• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1200 LT tuulihöylä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K.Alle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

K.Alle

New member
Ottaisin mielelläni vastaan suosituksia korkeamman tai muuten paremman pleksin suhteen.Minkä valmistajan tekeleitä löytyy ja mikä kannattaa ostaa.

Nyt pitäisi olla vähän spesifimpi kysymyksenasettelu, mutta koetetaan jeesata:

a) "korkeampi" kuin orkkismatala vai orkkiskorkea? Jos sulla on ennestään BMW matala pleksi, korkeampia saat BMW-kaupasta tai sitten tämän foorumin LT-kuskeiltakin on saattanut jäädä yli näitä kun ovat vaihtaneet kalifornialaiseen CeeBaileyn lasiin.
b) korkeampi kuin BMW orkkislasi? AT-pleksi tekee korkeampia kuin BMW:n lasi. Profiili ei taida juuri muuttua ja ominaisuudet lienevät sen mukaiset. Näistä on joillakin kokemuksia
c) korkeampi ja profiililtaan erilainen (onko sitten parempi vai ei...omasta mielestäni on, mutta nyt täällä on jo monia muitakin, joilla kokemuksia...) on tuo mainittu CeeBailey.

Sen korkeus taas riippuu omasta pituudestasi ( ja oikeastaan haaramitastasi, eli oleko ns. persjalkaista vai lyhytselkäistä mallia). Tyypilliset Suomeen tilatut lasit ovat olleet reseptillä CeeBailey #2, with wings, Euro Cut, no tint -2 --4. Tuo viimeinen -2 tarkoittaa 2 tuumaa lyhyempi kuin BMW orkkis pitkä lasi. Käytännössä noin 175 - 180 senttiset kaverit pärjäävät aika hyvin -4 lasilla. Pitkäselkäisillä tulee kysymykseen myös -3. 185 senttisillä -3 on Ok ja sitä pidemmillä -2 tai jopa -1. Tuo -2 vastaa suurin piirtein todelliselta korkeudeltaan BMW korkeata lasia.

CeeBaileylta on tilattu kimpassa parin kolmen lasin nippuja kaiketi jo kohta kymmenessä erässä. Meillä  on siellä voimassa spesiaali -10% alennus ja rahti jakaantuu tietysti usemmalle, jos löydät toisen lasin tarvitsijan.

terv. pozo

062802moto_prv.gif

Minulta löytyy asevelihintaan BMW:n orkkis, mallia "korkea" varustettuna Laminar Lip'illä.

Testasin juuri Cee Baileys'in lasin with wings, ja kokemukset olivat hyvät. Ala-asennossa pyörteet ovat suunilleen samanlaiset (tai pienemmät) kuin originaalilla yläasennossa, yläasennossa ajofiiliksiä voisi kuvailla sanalla tyyni.

Itse arvostan lyhyttä lasia, koska alhaallakin suoja on varsin hyvä, ja hiukankin kosteassa ja/tai hämärällä haluan katsoa kurkottelematta yli.

sport05.gif

Iku

Olen tilannut neljä päivää sitten Cee Baileysin #2+2 wingseillä.

Jos vaan on keliä kun ikkuna saapuu kotiin, niin laitan kokemuksia.

Aika korkean tilasit, riippuu tietysti äijän pituudesta. Itse olen 178 cm, ja minulla CB #2 -4 wingseillä. Yksin ajelin aina lasi ala-asennossa. Näin juuri yli, mutta suojaus erinomainen ( johtuu tuulilasin muodosta ). Ainoastaan kun rouva matkusti mukana, niin hän pyysi hilaamaan lasin ylös. Mielestäni minulla olisi voinut olla jopa -5. Eli, ei kannata tilata liian korkeata lasia, jos haluaa nähdä myös lasin yli, CB:ssä on loistava tuulensuoja matalammallakin mallilla.

Olen tilannut neljä päivää sitten Cee Baileysin #2+2 wingseillä.

Jos vaan on keliä kun ikkuna saapuu kotiin, niin laitan kokemuksia.
Nonniin, tämmöistä ladonovea ei vielä näillä leveysasteilla ole nähtykään..
biggrin.gif

Ollaan pelkkänä korvana vaikutelmista...
thumbs-up.gif

Pidä sitten nostomekanismin nivelet hyvin rasvattuina, jotta moottori jaksaa liikutella lasiasi myös maantienopeuksissa. Meikäläisen -3 korkuisellakin kun joskus tekee tiukkaa...

t. pozo

062802moto_prv.gif

Sinä ku olet tommonen iso mies enkelinsieppaaja nii jos sattumoisin vaimokkeesi kohtalaasen pienikokonen menee hää harteillas,molemmat vielä tuulelta suojassa ja jäläkikasvu takapenkille
tounge.gif
biggrin.gif

Päädyin tuohon +2:een ihan omalla tikapuuhermostologiikalla. Nyt mulla on tuo korkeampi orkkismalli ja sen kun hilaan yläasentoon niin on melkein yläreuna näkökentässä.
ala-asennossa ilmavirta osuu leuan alle.
Katotaan ny sitten millanen klasi tulee. Joutuiko sitä ojasta allikkoon vai syvemmälle ojaan.

Kyllähän tuota mittaa on siunaantunut, Tosin jos nämä kaikki 110 kg lykkäis lyhkäsempään varteen niin sellasia ajopukuja ei löytyis mihin mahtuis sisälle
smile_org.gif

Eikä emäntä nyt ihan niiiiiin pieni oo että ihan hartioilla menis
wink.gif
Tosin ainahan on tarakalla tilaa yhelle
tounge.gif

Melkonen spoileri toi +2. Meikäläiselle, pitkäselkäiselle 183senttiselle -3 on ihan passeli. Tosin - siksihän noita niin kovin erikorkuisia on, että yx tykkää äiteestä, toinen tyttärestä. Kolmas sitten hieman isommasta tuulilasista.

CeeBailey:n tuotetta nyt sitten odotellaan.Saas nähdä onko hyvä.Jutuista päätellen on
smile_org.gif

Back