Hanskabel
MotOrg ry
paljos kilometrejä takana? voiko testata vain purkamalla pyörän vai huomaako ajossa jos on jotain vikaa? Tuskin tuota itse alkaisin oma-aloitteisesti purkamaan ellen huomaa etukäteen että ei toimi kuin kuuluisi. Täytyy valmistautua kaikkeen...
Satatuhatta ja radallakin on hieman sahattu, mikäli sillä on vaikutusta. Minulla ei ole niin paljon vertailupohjaa, että osaisin sanoa huomaako tuota ajokäytöksestä jotenkin. Enemmän perehtyneet sanovat, että on vaikutusta käyttäytymiseen. Päätin lähteä avaamaan koska pyörällä on kilsoja takana eikä aikaisemmasta huoltohistoriasta ollut tietoja. Muut ns. huollettavat kohteet mitä olen käynyt lävitse olivat selkeästi huollon tarpeessa, eli huonolla pidolla on pyörä ollut.
Kulumaa löysin swingin emäputken vetopuolen (vasen puoli, takaa katsottuna) isosta neulalaakerista. Swingin keskilaakerista, mikä tulee koiranluun kolmioon. Emäputken oikean puolen kuulalaakeripari oli ok, mitä nyt rasvat melkosta kuraa. Koiranluun moottorinpuoleinen neulalaakeri oli väljä.