millin kanteen nähden!
Mistä nokkia saa tuohon hintaan ja onko säädettävillä pyörillä?

Itse ajelen otsikon mukaisella pyörällä ja ihmettelen suuresti jos joku kaipaa siihen vielä lisää ruutia noiden normi viritysten jälkeen.
Kun ei nosta kaasusta keulaa ylös kolmosta isommalla  
biggrin.gif

No, kai se on kiva kun on ruutia tarpeenvaatiessa, ja tuo turbokin ois kiva mutta kun menee ajo-ominaisuudet joten kaasuun on tyytyminen.

Tosin kun ihmettelet tuota tehojen tarvetta niin mihin sinä tarvit tonnista Suzukia? PIenempikin luulisi riittävän vai onko sinulla jotain perusteita. (saivartelua saivartelusta  
biggrin.gif
)

Vanhempi tonninen keulii herkemmin, ilmeisesti korkeamman painopisteen takia..
no hyvä.. ihmettelikin jo ku veljel oli k4 1000 (sliparil ja oma boxi säädettynä) ja se oli paljon viriilimpi ku oma k6:n(joka tosin vakio viäl)
wink.gif

Mistähän noita josimuran kansipahveja/nokkia kannattais hankkia?
Passanneeko nuo josin nokat Wisecojen kans ku vakio mäntien kans eivät kulemma käy ainakaan k5-6 malleihin?

ilmeisesti K5 nokat K4:een tuo enemmän apua kuin yoshimuran nokat??? näin minulle on ainakin isot pojat joilla on henkselit kertoneet
nixweiss.gif

ilmeisesti K5 nokat K4:een tuo enemmän apua kuin yoshimuran nokat??? näin minulle on ainakin isot pojat joilla on henkselit kertoneet
nixweiss.gif
Yoshilla on aika paljon erilaisia nokkia..

Olen kuullut, että K5:n vakionokat on about samat kuin Yoshin stage 1 nokat K4:ään.

juurikin sitä tarkoitin eli K5 nokat = yoshin stake 1 nokat.
erona on ainakin hinta ja minulle on vakuuteltu että K5 nokat antaa vielä enemmän jerkkua.

smile_org.gif

sport05.gif
Joo, vakiona tuo ei kylla keuli "rehellisesti" edes kakkosella
confused_orig.gif
. Korjasin tuota "keulimisongelmaa" omassa K5:ssa lyhentamalla ketjuja yhden linkkuvalin. Taka-akseli siirtyi 10mm eteenpain ja on nyt siis melkein kiinni takaswingin saatoreian etupaassa. Lisaksi on 16 piikkinen eturatas, kommanderi+slipari.

Itseasiassa tarkoitus ei ole saada pyoraa keulimaan vaan saada se kaantymaan paremmin radalla. Vakioalustassa kun peran nosto on hiukka hankalaa. Viela en ole kaynyt ajamassa mutta viikon paasta paasee radalle koittamaan kuinka paljon herkemmaksi pyora meni. Ainakin K2:ssa sama muutos auttoi, mutta K5:n runko on tietenkin vahan erilainen...

Back