Mulla oli SC24 koneella oleva -92 cebari. Valtaosin pyörä lähti hyvin käyntiin mutta 10-vuoden aikana ehti törmätä seuraaviin ongelmiin, vaika oikein hyvä pyörä olikin:
Oma Pyörä lähti kylmillä ilmoilla parhaiten käyntiin ilman/varovaisella kaasulla ja vajaalla ryypyllä. Ryypyn käyttö tuntui olevan pajolti kiinni ilmanputsarin kunnosta,eli:
- Onko ilmsanputsari vaihdettu. Likaisella putsarilla ryyppyä ei pystynyt käyttämällä paljoakaan edes kylmillä ilmoilla, mutta uudella putsarilla ryypyn pystyi laittamaan pohjaan.
- Pyörän käynnistyminen on herkkä myös mm. akun kunnnolle, eli pienetkin startin kierrosten lasku vaikeuttaa käynnistymistä.
- Pyörässä ei ollut bensapumppua, mutta alipaine tunnistin löytyy hanan yhteydestä.
- Liiallinen sahaaminen ja ryypyn käyttö kastelee helpolla tulpat ja aiheuttaa "liikaa" puristuspainetta joka saattaa rikkoa tulpat, (omassa pyörässä kävi joskus näin)
- Startin kytkimen kuluminen on yksi tyyppivika, eli se alkaa pikkuhiljaa luistaa jolloin startti kyllä pyörii hyvin mutta kaikkikierrokset ei välty kampiakselille, tämävoi olla hankala havaita alkuun. (kytkin on samalla starttimoottorin akselilla laturin puoleisessa päässä)
- Toimiiko ryypyn palautusmekanismi kunnolla? Kaasarin päässä on ryypyn mekanismi ja jousi huolehtimassa tästä, (omasssa pyörässä jousi oli kuoleentunut+mekanismi likainen)
Itse en okein usko kaasareiden synkkaus tai venojen säätöongelmiin, Myöskään tyhjäkäyntiseokset ei tod.näk itsestään muutu níin paljon että se vaikuttaisi itse käynnistämis prosessiin..tokihan kaikki on mahdollista.
Eikun mopo käyntiin ja baanalle...