180/55 vs 190/50

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiji
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jiji

New member
Ei vissiin enää löydy Supercorsan takarengasta 190/50 kokoisena, että mites tommonen 180/55 toimisi nimenomaan kilogixxerin kanssa?

Tykästyin viime kesänä kyseiseen kumiin, kun satuin halvalla saamaan vanhasta varastosta tuota 190/50 kokoa ja nyt harmittaa, kun en ostanut kaikkia kolmea yksilöä hyllystä pois
bawling.gif
 
Ei vissiin enää löydy Supercorsan takarengasta 190/50 kokoisena, että mites tommonen 180/55 toimisi nimenomaan kilogixxerin kanssa?

Tykästyin viime kesänä kyseiseen kumiin, kun satuin halvalla saamaan vanhasta varastosta tuota 190/50 kokoa ja nyt harmittaa, kun en ostanut kaikkia kolmea yksilöä hyllystä pois
bawling.gif
Hyvin toimii. Varsinkin radalla. Kallistusvaraa 180/55:ssa on enemmän kuin 190/50:ssa mutta profiili on jyrkempi. Tämä aiheuttaa kallistusvaran lisääntymisen lisäksi terävämmän ohjauksen. 190/50 on varmasti vakaampi suoraan ajettaessa mutta vastaavasti kankeampi. Lisäksi 180/55:ssa on himpun verran pienempi pitopinta-ala muttei mulla ainakaan ole toistaiseksi pahemmin lipusnut. Erot ovat kyllä melko vaikeasti havaittavia mutta radalla sen huomaa.

Kannattaa ottaa huomioon uusi koko 190/55, jossa yhdistyvät kahden edellä mainitun parhaat ominaisuudet. Profiili on tosin sen verran korkeampi, että se vaikutta hieman geometriaan ja välityksiin. Ei kuitenkaan siten, että sitä jokapäiväisessä käytössä huomaisi.

MP-Foorumilla jollain on galleriassaan kuva, johon on piirretty em. kolmen profiilin kuvaajat päälleekkäin. Se on melko havainnollinen.
 
Ok, hyvä tietää, kiitoksia.

Kai tommosta 180/55 uskaltaa sitten kokeilla, 190/55 varmaan osuisi liian likelle viriteltyyn huggeriin.
 
Joo hyvin pelasi 180/55/17 supercorsa pro ajelin kemorassakin pari päivää viime kesänä -04 kilosella
033102beer_1_prv.gif
 
Back
Ylös