• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

12.11.2008 TV2 19.20

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
missä on töölössä viiskulma? olen asunut yli seitsemän vuotta tölikässä ja en sellaista ole nähnyt. voihan se olla siellä jos on ollakseen.

ainakin eirassapäin tiedän yhden viiskulman.

meinaan, että missä olet hra1150 oikein asunut?

Ketjun lukeneena, ei kukaan ainakaan tässä ole esittänyt mitään perusteita sille miksi ratoja piutäisi sulkea, jos äänet ja muut häiritsevät, kuten jonkun Malmin lentokentän äärellä, joka on siellä ollut pitempään kuin yli puolet valittajista, ja silti sinne muuttaneet.

Muutamia vuosia takaperin, enmuistamissä, oli kysely Malmin kentästä, ja kun vaihtoehtona oli että jos kenttä, suljetaan niin asukkainden olisi siirryttävä käyttämään julkisia kulkuvälineitä, niin lopputulos oli ettei yksikään joka kulki omalla autolla töihin tai harrastuksiin ollut valmis luopumaaan oman auton käytöstä. Ja samassa mittauksessa Lahdeväylä tuotti enemm'n keskivertomelua kuin kenttä.

Kun kyseltiin mitä kentän tilalle voisi sitten rakentaa, jos se suljettaisiin. Vastauksissa ei muistaakseni ollut montaakaan ehdotusta uusille asunnoille vaan jokainen halusi oman harrastus vaihtoehtonsa voittavan, oli jalkapallo kenttää ja jäähallia ja muita isoja rakennuksia.

Oli siellä kai joku joka ehdotti että seuraavaksi pitää saada Tattarisuon aluekin muutettua puistoksi, vaimitäsenyt oli.

Eli: annat pikkusormen, se vie koko käden.

"Irwin: Se oli hullu äijä. Sehän seiso vartiossa sen pikkasen pläntin
vieressä. Eihän me nykästy maasta kun kaks perunanvartta.
Vexi: Me ammuttiin ritsoilla mustarudilla täytettyjä kilsuja harjulta
sen yli. Ne räjähteli komeesti syyskuisessa yössä. Se veti maihin ja
karju että tuli seis, täällä on siviilejä. Me huudettiin takaisin että
täällä ei ja jatkettiin ampumista. Sitten tuli poliisit ja meille tuli
kiire."

Oisko pojat hakenu hylsyjä Apparalta...
Lainaus Siniset mokkakengät -kirjasta? Aina sattui ja tapahtui...
Tuossakin sen näkee, että Apparalla on säilytettävä action-paikkana.
Kyllä ja nimenomaan.

Näitä paikallisia nurkkien kyyliä pitää kuitenkin peesata sen verran, ettei harrastus kärsi. Objektiivisesti arvioiden radan melu on välillä ollut (oman vaatimattoman öörani mukaan) sen laatuista ja niin pitkäkestoista, että on sama kuin antaisi ladatun aseen tuon Affenistoseuran käteen.

Onneksi, kuten ketjun pohjana olevasta ohjelmapätkästäkin hyvin käy ilmi, sekä radan pitäjä ja kaikki paikalliset päättäjät ovat mitä suurimmin asialinjalla.

Heilahduskäsi lehtosampille!

Itse asun yli kilometrin päässä ja radalta kantautuva ääni on todella häiritsevä. En ole mitenkään yliherkkä äänelle. Olen roudannut bändejä ja puuhannut sitä sun tätä. Pyöräni ei ole vakio.
Muutitko nykyiseen asuinpaikkaasi ennen vuotta 1967 vai sen jälkeen? Jos jälkeen, itkusi on vailla oikeutusta.

Asun Kehä I:n vieressä. Tieltä kantautuva ääni on todella häiritsevä, matkaa tiehen on 50 metriä. Olen yliherkkä äänelle. Olen asunut vuodesta 1994, en ole valittanut melusta enkä tule valittamaan, koska muuttaessani tiesin siinä olevan tien enkä muuttanut yöllä, joten havaitsin melun ja saatoin olettaa sellaista syntyvän.

Pyöräni on vakio, koska en halua häiritä muita ihmisiä tarpeettomalla melulla ja en ymmärrä ihmisiä joiden pyörät eivät ole vakioita koska valtaosa heistä ajaa viritetyillä pyörillään paljon taitamattomammin ja hitaammin kuin minä, joten syynä on vain halu häiriköidä muita.

Jukka

Jos sanot, että 110 dB/A, niin olkoon sitten niin. Vilkaisin tuossa muiden ratojen sivustoja enkä löytänyt niiden melurajoja. Muistikuvat on muistikuvia ja muitikuvan mukaan Ahveniston määräykset ympäristöluvassa on löysät verrattuna muiden ratojen vastaaviin.
Muistikuvat ovat sukua mutulle ja sellaisia viljelevät usein henkilöt jotka ovat varsinaisesta asiasta ns. pihalla.

Kerropa millä tavalla Alastaron, Botniaringin ja Kemoran ympäristöluvat ovat tiukemmat kuin Ahveniston?

Itse muutamia satoja kertoja noita ratoja vuokranneena uskaltaisin väittää, että Ahvenistolla on huomattavasti tiukemmat.

Olen jonkun verran joutunut osallistumaan ihmisoikeusprosesseihinkin, joten laitatko minulle tiedot siitä tahosta joka sinut pakotti muuttamaan moottoriradan läheisyyteen, niin pistetään prosessi pystyyn?

Jos ostan omistusasunnon arvostetulta alueelta ja vuotta myöhemmin kaupunki ostaa ylä- ja alakerrasta huoneistot ja vuokraa ne ***kereille jotka pitävät meluavista leikeistä, olen kai oikeutettu valittamaan. Jos taas päätän rakentaa oman pikku lehmänkakkamajan keskelle hauskaa pikku kylää tuonne Afrikan suunnalle ja huomaan naapureiden edelleenkin pitävän meluavista leikeistä ja omaavan vähäisen työnhalun, niin olenko oikeutettu valittamaan ja jos, niin mihin?

Kysymys kuuluu. Miksi muutit, kuka käski, olitko uhri vai tunnet myötäsyntyistä halua päästä valittamaan valittamisen ilosta?

Jukka

Olen jonkun verran joutunut osallistumaan ihmisoikeusprosesseihinkin, joten laitatko minulle tiedot  

Jos ostan omistusasunnon arvostetulta alueelta ja vuotta myöhemmin kaupunki ostaa ylä- ja alakerrasta huoneistot ja vuokraa ne ***kereille jotka pitävät meluavista leikeistä, olen kai oikeutettu valittamaan. Jos taas päätän rakentaa oman pikku lehmänkakkamajan keskelle hauskaa pikku kylää tuonne Afrikan suunnalle ja huomaan naapureiden edelleenkin pitävän meluavista leikeistä ja omaavan vähäisen työnhalun, niin olenko oikeutettu valittamaan ja jos, niin mihin?

Jukka
Taidat olla juovuksissa tai lukutaidoton. Pönttö sekaisin kuitenkin.

Jos tuota Apparan rataa halutaan pitää olemassa, KUTEN VILPITTÖMÄSTI TOIVON, neuvotteluasenteen/taktiikan pitäisi olla toinen kuin että ulkoppaikkakuntalaiset tulee sanoon radan vieressä asuville: "mitä siinä piipität landepaukku, tää on ihmisoikeutta nyt".

Voit Jukka hyvä ja muutkin kirkua täällä motorgissa ihan mitä vaan ja kompata kaveria ja siluttaa myötä, mutta Ahveniston rata ei pysy, jos järki ei voita. Toistaiseksi järki on ollut voitolla ja hyvä niin.

Ihmisoikeusprosessit sun kerallas, nauru pääsi.

Taidat olla juovuksissa tai lukutaidoton. Pönttö sekaisin kuitenkin.

Jos tuota Apparan rataa halutaan pitää olemassa, KUTEN VILPITTÖMÄSTI TOIVON, neuvotteluasenteen/taktiikan pitäisi olla toinen kuin että ulkoppaikkakuntalaiset tulee sanoon radan vieressä asuville: "mitä siinä piipität landepaukku, tää on ihmisoikeutta nyt".

Voit Jukka hyvä ja muutkin kirkua täällä motorgissa ihan mitä vaan ja kompata kaveria ja siluttaa myötä, mutta Ahveniston rata ei pysy, jos järki ei voita. Toistaiseksi järki on ollut voitolla ja hyvä niin.

Ihmisoikeusprosessit sun kerallas, nauru pääsi.
Et kyennyt vastaamaan kysymykseeni. Eli oletko asunut siellä jo ennen vuotta 1967 ja jos et, miksi muutit?

En ole käsittääkseni juovuksissa, tulin juuri kaupasta autollani ja lukutaidotonkaan en liene, kumpikin (lukutaidottomuus ja humalassa ajelut) vaikuttaisi aika karsivasti oman alani hommiin.

Eli kykenetkö vastaamaan a) oletko asunut vuodesta 1967 vai b) oletko muuttanut sen jälkeen. Jos b, niin miksi helvetissä muutit melua tuottavalle alueelle ja aloit sen jälkeen vinkumaan?

Järjestämme Ahvenistolla mm. ennakoivan ajon koulutuksia ja niistä on varmasti enemmän hyötyä kuin sinun pyöräsi virittelystä jolla tuotat meteliä alueille joilla sitä rauhaa ehkä tarvittaisiin.

Jukka

Kyllä se nyt vaan on niin että turha kitistä siellä taajamassa saatana!

Ahveniston rata on ja pysyy! Ne koirankopit joiden seinäeristeet ei pidä ns.meteliä ulkopuolella joutaa raivata puskutraktorilla Aulangolle kokko tarpeiksi.

Tuleepa Jukkapoika ankarasti silmille. Mikä mättää?

Mitä helvetin väliä on sillä, muutinko Hämeenlinnaan ennen vuotta 1962? Olen asunut kymmenkunta vuotta ja nyt asun >2 km radasta. Enkä ole koskaan valittanut melustra mihinkään, paitsi täällä todennut, että se saattaa tuntua joistakin häiritsevältä.

Siis juovuksissa tai lukutaidoton on se, joka muuta väittää.

"Järjestämme Ahvenistolla mm. ennakoivan ajon koulutuksia ja niistä on varmasti enemmän hyötyä kuin sinun pyöräsi virittelystä jolla tuotat meteliä alueille joilla sitä rauhaa ehkä tarvittaisiin" -> tuollaisen jorinan voit Rovaniemen teini työntää vaikka perseeseesi, vaikka sinne ihmisoikeusjuttujen viereen.

Ahvenisto rata on hieno paikka ja vastustajien argumentit aika heikkoja. Tuossa filmillä toi ratapäällikkö tjs ja autoilijoiden edustaja vetivät kyllä aika asiallista linjaa: Jos melu häiritsee, niin sitten pannaan lisää villoja vaimentimiin. Tuolla tavalla se rata saadaankin säilytettyä. Välttämättä ei tarvi edes tehdä mitään, myöntelee, kuuntelee ja harmittelee niin se voi jopa riittää pelkästään. Haistakaapaska-mentaliteetilla saadaan vain lisää vastustajia radalle...

V. 1967 jälkeen alueelle muuttaneiden, tai sen jälkeen syntyneiden valittajien oikeutusta kitinään voidaan kysellä. Mutta kun ne valittaa siltikin, niin mitä tehdä? Käskeä tukkimaan turpansa vai kuunnella asiallisesti mikä on valituksen aihe? Kummallakohan tavalla Ahvenistoa puolustetaan menestyksekkäämmin?

Pikkasen köyttä valittajille, haistavittu-mentaliteetilla takaisin huutamalla saadaan kyllä harjulle hiljainen pikku ulkoilualue.

Tuleepa Jukkapoika ankarasti silmille. Mikä mättää?

Mitä helvetin väliä on sillä, muutinko Hämeenlinnaan ennen vuotta 1962? Olen asunut kymmenkunta vuotta ja nyt asun >2 km radasta. Enkä ole koskaan valittanut melustra mihinkään, paitsi täällä todennut, että se saattaa tuntua joistakin häiritsevältä.

Siis juovuksissa tai lukutaidoton on se, joka muuta väittää.

"Järjestämme Ahvenistolla mm. ennakoivan ajon koulutuksia ja niistä on varmasti enemmän hyötyä kuin sinun pyöräsi virittelystä jolla tuotat meteliä alueille joilla sitä rauhaa ehkä tarvittaisiin" -> tuollaisen jorinan voit Rovaniemen teini työntää vaikka perseeseesi, vaikka sinne ihmisoikeusjuttujen viereen.
Taitaa meillä muilla olla se luku- ja kirjoitustaito vähän hukassa. Kyse oli vuodesta 1967 jolloin rata rakennettiin ja nyt sinä alat jo horisemaan vuodesta 1962. Kieltämättä tällaista 70-luvun alussa syntynyttä hivelee tuollaiset teini -kommentit vai johtuuko se se siitä, että luku- ja kirjoitustaidottomuutesi lisäksi kärsit verbaalisesta anemiasta?

Seuraavaksi sinun kannattanee muuttaa vaikka Ämmässuon viereen. Ajattele kuinka voit sitten itkeä tirauttaa hajuhaitoista ja lokeista. Mikä ehtymätön itkun aihe siinä olisikaan.

Vaikuttaa, että sinun viritetty pyöräsi lähtee vähän lapasesta nyt. Kannattaisi tulla sinne ennakoivan ajon kurssille, niin opetamme sen pysymään hanskassa. Opettelisit ensin ajamaan, sitten virittämään ja ennen noita puuhia, valitsemaan asuinalueesi vähän paremmin.

Eihän sinulla satu olemaan alkoholiongelmaa kun tuon aiheen tuot noin usein esille?

Jukka

Pikkasen köyttä valittajille, haistavittu-mentaliteetilla takaisin huutamalla saadaan kyllä harjulle hiljainen pikku ulkoilualue.
Jos joku rakentaa lavan, niin kyllä minä köydet voin tuoda, ei siinä mitään. Vitun haistatteluja sen enempää kuin perseeseen työntämisiä en ole varmaankaan ollut minä esittämässä, kyllä nuo riman alitukset menee noille itkupilleille jotka melualueelle muuttavat ja sen jälkeen alkavat nyyhkyttämään. Onneksi oikeuskäytännössä on katsottu tuollaisilla olevan valitusoikeuden olevan vähän sellaisen muodollisen, sama löytyy hallituksen esityksestä
smile_org.gif

Jukka

Pyydän anteeksi Moottoripyöräilyn Tuki Ry:ltä. Olin asiaton.

Hän työskentelee Ahveniston radan säilymisen puolesta tahollaan ja minä siten tahollani.

Menestystä Nissancupiin, mutta tällaiset on vähän niin kuin tulisit opettaan isääsi naimaan: "Onneksi oikeuskäytännössä on katsottu tuollaisilla olevan valitusoikeuden olevan vähän sellaisen muodollisen, sama löytyy hallituksen esityksestä".

Pyydän anteeksi Moottoripyöräilyn Tuki Ry:ltä. Olin asiaton.

Hän työskentelee Ahveniston radan säilymisen puolesta tahollaan ja minä siten tahollani.

Menestystä Nissancupiin.
En työskentele. Olen täysin puolueeton. Ahveniston rata ei sovi enää nykyisin vaarallisuutensa vuoksi kilpailutoimintaan RR-pyörillä ja mieluummin sen tilalle turvallisempia ratoja. Mutta koulutuskäyttöön ja vanhojen asioiden muisteluun se mitä parhain paikka.

Sitä vaan en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset tulevat alueelle jossa on jotain ja alkavat siitä sitten sen jälkeen valittamaan. Motoparkin valittaja on henkilö joka muuttanut paikalle radan tulon jälkeen, samoin Ahveniston radasta valittajat sellaisia, samoin kuin Kehä I:n melusta valittavat. Jos minua alkaa Kehä I:n melu ahdistamaan, siirrän tomumajani muualle missä rauhaisempaa. Jos taas ostan itselleni tontin keskeltä erämaata ja joku yrittää sitten rakentaa kansallispukuisten nuorten sopeuttamiskeskuksen viereen, olen valmis valitusrumbaan. Mutta jos muutan asunnottomien alkoholistien naapuriin asumaan, on mielestäni asiatonta alkaa juopoista narisemaan.

Henkilökohtaisesti olisin valmis luovuttamaan kaiken maan Oulun yläpuolelta alkuperäiskansallemme, saamelaisille. Minulla ei ole mitään mielenkiintoa käydä Lapissa ja Rovaniemen voisi puolestani polttaa uudestaan jos se saksalaisia sattuisi huvittamaan. Jos raja vedettäisiin siihen Oulun yläpuolelle ja ylä- ja alapuoli tulisivat toimeen omillaan, niin veikkaisin meidän alapuolella olevien veroprosentin hieman pienenevän, joten siten nuo Rollo -kommentit kyllä eivät sielua suuremmalti satuttaneet.

Jos siis sinun omistusasuntosi ympärille rakennetaan melua tuottava rata, olen valmis tukemaan taistossasi sinua. Jos taas muutat melualueelle ja alat itkemään siitä, en anna edes nenäliinaa, tiesit mitä tilasit ja kukaan ei siihen pakottanut. Piste.

Jukka

Olemme siis pohjista aivan samaa mieltä. Piste. Myös siitä, että rata ei ole turvallinen kilvanajoon, mutta mitä parhain opiskeluun.

Radan viimeisen käyttöpäivän lykkäämiseen kannattaa käyttää viisautta eikä faktojen kieltämistä/huutamista, se oli mun missio, ei muuta. Lopetan tähän. 7Kurkolle tarjous on vielä voimassa.

Olipas herroilla energiaa vääntöön ja sapeleiden kalisteluun. Huh. Oikeasti Jukka on ihana, tarmokas ja hyväsydäminen, ja hra1150 on mukava, tyylitietoinen ja kultturelli – ja kummatkin Apparalla ajamisen puolesta. Good thing.    

Lapin polttaminen ei hyvä. Tulee vaan saasteita ilmakehään, karsinogeenista jätettä vesistöön ja sitten ne vielä kinuaa jälleenrakennusrahaa. Ei edistä Ahvenistolla ajamista yhtään.

Back