1098 alle 95dB?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w3bdevil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

w3bdevil

MotOrg ry
Hankin juuri ekan Ducatini, 2007 mallinen 1098 S, ja radalle tietty olisi tarkoitus mennä. Pyörässä on vakiopöntöt joilla meteliä irtoaa juuri yli Ahveniston 95dB rajan, karvan yli 96dB 4500 kierroksella. Mahtaneeko markkinoilla olla dB killeriä vakiopönttöihin? Kokeilin onneani Googlen ja Ebayn kanssa mutta löysin vaan miljoona ja yksi Termin putkiin tarkoitettua killeriä. Toinen vaihtoehto, onko millään aftermarket pöntöillä toiveita päästä killerit kiinni alle sen 95dB?

Avoin kytkinkoppa tuosta löytyy myös, onko ratailevilla ducatisteilla kokemusta vaikuttaako tuo merkittävästi melumittauksen tulokseen?

Joo, melupäivillä saa metelöidä ja Kymiringillekin pääsee mutta firman moottorikerhon ajovuorot on kaikki Ahveniston 95dB päiviä...
 
Hankin juuri ekan Ducatini, 2007 mallinen 1098 S, ja radalle tietty olisi tarkoitus mennä. Pyörässä on vakiopöntöt joilla meteliä irtoaa juuri yli Ahveniston 95dB rajan, karvan yli 96dB 4500 kierroksella. Mahtaneeko markkinoilla olla dB killeriä vakiopönttöihin? Kokeilin onneani Googlen ja Ebayn kanssa mutta löysin vaan miljoona ja yksi Termin putkiin tarkoitettua killeriä. Toinen vaihtoehto, onko millään aftermarket pöntöillä toiveita päästä killerit kiinni alle sen 95dB?

Mulla oli, joskus aikoinaan, Aprilias vähän sama ongelma.
Tein siihen itse "killerin", jolla melu saatiin alle vaaditun rajan.

Se ei ollu mikään kovin kaunis, mut toimiva...
pupukilleri.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En tunne noiden vakiopönttöjen rakennetta. Mutta jos siellä on villat sisällä niin ne vaihtamalla tuoreisiin laatuvilloihin, äänitaso luultavasti laskee.
 
Avoin kytkin meluaa vapaalla kovasti. Heippa luistatti aikanaan Apparan melumittauksissa 748:n kytkintä, kun ei muuten mennyt millään rajan alle.
 
Performance Bikesissa oli aikoinaan vinkki, miten pääsee Brittien ratapäivinen melurajoista läpi. Otetaan alumiininen juomatölkki, leikataan keskeltä kahtia ja lyödään puukolla pohjaan ristiin reikä. Tölkki sitten pakosarjan ja vaimentimen väliin ja menee heittämällä melumittauksesta läpi. Tölkki kuulemma palaa pois ekan kierroksen aikana.
 
Kiitoksia vinkeistä, jotain ekstravaimennusta tuohon pitää virittää ja ehkä umpimallinen kytkinkoppa. Ihan kertakäyttöratkaisua ei viitsisi kun noita 95dB päiviä on kuitenkin suurin osa omista ajeluista.
 
Back
Ylös