• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

150A solenoidi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paljos teillä näyttää muuten toi akku voltteja ennen käynnistystä? Mulla jää 11,7 tuntumaan. Voiskohan olla, että Yuasa jo hitusen ehtoopuolella parin vuoden käytön jälkeen (2010 kesäkuussa vaihdettu) ja rele ihan ok.

Paljos teillä näyttää muuten toi akku voltteja ennen käynnistystä? Mulla jää 11,7 tuntumaan. Voiskohan olla, että Yuasa jo hitusen ehtoopuolella parin vuoden käytön jälkeen (2010 kesäkuussa vaihdettu) ja rele ihan ok.

Kyllä sen terveen akun voltit pitäis olla lähempänä 13V ennen käynnistystä. Tietenkin bensa pumppu ja valot sitä vähän pudottaa mutta alle 12 ei kuullosta enää oikein hyvältä. Jos mahdollista niin kannattais ainakin testauttaa kuorman kesto niin näkis onko akku enää käyttö kunnossa.

Siis akulta vai mittaristosta katsottuna ? Mittaristo näyttää n. 0,5-1,0 V vähemmän ainakin Millessä.

Viimeksi muokattu:
Jopas oli uskomaton vaikutus kun jo pelkästään otti nuo ruuvit auki ja viilasi hiukan kirkkaammaksi kontaktipintoja ja hipaisi hiukan kuparitahnaa kierteisiín.

Ne kumitutit siinä noiden pulttiliitoksien päällä olivat kummatkin jo sulaneet, joten lämpöä on ollut jo liikenteessä :kääk:

Ja se 30A solenoidi (vai relekö tuo nyt on) sieltä vaan löytyi, joten kai se 150 ampeerinen täytyy sinne hommata :thumbup:

Back