• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Työkaverilla, ei ole orggilainen, ois -07 blackbird ja kyseli multa mistä kannattais kokoputkistoa kysellä. Minäpä kysyn täältä jos löytyis tietämystä..?
Samalla jos löytyy tietoa kumpi ois parempi, 4-2 vai 4-1-systeemi?
Eli hakusessa ois mahdollisesti pientä lisätehoa sekä piristystä pyörään muutenkin.
Mitä suosittelette?

Moi ..
Ensimmäinen asia jonka pitää muistaa mopoissa on et käyttäkää orggis osia ..
Toinen asia on että älkää korjatko ehjää 👍
Kolmas asia on bläkkärissä et laittakaa lambda huijari , korjaa keskialueen puutumista , maksaa muutaman kympin , joita saa esim. Kuuttilan Harrilta..
Ei tarvi vaihtaa putkia tai laitella ecuu , bläkkäri kun ei oo tehty radalle..
P.S ku ajelin Bläkkärillä niin ei kyl muut mopot mennyt ohi , ei busat eikä kawat muista nyt puhumattakaan 😂😂

Työkaverilla, ei ole orggilainen, ois -07 blackbird ja kyseli multa mistä kannattais kokoputkistoa kysellä. Minäpä kysyn täältä jos löytyis tietämystä..?
Samalla jos löytyy tietoa kumpi ois parempi, 4-2 vai 4-1-systeemi?
Eli hakusessa ois mahdollisesti pientä lisätehoa sekä piristystä pyörään muutenkin.
Mitä suosittelette?

Suurin hyöty 4-1 putkistolla taitaa olla painonsäästö - kun taas 4-2 putkistolla mopo on enemmän vakion näköinen.
Tehon kannalta tuolla ei taida olla suurempaa merkitystä.
Tommosta tarjontaa olis Ebayssa:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...Desc=0&_sop=15&_osacat=0&_odkw=1100xx+exhaust

Suurin hyöty 4-1 putkistolla taitaa olla painonsäästö - kun taas 4-2 putkistolla mopo on enemmän vakion näköinen.
Tehon kannalta tuolla ei taida olla suurempaa merkitystä.
Tommosta tarjontaa olis Ebayssa:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...Desc=0&_sop=15&_osacat=0&_odkw=1100xx+exhaust

yoshimura 4-1(~5kg) putkisto on n. 10kg kevyempi kuin alkuperäinen 4-2(~15kg).

delkevicin putkisto taisi olla halvin uusista mitä löysin netistä vuosi sitten.

Viimeksi muokattu:
Moi ..
Ensimmäinen asia jonka pitää muistaa mopoissa on et käyttäkää orggis osia ..
Toinen asia on että älkää korjatko ehjää 
Kolmas asia on bläkkärissä et laittakaa lambda huijari , korjaa keskialueen puutumista , maksaa muutaman kympin , joita saa esim. Kuuttilan Harrilta..
Ei tarvi vaihtaa putkia tai laitella ecuu , bläkkäri kun ei oo tehty radalle..
P.S ku ajelin Bläkkärillä niin ei kyl muut mopot mennyt ohi , ei busat eikä kawat muista nyt puhumattakaan 

Mä oon ihmetelly kans että mihin sitä lisäpotkua oikeen tarvitaan?

Mikä tästä tuplakuplasta tekee erityisen?Ebayn kautta allr 70£+postikulut 29.95£

Taitaa olla päältä hieman korkeampi joten ohjaa tuulta pään ylitse. Jos on isokokoinen kuski tuskin pääsee tuulenvirettä pakoon tuplakuplallakaan. Itse olen pieni ja tarvittaessa mahdun vakiopleksin taa joten ei ole ollut tarvetta.
Omaan silmään tummennettu pleksi olisi kyllä hienompi vaikka kirkkaalla ajelen. Rahojen priorisointi kysymys.:dunno:

Kuume nousee, pääsis jo...:orgmp:

Onko tietoa mistä löytyisi Hondaan maalia spraypullossa värinumerolla NH167D. Automaalikaupat ei tunne tuota värinumeroa.
Pyörä on kaksivärinen ja toinen väri löytyy, joka on numerolla NH167M-U

Taitaa olla päältä hieman korkeampi joten ohjaa tuulta pään ylitse. Jos on isokokoinen kuski tuskin pääsee tuulenvirettä pakoon tuplakuplallakaan. Itse olen pieni ja tarvittaessa mahdun vakiopleksin taa joten ei ole ollut tarvetta.
Omaan silmään tummennettu pleksi olisi kyllä hienompi vaikka kirkkaalla ajelen. Rahojen priorisointi kysymys.:dunno:

Kuume nousee, pääsis jo...:orgmp:

Taidan säästää massit Euroopan reissua varten😁

Onko kellään kokemusta lambda huijarin asentamisesta?

juu. hinta tais olla joku 20e ja meni suoraan lambda.anturin piuhan tilalle johku penkin tai tankin alle muistaakseni. plug and play. en tiedä toimiiko vai eikö toimi jos vaan laittaa sen kiinni. kokeilemalla selviää. vaihoin itse samalla kun commanderin ja laakista käyntiin.

juu. hinta tais olla joku 20e ja meni suoraan lambda.anturin piuhan tilalle johku penkin tai tankin alle muistaakseni. plug and play. en tiedä toimiiko vai eikö toimi jos vaan laittaa sen kiinni. kokeilemalla selviää. vaihoin itse samalla kun commanderin ja laakista käyntiin.

Ostin tältä Kuuttilalta ja posteineen 30 Euroa.Hyvin avulias kaveri ja lupasi ,että vaihdolla tulee keskialueelle lisää vääntöä.Täytyy sitä tankkia raottaa,kun saan prätkän talviseisonnasta.

Kysytääs täältä kun on aktiivisempi ketju, ku Hondan x11 :grin:

Haen ensi viikolla kotiin ostamani x11 nakun. Perushuollettu hyvin, 52tkm taulussa. Edellinen omistaja suunnitteli nokkaketjun tarkistusta ja venansäätöä, jos olisi pyörällä vielä jatkanut. Onko iso homma uusia kiristin ja onko yleistä moottorille näillä kilsoilla? Juu ja tiedän ettei ihan sama kone kuin Bläkkärissä, mut hyvin liki silti. Olen ymmärtänyt, että on aika vahva motti!

Kysytääs täältä kun on aktiivisempi ketju, ku Hondan x11 :grin:

Haen ensi viikolla kotiin ostamani x11 nakun. Perushuollettu hyvin, 52tkm taulussa. Edellinen omistaja suunnitteli nokkaketjun tarkistusta ja venansäätöä, jos olisi pyörällä vielä jatkanut. Onko iso homma uusia kiristin ja onko yleistä moottorille näillä kilsoilla? Juu ja tiedän ettei ihan sama kone kuin Bläkkärissä, mut hyvin liki silti. Olen ymmärtänyt, että on aika vahva motti!

Mulla oli tollanen X11 muutama vuosi sitten. Olisko ollu joku 50-60tkm ajettu. Nokkaketju piti vähän ääntä ja vaihdoin tosiaan kiristimen. Äänet hävisi ja ajelin uudella kiristimellä varmaan 15tkm eikä pitäny enää mitään ääntä. En siis vaihtanut tai tarkistanut ketjua sen kummemmin kun tolla korjaantu. Kiristimen vaihtoa varten ei muistaakseni tarvinnut mitään ympäriltä purkaa. Kahdella ruuvilla kiinni koneen oikeella puolella. Sen kiristimen "jousenviritystyökalun" tarttee mutta se saatto kyllä tulla uuden orggis kiristimen mukana jos en väärin muista. Tai jos ei tule niin pystyy leikkaamaan pellistä ja ohjeet taitaa löytyä korjausoppaasta.

Helppo vaihtaa kaks ruuvia .oliskohan maksanut 53e.muista ette ota lukitus liuskaa liian aikaisin pois ,omaani xx vaihdoin 120 tuhanes .venat tarkastettiin 135tuh eikä vielä ollut säädön tarvetta .m

takahaarukka.jpg

Takahaarukan ja koiranluun uudelleenlaakerointi menossa. Oli hieman väljää päässyt syntymään joihinkin kohtiin. Saa nähdä huomaako tuota ajossa mitenkään, mutta tuleepahan tuokin tehtyä.

eturataskammio.jpg

Tätä olen joskus aikaisemminkin pohtinut, eli eturatas heittää kaiken skeidan kytkimen työntötangolle, joka sitten hinkkaa tuota stefaa kytkintä käytettäessä. Työntötanko on aina melkoisen kuorrutettu, joten tuntuu siltä, että stefa kuluu nopeasti. Vaihdellaanko tuota stefaa usein vai onko tuohon jotain suojusta olemassa?
Välys työntötangon ja eturattaan välissä (ketjun kanssa) ei ole kovin kaksinen, joten rakenne ehkä siksi on se mitä on :blink:

katso liitettä 20569

Takahaarukan ja koiranluun uudelleenlaakerointi menossa. Oli hieman väljää päässyt syntymään joihinkin kohtiin. Saa nähdä huomaako tuota ajossa mitenkään, mutta tuleepahan tuokin tehtyä.

paljos kilometrejä takana? voiko testata vain purkamalla pyörän vai huomaako ajossa jos on jotain vikaa? Tuskin tuota itse alkaisin oma-aloitteisesti purkamaan ellen huomaa etukäteen että ei toimi kuin kuuluisi. Täytyy valmistautua kaikkeen...

Back