1299 Panigale

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olihan sulle s-malli tulossa?
Luulenpa että uusi aprilia vie taas parhaan ratapyörä tittelin. Ja yleispyöränä Biimeri.
Huomenna käyn itsekin taas kyykkyjä nuohoomassa...eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka sellaisen laittais :;):

Tilattu perusmalli. Mutta keskustelu käynnissä ässästä. Katotaan ny, tulee sellanen olo että se vois olla pitopyörä ja sit varmaan pitää vaan taittua ostamaan ässä suoraan. Hintaero on aika suolanen, kun Öhlärin koko hyvän alustan R/T-keula ja TTX-iskarilla saa alle neljän tontun. mutta oon mielessäni päättänyt hinnan, jos sen ässän sillä saa niin sitten upgreidaan.
 
Todella namu laite uusi iso Panniini. Italopojat on pistäneet parastaan Bolognassa. Pitkää päivää on siellä istuttu cad ohjelmien edessä ja sorvin ääressä. Ja nykyään italot ovat saaneet elektroniikankin ajantasalle ja luotettavaksi. Lotossa kun napsahtaisi niin Panniini menisi kyllä heti tilaukseen. Onnittelut tuleville omistajille. Saiskohan kesällä jossain koeajaa tota?:wanna:
Desmo sound rules!
 
Tilattu perusmalli. Mutta keskustelu käynnissä ässästä. Katotaan ny, tulee sellanen olo että se vois olla pitopyörä ja sit varmaan pitää vaan taittua ostamaan ässä suoraan. Hintaero on aika suolanen, kun Öhlärin koko hyvän alustan R/T-keula ja TTX-iskarilla saa alle neljän tontun. mutta oon mielessäni päättänyt hinnan, jos sen ässän sillä saa niin sitten upgreidaan.

Yes. Toisaalta jotenkin ymmärrän normi ja ässän hintaeron kun taas ärrän hintaa on vaikea sulattaa.
Suorituskyky lienee kuitenkin vähintääkin riittävä, superduken vääntö ja kiertää ainakin pari tonnia korkeammalle.
Ja onhan se kyllä helvetin hieno:thumbup:
 
No niiin, nyt on ensimmäinen koeajokin netissä: http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-ducati-1299-panigale-s-review/26179.html

Hassu lopputulema, varsinkin kun toimittaja kaiketi oli ajanut vain s-versiota.

Edit: Portimaosta löyty videokin: https://www.youtube.com/watch?v=fP-k-0ZbuOg . Aika hyvin tuntuis kiipeävän 299 saakka, ei paljoa puudu tuolla yläpäässäkään. Tässähän kohta alkaa odottamaan kevättä!

En kyllä paljoo antais painoarvoa tolle mitä mittari näyttää.. Omakin pyörä otti ton 299 vitosella..
 
En kyllä paljoo antais painoarvoa tolle mitä mittari näyttää.. Omakin pyörä otti ton 299 vitosella..

Onneksi olkoon, sulla taitaa olla maailman nopein kilogixxeri!

Lähinnä pointti ole se, että miten toi vauhti kelaantuu. Portimaossa en ole ajanut, muttei tuo pääsuora nyt ihan tautisen pitkä ollut. Kaikki ajamani laitteet jossa numerot vilkkumalla vaihtuu kolmensadan pinnassa ovat kyllä siellä vilkkaassa päässä.
 
Toissa kesänä Hallissa ei tainnut mennä yksikään kikseri yli 280km/h, ehkä kaverit ei muistanut vaihtaa nelosta isommalle:grin:
 
Perus tonnisella numeroiden vilinä taitaa loppua siinä 240 tuntumassa.. vähän kovemmat pelit vetää sinne 260 päälle todellista ilosesti :)

Edit: Ja tuleeko s malliin muuta kuin kirjain katteeseen ja parempi alusta. Öhlinssillä hinta kohdillaan. Tosin jos tulee vaan vähän kalliimmaksi, niin on se aito aina aito.
 
Keltainen valo oli vissiin luiston/ keulimisen esto. Huikee rata & huikee pyörä.

Jos/ kun Fast Bikesin pojat taluttavat muutama kyykyn tuolle radalle ensi kesänä, niin varmasti hauskaa on.
 
Tuossa alussa on vain kuvien näyttämistä, about 9 min kohdalla alkaa rata-ajoa....
Oi oi tuo ääni maailma tuossa S-mallissa kun siinä on tuo Akrapovic:wanna::wanna:
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon, sulla taitaa olla maailman nopein kilogixxeri!

Lähinnä pointti ole se, että miten toi vauhti kelaantuu. Portimaossa en ole ajanut, muttei tuo pääsuora nyt ihan tautisen pitkä ollut. Kaikki ajamani laitteet jossa numerot vilkkumalla vaihtuu kolmensadan pinnassa ovat kyllä siellä vilkkaassa päässä.

Selvennän vielä hieman. En lähtis vertaamaan mittarinopeuden perusteella, niissä kun voi olla aikamoisia heittoja, niinkuin allekirjoittaneella. Toki kierrosalueesta nähdään että ei kaukanakaan olla.

Mut mielenkiinnolla ootan miten tuo kulkee esm mailin matkalla. Kaikenjärjen mukaa pitäs 299km/h mennä rikki heittämällä. Oma maailman tehokkain kilogikseli meni vain 290 ja risat, tutkaan. :cruising:
 
Laitetaan nyt silti, vaikka tässä ei oikeastaan ole mitään uutta
Kyllä niin odotan niitä testejä, missä olisi kaikki isot pyörät samassa:wanna:
 
Sä ootki kranttu. Milläs mopolla herra itse kärättelee?

Niin olenkin ja mopona on zx-10r.

Tuota Panigalea uskallan siltikin hehkuttaa pornona jolla ei ole juuri mitään tekemistä joidenkin normi RR-puimureiden kanssa, jotka ovatkin verrattavissa siihen mitä joku kilogixxeri edusti 10 vuotta sitten...

Tuo panigale ei ole mielestäni mikään perus "bang for a buck" vespa, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan.
 
Niin olenkin ja mopona on zx-10r.

Tuota Panigalea uskallan siltikin hehkuttaa pornona jolla ei ole juuri mitään tekemistä joidenkin normi RR-puimureiden kanssa, jotka ovatkin verrattavissa siihen mitä joku kilogixxeri edusti 10 vuotta sitten...

Tuo panigale ei ole mielestäni mikään perus "bang for a buck" vespa, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan.

Pani on hieno. Ja varmaankin enemmän kotonaan radalla kuin kadulla.
Bemari ei niin hieno mutta toimii ehkä paremmin kadulla.
Itse kun en ole niin ratanarkki vaikka myös siellä tykkään pyöriä niin mulle kelpaa puimurikin.

Ps. Ei se k5 kikseri kymmenen vuotta sitten hullumpi ollut, kuten ei 10r :kään.
 
Parin viikon highspeed tourinki alkaa olemaan varausta vaille valmis. Laivalla Traveen, siitä eniten täysiä Munchenin taakse. Grossglocknerin jälkeen Leogangiin päiväksi laskemaan downhilliä, sitten Dolomiiteille ja Stelvion kautta Sveitsin Alpeille. Bodenseen itäpuolelta takaisin Saksaan ja taas potentiometri tiukassa Traveen. Putkikassi pitkittäin takasatulan päälle ja matala karttatasku tankin päälle.

Eli sellanen 4tkm reissukin on edessä. Mopoon olen tilannut jo korkean pleksin. Takasatulan tilalle/paikalle punaisesta muovista sellanen 25*35cm levy toimimaan tarakkana. Ja hämähäkillä kiinni takajalkatappeihin. Näin on ennenkin menty ja todettu kyykyt verrattomiksi reissumopoiksi. Katotaan olenko vielä samaa mieltä reissun jälkeen...
 
Miten tuollainen jalkatappisarja toimii, kun tappi on kiinteä, niin eikö se ole vaarallista jos jalkatapit raapasee? (Vähän provosoiva kysymys, koska tiedän ratamiesten kiinteitä käyttävän??) Mietin vaan kun tohon mun RF:ään kai sopii k1-k4 kikserin rearsetit (löytyy tollasina kiinalaisina) ja haluaisin säätää noita nykyisiä pikkasen taaksepäin lantiokulman avaamiseks, lisäks saattais korjaantua alkuperäisten tappien pieni laakerointiongelma vaihdevivussa… Kannattaisko tollaset hankkia.
 
Miten tuollainen jalkatappisarja toimii, kun tappi on kiinteä, niin eikö se ole vaarallista jos jalkatapit raapasee?

Jalkatappisarjoilla tapit sijoitetaan niin, että tappi ei raavi maahan. Aika harvassa modernissa kyykyssä vakiotapitkaan on sellaisessa paikassa, että raapiminen olisi ongelma. Jos tappi kuitenkin ottaa maahan kiinni, niin aika harvassa on sellaset kunnon rouhaisut vaan lähinnä ne hipoo tien pintaa. Toisaalta kyllähän porukka on saanu koneen posketkin kolhittua kanttareihin, että kyllä kaikki on mahdollista kun oikein yrittää.
 
Back
Ylös