12r katalysator remove

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ktv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ktv

New member
jossain oli juttua katin poistamisesta. piti porata ja hakata ja oli kuviakin mukana. kuka muistaa linkin? ja madaltamisesta oli juttua, haluaisin laskee pyörää n 15-20mm. että ylttäis lalat maaha. paljonko piti olla pidemmät "luut" ja kuka ne tekis mulle? ja pitikö jalkaakin rälläköidä lyhyemmäs että pysyy vielä pystyssä, pitikö vielä huomioida muuta.
033102beer_1_prv.gif
 
Käyppä siellä zx12r.org - sivuilla niin sieltähän se löytyy + paljon muuta hyödyllistä tietoa kyseiseen pyörään. Enpä muista "luiden" mittaa näin yhtäkkiä, mutta niitäkin löytyy monenmittaista ja käsittääkseni kohtuu hintaan. Eiköhän sitä madalluksen jälkeen joudu lyhentämään jalkaa, mikäli ei raski vaihtaa sellaiseen säädettävään jalkaan. Sellainen pitäisi itsellä saada. Jenkeissä niitä näytti ainakin olevan, mutta oisko lähempänäkin?
 
Käyppä siellä zx12r.org - sivuilla niin sieltähän se löytyy + paljon muuta hyödyllistä tietoa kyseiseen pyörään. Enpä muista "luiden" mittaa näin yhtäkkiä, mutta niitäkin löytyy monenmittaista ja käsittääkseni kohtuu hintaan. Eiköhän sitä madalluksen jälkeen joudu lyhentämään jalkaa, mikäli ei raski vaihtaa sellaiseen säädettävään jalkaan. Sellainen pitäisi itsellä saada. Jenkeissä niitä näytti ainakin olevan, mutta oisko lähempänäkin?
En nyt tähän hätään muista kuinka pitkät oli luut jotka kawabata mullekin hankki, hän kertonee jahka pääsee taas kompuutterin ääreen. Hyvät ne oli paitti laski vähä liikaakin mutta Öhlinsin takaiskarin pituussäädöllä sen sai kompensoitua mukavasti. Sitten tietysti piti etuiskareita laskea etukolmioitten läpi vastaava mitta että säily ohjaugeometria kohillaan.

Säädettävän jalan "tein itse ja säästin melkoisesti", eli jalka poikki, mutteri jalkaan hitsaten ja pultti räpylään. Lisäks lukitusmutteri uuteen jenkaosaan ja se oli siinä. Toimii ku junan vessa.
 
Käyppä siellä zx12r.org - sivuilla niin sieltähän se löytyy + paljon muuta hyödyllistä tietoa kyseiseen pyörään. Enpä muista "luiden" mittaa näin yhtäkkiä, mutta niitäkin löytyy monenmittaista ja käsittääkseni kohtuu hintaan. Eiköhän sitä madalluksen jälkeen joudu lyhentämään jalkaa, mikäli ei raski vaihtaa sellaiseen säädettävään jalkaan. Sellainen pitäisi itsellä saada. Jenkeissä niitä näytti ainakin olevan, mutta oisko lähempänäkin?
En nyt tähän hätään muista kuinka pitkät oli luut jotka kawabata mullekin hankki, hän kertonee jahka pääsee taas kompuutterin ääreen. Hyvät ne oli paitti laski vähä liikaakin mutta Öhlinsin takaiskarin pituussäädöllä sen sai kompensoitua mukavasti. Sitten tietysti piti etuiskareita laskea etukolmioitten läpi vastaava mitta että säily ohjaugeometria kohillaan.

Säädettävän jalan "tein itse ja säästin melkoisesti", eli jalka poikki, mutteri jalkaan hitsaten ja pultti räpylään. Lisäks lukitusmutteri uuteen jenkaosaan ja se oli siinä. Toimii ku junan vessa.
Pystytkö heittään kuvan siitä sinun säädettävästä jalasta?... periaatteen ymmärsin, mutta olis kiva nähdä millainen käytännössä. Jos itsekin sellaisen virittelis
cool.gif
 
Voisko joku valasti mitä iloa tuosta madaltamisesta on?
Noh ainakin lyhyemmillä kuskeilla ylttää jalat paremmin maahan,kun ei toi 12r ole matalimpia pyöriä.Ja pysyyhän se etutassukin paremmin maassa rankemmin kiihdyttäessä,tosin ei se keuliminen madaltamiseen lopu ainakaan jos koneessa on vähänkään vakioo enemmän tehoo.Ja mitä noihin koiranluiden mittoihin tulee niin ainakin B-mallin takahaarukassa 6mm pitemmät luut sai aikaan n20mm todellisen laskun ja 9mm pidemmät n30mm.
 
Voisko joku valasti mitä iloa tuosta madaltamisesta on?
No itsellä ainakin madallus hommat menee ainoastaan kiihdytyskisoihin, muuten ajattelin pitää alustan vakiokorkeudessa. Mitenhän muuten nopeuskisat? Osa väittää, että madaltaminen huonontaisi ajo-ominaisuuksia oleellisesti suurissa nopeuksissa (+300km/h), mutta tarkempaa tietoa en ole asiaan vielä saanut. Siinä mielessä se olisi järkevää, mikäli ominaisuudet ei kärsisi, että ilmanvastuskerroin olisi varmasti optimaalisempi madalluksen jälkeen...kokemuksia?
nixweiss.gif
 
Voisko joku valasti mitä iloa tuosta madaltamisesta on?
No itsellä ainakin madallus hommat menee ainoastaan kiihdytyskisoihin, muuten ajattelin pitää alustan vakiokorkeudessa. Mitenhän muuten nopeuskisat? Osa väittää, että madaltaminen huonontaisi ajo-ominaisuuksia oleellisesti suurissa nopeuksissa (+300km/h), mutta tarkempaa tietoa en ole asiaan vielä saanut. Siinä mielessä se olisi järkevää, mikäli ominaisuudet ei kärsisi, että ilmanvastuskerroin olisi varmasti optimaalisempi madalluksen jälkeen...kokemuksia?
nixweiss.gif
Joo ne väittää jotka luulee tietävänsä
wink.gif


Sika matala Busani kulkee kuin juna +300 km/h vauhdeissa. Satula korkeus 73 cm. Hyvä ajettavuus tosin antaa hiukka liikaa turvallisuuden tunnetta ja ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmii muuta kuin voiman loppuminen 315 km/h nopeuteen.
Hmm.. asiaan tulossa muutos
Rn+  50 hp lisää. Ja RT+ aavistus enemmän
baaa.gif
 
Voisko joku valasti mitä iloa tuosta madaltamisesta on?
No itsellä ainakin madallus hommat menee ainoastaan kiihdytyskisoihin, muuten ajattelin pitää alustan vakiokorkeudessa. Mitenhän muuten nopeuskisat? Osa väittää, että madaltaminen huonontaisi ajo-ominaisuuksia oleellisesti suurissa nopeuksissa (+300km/h), mutta tarkempaa tietoa en ole asiaan vielä saanut. Siinä mielessä se olisi järkevää, mikäli ominaisuudet ei kärsisi, että ilmanvastuskerroin olisi varmasti optimaalisempi madalluksen jälkeen...kokemuksia?
nixweiss.gif
Joo ne väittää jotka luulee tietävänsä
wink.gif


Sika matala Busani kulkee kuin juna +300 km/h vauhdeissa. Satula korkeus 73 cm. Hyvä ajettavuus tosin antaa hiukka liikaa turvallisuuden tunnetta ja ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmii muuta kuin voiman loppuminen 315 km/h nopeuteen.
Hmm.. asiaan tulossa muutos
Rn+ 50 hp lisää. Ja RT+ aavistus enemmän
baaa.gif
Nöyrä kumarrus sinne suuntaan jos saat kannen toimiin yhtä hyvin kun Carpenter Racing siis n270 takaselle
bowdown.gif
 
Voisko joku valasti mitä iloa tuosta madaltamisesta on?
No itsellä ainakin madallus hommat menee ainoastaan kiihdytyskisoihin, muuten ajattelin pitää alustan vakiokorkeudessa. Mitenhän muuten nopeuskisat? Osa väittää, että madaltaminen huonontaisi ajo-ominaisuuksia oleellisesti suurissa nopeuksissa (+300km/h), mutta tarkempaa tietoa en ole asiaan vielä saanut. Siinä mielessä se olisi järkevää, mikäli ominaisuudet ei kärsisi, että ilmanvastuskerroin olisi varmasti optimaalisempi madalluksen jälkeen...kokemuksia?
nixweiss.gif
Joo ne väittää jotka luulee tietävänsä
wink.gif


Sika matala Busani kulkee kuin juna +300 km/h vauhdeissa. Satula korkeus 73 cm. Hyvä ajettavuus tosin antaa hiukka liikaa turvallisuuden tunnetta ja ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmii muuta kuin voiman loppuminen 315 km/h nopeuteen.
Hmm.. asiaan tulossa muutos
Rn+  50 hp lisää. Ja RT+ aavistus enemmän
baaa.gif
Nöyrä kumarrus sinne suuntaan jos saat kannen toimiin yhtä hyvin kun Carpenter Racing siis n270 takaselle  
bowdown.gif
kansi toimii varmasti ihan oikeella alueella, Virtaa 285 hp/ 10mm. Muut jutut rajaa hiukan, puristussuhde, nokat, joka päiväinen käyttö. (takis teho jää ainaski aluks 235-245 hp) Hmm.. tulossa 12 ärrään isompii läppärunkoja (oma runko avataan). Busan rungon avaus 40 mm 44 mm. virtauslisä +50 hp. Hmm.. lähipäivinä tulossa tuloksii 12 r läppärunkojen avarruksesta
 
kansi toimii varmasti ihan oikeella alueella, Virtaa 285 hp/ 10mm. Muut jutut rajaa hiukan, puristussuhde, nokat, joka päiväinen käyttö. (takis teho jää ainaski aluks 235-245 hp) Hmm.. tulossa 12 ärrään isompii läppärunkoja (oma runko avataan). Busan rungon avaus 40 mm 44 mm. virtauslisä +50 hp. Hmm.. lähipäivinä tulossa tuloksii 12 r läppärunkojen avarruksesta
Väännäs mulle rautalangasta.Kairataanko toi oma runko millin pari ylikokoon ja isommat läpät??Paljonko kustantaa? Homma kiinnostaa,tosin täytyy kattoo miten noi omat rungot vörkkii talven muutosten jälkeen.Laitappa tuloksia kun oot testaillu.
 
Pystytkö heittään kuvan siitä sinun säädettävästä jalasta?... periaatteen ymmärsin, mutta olis kiva nähdä millainen käytännössä. Jos itsekin sellaisen virittelis
cool.gif
Tsori, on tuo mopo vähä turhan kaukana että pääsis kuvaileen (vain ~12000km..), mutta zx-12R.orgissa muistaakkeni vastaavasta kuviakin löytyy.
 
kansi toimii varmasti ihan oikeella alueella, Virtaa 285 hp/ 10mm. Muut jutut rajaa hiukan, puristussuhde, nokat, joka päiväinen käyttö. (takis teho jää ainaski aluks 235-245 hp)  Hmm.. tulossa 12 ärrään isompii läppärunkoja (oma runko avataan). Busan rungon avaus 40 mm 44 mm. virtauslisä +50 hp. Hmm.. lähipäivinä tulossa tuloksii 12 r läppärunkojen avarruksesta
Väännäs mulle rautalangasta.Kairataanko toi oma runko millin pari ylikokoon ja isommat läpät??Paljonko kustantaa? Homma kiinnostaa,tosin täytyy kattoo miten noi omat rungot vörkkii talven muutosten jälkeen.Laitappa tuloksia kun oot testaillu.
Joo, hommahan on yksinkertaisuudessaan sellanen että Kawan läppärungossa on tietääkseni 45/46 mm läppä ja läpän jälkeen on kuristus n.40mm. Ja tämä rajaa takis tehon 202-210 hp moottorinkoosta riippuen. (Sama vaiva on myös Busassa). Ton kuristuksen avaaminen avaa moottorin alueella +9000 rpm.

Kiikalassa Power shoot kisassa toi juttu tuli ilmi, sillä vapariluokan voittajan Busasta(1507 cc) tuli 226 hp/10700 rpm takikselta ja mun moposta (1464 cc) vain 206.6 hp/9500 rpm. 9000rpm koneet olivat 99% yhtä tehokkaat ja sen jälkeen eroo rupes syntymaan.

Voittajan mopos oli avatut läppikset 44/46 mm ja mulla vakiot 40/46mm.

Hyötyyn nähden muutostyö on edullinen h. 140e. (sis, koneistuksen ja viimmeistelyn. Ja toimitus aika n. viikko.

Tosiaan tuloksia n. viikon sisään
 
Back
Ylös