• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on saatu värinä melkein kuriin. Tasapaino akseleiden (tai mitkä oli) säätö auttoi. :jippikaijee:
Pariin otteeseen piti säätää ku ensimmäisellä kerralla kylmänä jäi vinkumaan.
Nyt vielä kun saisi sorvauksesta ne painavemmat tankopainot niin jos se vielä auttais :grin:
Tarkistin mä vielä ketjutkin niin taitavat olla ehtoo puolella. Yhteen kohtaan ku säätää sopivan löysälle niin toisessa kohtaa on ihan pinkeet. Ja alkaa se viivakin olemaan punaisen rajoilla et pitäis vaihtaa.
Mites kuuluuko ketjut ja rattaat vaihtaa yhtäaikaa? Rattaiden hampaat näyttäis olevan vielä ok....

Hyvä kuulla :) Ja kannattaa ehdottomasti ketjujen vaihdon ohessa laittaa uudet rataspyörät (etu- + takaratas) samalla, sillä uudet on melkoisen pieni kustannus, esim. JT-merkkiset (vaikka suosituksena kuitenkin eturattaan osalta on OEM eli orkkis eturatas jossa on siten kumivulkanointi sivuissa, joka vähentää ketjuääniä melkoisesti).
Vanhoilla rattailla kun saattaa "tuhota" uudet ketjut joskus melko nopeasti :)

Mitä olette ollu mieltä ihan hondan omista ketjuista ja rattaista? Näyttäis olevan did:n paketti noin 150€ ja hondan oma 190€...ei nyt mahoton hinta ero enää olisi...:right:

Alkuperäispaketti on aina hyvä valinta (lienee paras vaihtoehtona).
Mutta toki nuo 530 vahvimmat ketjut DID:ltä kuin RK:ltakin kestänee melkoisen hyvin xx:ssä.
PS. Useimmitenhan nuo orkkisketjut lienevät juurikin suurimpien ketjuvalmistajien tuotantoa, esim. DID:in ja RK:n, EK:n jne.

Itsellä ekat ketjut kesti jotain 41-42tkm muistaakseni. David silveriltä sitten tilasin seuraavat alkuperäistä tavaraa. Alussa tuli käytettyä ketjuvahaa,nykyisin en siihen koskisi ollenkaan. Mieluummin öljyä. Ja rasvari.:thumbup:

Mutta olivat silloin siellä ainakin halvemmat kuin 190e.

E: näemmä tällä hetkellä hinta 135 puntaa vaikkapa 04 malliin..

Nyt on saatu värinä melkein kuriin. Tasapaino akseleiden (tai mitkä oli) säätö auttoi. :jippikaijee:
Nyt vielä kun saisi sorvauksesta ne painavemmat tankopainot niin jos se vielä auttais :grin:
Tarkistin mä vielä ketjutkin niin taitavat olla ehtoo puolella. Yhteen kohtaan ku säätää sopivan löysälle niin toisessa kohtaa on ihan pinkeet. Ja alkaa se viivakin olemaan punaisen rajoilla et pitäis vaihtaa.
Mites kuuluuko ketjut ja rattaat vaihtaa yhtäaikaa? Rattaiden hampaat näyttäis olevan vielä ok....

ei välttämäti liity sun tapaukseen mut postaan silti.
mulki värisi mutta olin värissyt ja tottunut siihen kunnes tässä yx päivä laakeri alkoi etusesta ujeltamaan,laakerit vaihtoon ja kas,värinät hävis.
sulla lienee lenkkejä jumissa jotka joskus saa herkistettyä paikallistamalla jumittunut lenkki.
joku on joskus laittanut hiekka stongan sisään,toiminee resonaattorina.

Orggis varaosa ketjut kesti n. 40 tkm.
Nyt testissä motonetin paketti. Parin vuoden päästä tiedetään viimeistään miten kestävät.
Huomattu ero on tuo eturattaan ääni, tulee kyllä läpi välillä inhottavastikkin ja rupeaa miettimään onko jotain muuta vikaa.
Seuraavat tulee olemaan orginaalit vaimennetulla eturattaalla:)

Mutta tuleekos siihen hintaan se VAT? Näytti ostoskorissa hinnaksi jotain 169£?
Olikos Eeroolli se paketti jonka olit kirjottanu cbrxx.fi foorumilla niin toimiva...siinä oli vakio eturatas ja tais muuten olla did osat?
Jos vaikka hieman matkisin....:grin:
Milläs mitoilla ja merkinnöillä noita yksittäisiä osia vois etsii....?
Niin ja kiitos kaikille avuista ja neuvoista :thumbup:

Hyvin toimii itsellä tuo paketti: DID 530 ZVM-X 110 linkin pituiset, 17 hampainen OEM-eturatas ja SuperSprox 45-hampainen +1 hammas vrt. OEM, mutta takarattaaksi normivälityksillä käy esim. JT 44-hampainen.

PS. Honda OEM ketjuratas-paketti kannattaa tosiaan ensisijaisesti hankkia jos löytyy kohtuulliseen hintaan :)
esim. LISÄYS: motorradteile-hamburg.de (Saksa), DavidSilverSpares, Wemoto (UK)
tai sitten kysyy Honda dealerilta mukavaa kesätarjousta esim. BikeWorldista tai muusta.

Viimeksi muokattu:
toi david silver on niin mulkku mesta etten sieltä tilaa kuin pakon edessä :(
motorradteile-hamburg.de/
saksasta sellaset välit kuin itse haluaa.

tilasin osia jotka olivat kuitenkin vääriä.siellähän oli erikseen kohta jossa valitaan oman pyörän vuosimalli josta asiakaspalvelu mukamas voi tarkistaa että olen klikannut oikean osan joka sopii pyörääni.
noh olin klikannut väärän ja ajattelin palauttaa/vaihtaa osan mutta ei olisi hyvittänyt tyylin kuin 40-50% ostohinnasta.

Sääditkö itse? Oliko minkälainen homma?

Säädin joo itse ja ihan helppohomma oli ku manuaalista vaan lukee tarkasti mitä tekee. Meinasin aluksi pyörittää väärään suuntaan mutta onneksi vielä varmistin ohjeista. Kannattaa ottaa lähtöasetelma talteen kun itsellä ainakin tahtoi olla hankaluutta kuulla millon se säätö olisi hyvä....ompahan luottavaisempi mieli ku ei paljoa heittäny lähtöasetelmasta :grin:
sitten kannattaa tarkastaa kiristyksen jälkeen onko säätö pysynyt kohillaan. Jostain syystä yksi oli muuttunu useemman viivan verran. Cbrxx.com oli aika hyvä säätöohje mutta en ymmärtänyt miksi siinä suositeltiin tekemään kylmäsäätö sen jälkeen ku kone oli lämmitelty...:blink:
Nyt kun on tullu ajettua vähän aikaa niin enpä osaa sanoa muuttiko se sitä tärinää kovinkaan paljoa....noh ompahan tutustuttu siihenkin :D
mitäs porukka on mieltä toimisiko pilot road 4 tässä pyörässä vai mitä olette käyttänyt?
Oli ilo huomata et melkein uunituoreeseen takanakkiin oli tullu 5cm viilto jostain metallin palasta :rant:

mitäs porukka on mieltä toimisiko pilot road 4 tässä pyörässä vai mitä olette käyttänyt?

Mezeler Z6 edessä ja takana useampi setti. toimii mulle.

Viimeksi muokattu:
Back