1098 vikakoodinlukua ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aillikai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Myös Ducatin oma testeri pitää sisällään mikrofonin ja samalla tavalla se mittaa hertsejä. Tuo mittaustapa on siis aivan oikea.

Wanha Mathesis mittaa mielestäni infrapunalla hihnan värähtelytaajuutta. Mittaustavasta huolimatta oikea tulos voidaan kyllä saavuttaa myös mikrofonilla.

Nyt kaapelit tuli postissa ja pitäisi alkaa itse hommiin niin miten homma hoituu että riko mitään?
Täällä on jo paljon kokemusta niin varmaan helposti voi neuvoa?
Pitääkö ostaa joku lisenssi että pääsee softalla kiinni pyörään ja miten esim nollataan huoltopyyhntö?

-Ari

Antaa tälläsen virheen kun yrittää avata:
le composant 'mscomm32.ocx' ou une des ses dépendances n'est pas correctement enregistre un fichier est absent ou incorrect

Ja käännettynä

komponentin 'mscomm32.ocx' tai sen riippuvuuksia ei ole rekisteröity oikein tiedosto puuttuu tai on virheellinen

Olit jo kirjoittanut asennusongelmista Ducatidiag-foorumille, toivottavasti saat vastauksen.

Tietysti olisi hyvä lisäillä sinne myös kuvaus käyttiksestä ja laitteistosta johon yrität asentaa. Minulla ei ole moista koskaan tullut eteen. Olen asentanut Win XP ja Vista koneisiin, sekä virtuaali että oikeaan ympäristöön.

Ducatidiag-lisenssi ei maksa mitään. Riippuen ECUsta ECU-kohtainen lisenssi tarvitaa (IAW5AM) tai ei (IAW59M). Tulee nopeasti, kunhan saat tiedot lähetettyä.

Koskahan sitä itse pääsee pyörään kiinni eikä tarvitse harjoitella työpöytätestauksella :WAZAAP:

Olit jo kirjoittanut asennusongelmista Ducatidiag-foorumille, toivottavasti saat vastauksen.

Tietysti olisi hyvä lisäillä sinne myös kuvaus käyttiksestä ja laitteistosta johon yrität asentaa. Minulla ei ole moista koskaan tullut eteen. Olen asentanut Win XP ja Vista koneisiin, sekä virtuaali että oikeaan ympäristöön.

Ducatidiag-lisenssi ei maksa mitään. Riippuen ECUsta ECU-kohtainen lisenssi tarvitaa (IAW5AM) tai ei (IAW59M). Tulee nopeasti, kunhan saat tiedot lähetettyä.

Koskahan sitä itse pääsee pyörään kiinni eikä tarvitse harjoitella työpöytätestauksella :WAZAAP:

Jepulis alkohan se toimimaan :)
En huomannut siinä asennusvaiheessa tosiaan painaa sitä tietokonekuvaa... Sen jälkeen alko ohjelma asentumaan ja nyt pitää vaan saada koodi... Sitten pääsee kunnolla testaamaan.

Onko ohjelmassa jotain feetsereitä millä voi saada pyörän "sekaisin"?

Itellä nyt tosiaan pitää vaan saada ainakin aluksi huoltopyyntö nollattua ja tutkailtua et mikähän nopeusmittarissa vikana kun ei näytä nopeutta.

Kiitoksia avusta :)

-Ari

Tälläisen postin sain ja nyt pitäis tietää että miten jatketaan???

And that's what I need

Check your PM

Your next mission is to dump your map file and post using Sendspace

Mailissa oli vain linkki johonkin osottee´seen ja mistä kyseisen fileksen saa ja miten pitää postata eteenpäin???

No nyt sain sitten suoraan maililla tarvittavan fileksen ja talletettu oikeaan paikkaan.
Huomenna sitten piuha pyörään kiinni ja kokeilemaan lisää että kuis toimii ;)

Laittelen sitten tänne kommenttia kokeilujen jälkeen...

Hieno homma. Kirjoittelinkin tuonne ducatidiag-foorumille tekstejä ongelmiisi liittyen. Kaikki onkin OK.

chrisw kirjoitti minulle ja pyysi auttamaan. Varoitteli samalla + ja - piuhojen oikeellisuudesta. Laittamalla piuhat väärinpäin, tuhoaa ECUn melko varmasti. Tuhotunkin ECUn saa käsitykseni mukaan toimimaan, mutta onneksi en ole joutunut kokeilemaan.

Tärkeimmät temput joita tuolla softalla voi tehdä on kait erilaiset testit, vikakoodien luku, huollonilmaisimen nollaus ja TPS resetointi. CO-trim vaatii sen CO-mittarin eli pelkällä softalla ei tee mitään.

Onhan sinulla jo ollut piuha kiinni pyörässä ? Ethän sinä muuten ole voinut ladata ECUn tietoja ja saada lisenssiä omalle ECUllesi.

Hieno homma. Kirjoittelinkin tuonne ducatidiag-foorumille tekstejä ongelmiisi liittyen. Kaikki onkin OK.

chrisw kirjoitti minulle ja pyysi auttamaan. Varoitteli samalla + ja - piuhojen oikeellisuudesta. Laittamalla piuhat väärinpäin, tuhoaa ECUn melko varmasti. Tuhotunkin ECUn saa käsitykseni mukaan toimimaan, mutta onneksi en ole joutunut kokeilemaan.

Tärkeimmät temput joita tuolla softalla voi tehdä on kait erilaiset testit, vikakoodien luku, huollonilmaisimen nollaus ja TPS resetointi. CO-trim vaatii sen CO-mittarin eli pelkällä softalla ei tee mitään.

Onhan sinulla jo ollut piuha kiinni pyörässä ? Ethän sinä muuten ole voinut ladata ECUn tietoja ja saada lisenssiä omalle ECUllesi.

Jepulis tänään oli piuha pyörässä kiinni ja sain tarvittavat tiedot luettua.
Huomenna voi kokeilla resetoida ainakin huoltomerkin kun tää Chrisw laitto privana omaan mailiin sen tarvittavan fileksen :)

Mahtavaa hommaa tälläinen ympäri maailmaa toimiva yhteisö :)

Pitäis itelläkin alkaa opettelemaan. Adapterin tilasin, saapunee ensi viikolla. Oliko noista kytkennöistä jotain kuvaa? Ei huvittaisi ottaa toimintasavuja ensimmäisenä ulos :)

Itse itselleni vastaten. Tämä ilmeisesti oikea kytkentä.

6a0128779b488c970c0120a92b6219970b-800wi

Jede: kytkentä on varmaan oikea, en tarkistanut, mutta jos ostat molemmat johdot, sekä Fiat 3-pin että KKL, ei tarvitse kantaa huolta kytkennästä.

Jede: kytkentä on varmaan oikea, en tarkistanut, mutta jos ostat molemmat johdot, sekä Fiat 3-pin että KKL, ei tarvitse kantaa huolta kytkennästä.

Olin lukevinani jostain, että nimenomaan noissa Fiat-adaptereissa saattaa olla valmistajalla lipsahtanut + ja maa väärinpäin.

Mopo katoksessa, piuhat kiinni ja ducatidiag tulille. Löytyihän sieltävikakoodeja, nollasin ne. Samalla resetoin TPS:n. Otin myös kartat talteen.

Seuraavaksi normihuollot; öljyt, ilmanputsarit,... Kyllä se kesä sieltä tulee.

Mopo katoksessa, piuhat kiinni ja ducatidiag tulille. Löytyihän sieltävikakoodeja, nollasin ne. Samalla resetoin TPS:n. Otin myös kartat talteen.

Alkais olemaan 700km takanapäin. Tässähän on ollu suomen suvi kauneimmillaan ko useamman viikon :jippikaijee:

Mitäs toi TPS resetointi tekee ???
Entäs nuo kartat talteen mitä niillä tekee ??

Kokeilin itsekin tuota toissailtana. Pieni jännäkakka napojen polaarisuuden kanssa, mutta yhteys onnistui ok. Ducatidiag asennettu mäkkiläppärissä pyörivään Win7 x64 virtuaalikoneeseen. Vikakoodit sai luettua, anturitestit sun muut onnistui ok ja ecu dumppi juoksi nätisti koneelle. Katsotaan nyt lambdojen kanssa kuinka tonteillaan nuo säädöt ovat ennen kuin aletaan tarkempaan hiplailuun. Jotain säätöä oli alakierroksille jo tehty, koska poikkesi vakiosta Termin sliparikartasta jonkin verran.

Edelliselle vastaten, TPS on kaasuläpän asentoanturi. Nollaamisella opetetaan eculle milloin kaasu on suljetussa asennossa. Kartat kun nykii talteen, niin voi halutessaan tehdä moottorinohjauksen ohjelmointiin muutoksia. En menisi sekaantumaan, jos ei aiheeseen ole tarvetta tai parempaa ymmärrystä :)

Back