• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1098:sta tavarankuljetuspyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kööpe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kööpe

New member
Minkäslaisia viritelmiä jengi on käyttänyt 1098:ssa/999:ssä/muissa yläputkisissa vempeleissä tavaran kuljetukseen?

Silloin tällöin kuitenkin tekee mieli lähteä pidemmälle reissulle eikä reppu aina tahdo riittää.

amerikkalaiset vannoo Ventura bags:ien nimeen. ei löydy helpolla euroopasta.

mulla oli kaverilta lainassa bags-connection:in race pack yhdellä reissulla, itelle ajattelin ostaa bags-connection:in cargo bag:in.

/edit: niin, löytyy multa yks tavararullakin, mutta sen kiinnitys on vähän niin ja näin, mulla ei oo takasatulaa.

Vaikkei mulla Ducatia, saatikka yläputkista olekaan, niin hommasin tuon jo mainitun CargoBagin, toimii.

bck_cb5041_2_xl.jpg

Cargossa on tilavuutta kohtuulliset 52 L, ovh Heinolla kohtuulliset 112€.
Tarvittaessa lisätilaa, siinä on kiinnikkeet valmiiksi ns. Tent Bagille (ovh 30€).

Snadi kuva Tent Bagista:
5305-150x150.jpg

Cargon mitat:
Cargo%20Bag%20Dimentions.jpg

Jos taas vähempikin riittää, niin niiltä löytyy myös Rearbag, tilavuus 25 - 38 L, ovh. 133 €

Tässä "laajennettuna":
S-W-Motech-Rearbag.jpg

Ja sen mitat:
Rear%20Bag%20Dimentions.jpg

Meneepä mopo ens viikolla Heinolle huoltoon, jolloin noita taidan kokeilla aivan livenä.

Kiitos vastauksista.

Mä tein 1000rr hondaan sellaset takasatulan alta esiin otettavat silmukat ,sellasesta kiristysliina matskusta,joihin voi sitoa kiinni takasatulan päälle liki minkä taakan tahansa. Saman tyylinen idea kuin R1 jammussa valmiina,jossa satulan alaosassa lenkit,mutta vain runkoon kiinnitin omani. Toimiva,helppo ja edullinen systeemi joka kestää autobaanallakin asiallisia nopeuksia.
biggrin.gif

Unessa keksin ja aamulla toteutin:

Takaistuin (tai suoja) irti, tavaraverkko sen alle, suoja tai penkki napskiinni, taakka takapenkille (on se parempi, ettei muovi saa skraaduja) ja koukut yhteen.

Toimii tuommoisille repun kokoisille kuormille. Lisävakautta voi viritellä sitten erilaisilla mustekalavirityksillä.

Luulen, että TommoKen vinkki viritti aivoni vastaanottamaan tämän näyn. Tattis.

Mut jurooppaan pitää kuitenkin varmaan hommata bags-connecitooni.

En kyllä tuohon ^ kiinnitykseen luottais. Satula/suojahan on kiinni vain avain lukitusella, eikä varmaan ole suunniteltu kestämään taakan retuuttamista.

998:ssa olen kiinnitelly tavararullan taakkaliinoilla putkien alta ympäri, ei ne lämpene niin paljoa.

Vähän teippiä siihen missä liina osuu maalipintaan.

Toisen yön nukuttuani en mäkään tuohon viritelmään pidemmän päälle luota.

Onhan se vähän hutera ja totta on, että vaan sillä lukitustapilla se sydeemi on kiinni. Tosin se tappi vaikutti olevan aikas järeä. Mutta jokatapauksessa kyseessä oli nopea ratkaisu pienille kuormille ja lyhyille matkoille.

vtwin. Mitä teippiä olet laittanut? Onko sulla hiilikuitupöntöt vai orkkikset. Orkkikset kun lämpenee niin maan perkeleesti, ettei mikään ilmastointiteippi piisaa.

Unessa keksin ja aamulla toteutin:

Takaistuin  (tai suoja) irti, tavaraverkko sen alle, suoja tai penkki napskiinni, taakka takapenkille (on se parempi, ettei muovi saa skraaduja) ja koukut yhteen.

Toimii tuommoisille repun kokoisille kuormille. Lisävakautta voi viritellä sitten erilaisilla mustekalavirityksillä.

Luulen, että TommoKen vinkki  viritti aivoni vastaanottamaan tämän näyn. Tattis.

Mut jurooppaan pitää kuitenkin varmaan hommata bags-connecitooni.
Tollasta tavaraverkko satulan alta systeemiä olen käyttänyt jo monena kesänä. Eikä ole edes käynyt mielessä etteikö pysyisi kapsäkki mukana.

Tavarankuljetus.jpg

Kuormaliina satulan ympäri ja verkon alle lisää roinaa. Ainakin 200km/h asti tuo on pysynyt hyvin paikoillaan.

Takarungosta takasatulan alta löytynee useimmista laitteista jotain kiinteitä apuja kiinnityspulmiin.Kiristysremmit kuorman kiinnitykseen ja ilmastointiteippi on oiva apu katteitten maalipinnan suojaks. Teipin liima lähtee liottimella pesemällä( vahaa ennen teippausta,nin helpompaa...),naarmut maalarilla... Ite suosin teippiä,en maalaria...
biggrin.gif

Olisiko jollain kokemusta, voiko siinä 1098:n seat cowlin alla kuljetella pieniä tavaroita (kännykkä, lompakko yms.) ilman, että tarvitsee pelätä niiden tuhoutumista kuumuudessa? Olisi paljon mukavempaa kuljetella niitä jossain muualla kuin taskussa ja tankkilaukusta en niin kauheasti välitä.

Olisiko jollain kokemusta, voiko siinä 1098:n seat cowlin alla kuljetella pieniä tavaroita (kännykkä, lompakko yms.) ilman, että tarvitsee pelätä niiden tuhoutumista kuumuudessa? Olisi paljon mukavempaa kuljetella niitä jossain muualla kuin taskussa ja tankkilaukusta en niin kauheasti välitä.
Mulla on yleensä avaimet, känny, lompsa ja ylimääräisiä korvatulppia "tavaratilassa", ei ole ollu ongelmia.
smile_org.gif
( hyvinhän se DDA:kin siel pelittää)

Jees. Hyvä tietää. Itekkin mietin juuri tuota DDA:ta, että kun sekin siellä pelittää niin tuskin siellä mikään muukaan "palaa". Siispä kuljetellaan tavaroita mopossa eikä taskussa
sport05.gif

Noita tankkibokseja saa tosi pienenäkin,mulla on iltakeikkoja varten sellainen IXS:n 20x15 senttinen magneettikiinnityksellä oleva pikkuboxi johon mahtuu juuri puhelin,lompakko,sätkät,avaimet ym.pikkutilpehööri.Maksaa jotain 20 25 euroa.Voi napata mukaan kun käppäilee kahville.

itse ostin lidlistä tosi tilavan vyötärölaukun nahkapuvun takia. se oli jopa niin tilava laukku, että sinne mahtu makkarapaketti ja iso sinappipurkki. mut ei sitä tullu kertaakaa käytettyä viime kesänä.

Matkustajan satulaan kiinni Oxford. Mustekaloilla jalkatappien suo-
jiin. Taakse ostin uutukaisen Hepco & Beckerin pienen tavarateli-
neen. Tähän kiinni pieni magneettitankkilaukku johon mahtuvat
paikkapullo, joku työkalu ja kaikenlaista pikkusälää. Varsinaisen li-
sävarustelaukun kiinnikkeisiin laitoin pari pitkää siistiä pulttia.
Näitten päälle Touratechin vedenpitävä rullattava säkki ja taas
mustekaloilla kiinni viritelmiini. Kyllä näillä systeemeillä pitäisi kolme
viikkoa euroopassa pärjätä. Niin tietysti tavaraverkko kaikkea sitomaan nippuun. Viime kesänä riitti pelkkä Oxford ja sen takana
oli tavaraverkolla sadeasu ja juomapullo.

Jos taas vähempikin riittää, niin niiltä löytyy myös Rearbag, tilavuus 25 - 38 L, ovh. 133 €

Tässä "laajennettuna":
S-W-Motech-Rearbag.jpg

Ja sen mitat:
Rear%20Bag%20Dimentions.jpg
Onkos tästä Bags Connection rearbag takalaukusta kokemuksia, sopiiko 1098:iin? Lähinnä mietityttää, miten sen saisi kiinnitettyä järkevästi taaksepäin, eteenhän sen saanee jalkatappeihin kiinnitettyä...

Voin kyllä suositella bags connectionin Racepack:ia on hieman saman mallinen kun tuo gargo mutta huomattavasti tukevampi alumiinivahvisteiden ansiosta. On siis vähän kuin kovalaukku mutta kangaspäällysteellä, tosi hyvää tekoa vetoketjuja myöten. Hommasin sen s2r mörköön ja ei ota putkiin kiinni jotka tietysti sivulla ylhäällä, kiinnitys tukevasti neljällä hihnalla. Hintaa jotain 170e tietämillä. Tässä vielä linkki.

Back