1050cc Moottoriöljyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

AimoPamaus

New member
Omasta Sprintistä loppui viimein takuu ja aloin tehdä huollot itse.
Aiemmat öljynvaihdot on siis tehty merkkiliikkeessä luonnollisesti.

Syksyllä laitoin Teboilin 4T Superbike 15W50 öljyt ja alkuun tuntuivat toimivan normaalisti.
Nyt öljyillä ajettu reilu 3tkm ja kytkin ei pelaa enää kunnolla, ja tuntuu vain pahenevan.
Tahmoo, tulee viive irroituksessa ellei näppää kaasulla, kolahtaa paikaltaan kun laittaa ykkösen, jne.
Entisenä Hondamiehenä olen kokenut saman ennenkin, ja se korjaantui vaihtamalla Hondan GN4:seen.

Mitä laitatte pyöriinne ja millä vaihtovälillä? (ei Delvakkeja :)-)

Raamattu sanoo että 10tkm ja:
Semi or fully synthetic 10W/40 or 15W/50 motorcycle engine oil which meets specification API SH (or higher) and JASO MA, such as Mobil 1 Racing 4T

Viimeksi muokattu:
Moi
Sprintiin oon laittanut Motulin 5100 ja nyt 300 joka on huomattavasti parempi. Kytkimen toiminta muuttui täysin ja ykkönenkin menee pesään kuin varkain:D Vaihtovälinä oon pitäny 6000km vaikka suositushan on 12000km.

Motul 300 27€ litra...

Eli reilun satkun maksais ölpät.... jotain muuta kiitos.
6000km matkalle menee bensaa 5l/100km kulutuksella se 540€. Eli satku sinne tänne? :grin:

Sitten jos miettii että maksat öljystä X 50€, ja öljystä Y 100€, niin ethän sä periaatteessa säästä kuin 50€ sillä 6000km matkalla. :D

Jos ajat 12tkm niillä satkun öljyillä niin sulla menee jo tonni siihen bensaan. :orgmp:

/offtopic :paikallatuulee:

Teboilin 4T Superbike 15W50 öljyt ja alkuun tuntuivat toimivan normaalisti.

aika siis vaihtaa öljyt

laita mobil 4 t racing 15W-50

itse olen ajanut 30tonnia tuolla öljyllä, kerran lähdin seikkailemaan, ja ei se siitä kyllä parane. Se on triumphin suositusöljy.

ainoa vika, että se on 50e /4 litraa, mutta kerran vuoteen kun vaihtaa, niin mitä väliä onko se 20 vai 50 euroa. Ei mitään.

No ok. Ei hinnalla niin väliä, jos vaan toimii.
Mobilia ei saa motonetistä tai muilta paikallisilta...

Motulin öljyt toiminu Trumpassa hyvin. Löytyy tosiaan Motonetistä. Mobilin öljyä myy Seinäjoella (mopoihin) vain yksi paikka ja hinta on päälle 50€ neljä litraa :no:

aika siis vaihtaa öljyt

laita mobil 4 t racing 15W-50

itse olen ajanut 30tonnia tuolla öljyllä, kerran lähdin seikkailemaan, ja ei se siitä kyllä parane. Se on triumphin suositusöljy.

ainoa vika, että se on 50e /4 litraa, mutta kerran vuoteen kun vaihtaa, niin mitä väliä onko se 20 vai 50 euroa. Ei mitään.

Mistä tuota kys. öljyä löytää? Ei ole ainakaan omaan silmään osunut missään.

Huollossa laittoivat edit: Castrol-jotain, itse kun tein välivaihdon esim kesällä ennen lomaa, Bilteman synteettinen MP öljy, ei ongelmia.

Aiemmin Triumph suositteli Mobilia nyt Castrol, ei taida olla väliä kunhan on kunnon öljyä

Viimeksi muokattu:
Sen jälkeen kun törmäsin Ester pitoisiin öljyihin niin en enää muita harkitsekaan.

Tällä hetkellä mennään XL Moton tarjoamilla öljyillä.

39,90 euroa suodattimen kanssa + 9 euron toimarit niin ei viitsi enää muita harkitakaan.

Motulin 5100:set on kanssa hyvät ölpät.

Back