1100XX (Blackbird)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No jos tarkistus väli on tosiaankin vain tuo 24000km niin omasta xx on huhu puheiden perusteella tarkistettu 36tkm sitten eli tarttis tarkastaa,osaako joku kertoa toleranssit?
 
Osaako joku venojen tarkistuksen tehnyt kertoa paljonko pyörää joutuu purkamaan riittääkö pelkkä tankin ja ilmanputsarikotelom irroitus vai joutuuko katteita syyläriä ym.ottamaan pois.Tulpat tieten kannattaa vaihtaa iridiumit ajattelin vaihtaa tietäskö joku mallin niin vois hommata valmiiksi vai pitääkö mennä käytetyn kanssa tiskille
 
Osaako joku venojen tarkistuksen tehnyt kertoa paljonko pyörää joutuu purkamaan riittääkö pelkkä tankin ja ilmanputsarikotelom irroitus vai joutuuko katteita syyläriä ym.ottamaan pois.Tulpat tieten kannattaa vaihtaa iridiumit ajattelin vaihtaa tietäskö joku mallin niin vois hommata valmiiksi vai pitääkö mennä käytetyn kanssa tiskille

Lataa, tuo huoltokortti Hondan sivuilta, niin siitä selviää tulppien tyyppi.
 
birdventtiilit.jpg

Joku ammattiropaaja saattaisi varmaan sanoa tarkemmin, että mikä se minimipurkumäärä on, mutta että pelkkä tankki ja ilmanputsari ei riitä. Homma vaatii kuitenkin jonkin verran tilaa ja luoksepäästävyyttä. Etenkin siinä vaiheessa, kun venttiilikopan kantta asentelee takaisin uusilla tiivisteillä ja saumaliimoilla, niin ei oikeen paranis mennä vaikeimman kautta, jos haluaa tiiviin venttiilikopan.
 
pairvalve.jpg

Nämä venttiilikopan kannessa olevat pair valve saastehimmelit lienee myös hyvä käydä lävitse samalla, kun on purettuna. Ellei sitten koko systeemi ole jo valmiiksi purettu pois. Näihinkin saa kittejä, joilla nuo voi poistaa käytöstä.
 
katso liitettä 28163

Nämä venttiilikopan kannessa olevat pair valve saastehimmelit lienee myös hyvä käydä lävitse samalla, kun on purettuna. Ellei sitten koko systeemi ole jo valmiiksi purettu pois. Näihinkin saa kittejä, joilla nuo voi poistaa käytöstä.

Ei tarvii kuin nuo letkupaikat tulpata sokeilla tms. Yhteen vehkeeseen aikanaan laitoin ihan moottorisilikonilla pultit tukkeeksi kun niin tiukasti istui.
 
Motonetissa oli -06 bläkkäriin kolmea eri vaihtoehtoa NGK iridium tulppia en tiedä sitten mitä eroo niissä on mut ostin tulpanbaihto youtube videolla näkyvät eli CR9EHIX-9 kai ne nyt sit on oikeat..
 
Motonetissa oli -06 bläkkäriin kolmea eri vaihtoehtoa NGK iridium tulppia en tiedä sitten mitä eroo niissä on mut ostin tulpanbaihto youtube videolla näkyvät eli CR9EHIX-9 kai ne nyt sit on oikeat..

Haynes manuaalin mukaan vm.2001 mallista eteenpäin on ollut Iridium-tulpat mallia:
NGK IMR9A-9H tai DENSO IUH27D
Kärkiväli 0,8-0,9mm

NGK CR9EHIX-9 tulpat oli vuosimalleihin 1997-2000

Hmm.. tekoälyvertailun pohjalta CR9EHIX-9 pidettäisiin parempana ja suorituskykyisempänä. Kumpi sitten parempi tai oikeampi, en tiiä...
 
Huoltokortin mukaan moottorinumerosta 3405930 alkaen tulppa on IMR9C-9H.Tämä tieto on 2002-2007 huoltokortista. Motonetistä löytyy. Huoltokortti on ladattavissa Honda.fi sivulta. Iridium-tulppien kärkiväliähän ei suositella muuttaa. Englanninkieliseltä CBRXX- sivustolla on tosi paljon käyttäjien juttuja pyörästä.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös