Parin vuoden yhteiselon aikana Roudin kanssa totesin että tehtaan kuosissa taitaa olla paras. Tai no Boyesenin läpät olivat kieltämättä hyvä ostos, se prkle löi takarenkaalla tyhjää ihan kuivalla asfaltilla kun nykäisi vaijerin kireälle kallistaessa!
Kansi ja männän pää oli tullut putsattua karstasta ja kiillotettua mutta se ei lisää tehoa, auttaa vain pitämään sen mitä on vakiona.
Muut muutokset, eli suutin ja putki, olivat susia. Eivät olleet toki omaa käsialaa vaan vaihtokoneen mukana tulleita, ja mitä myyjine ammattitaidosta tiedän, saattoi olla että tehottomuus johtui ammattitaidottomuudesta.
Jos yritysten ja erehdysten jälkeen olisi ollut rahaa, olisin todennäköisesti sittenkin ostanut Micronin putken ja 190 suuttimen, mutta ne jäivät joten en osaa sanoa mitä oisivat tehneet...
I alla fall, sanoisin että Yammun koneesta paremman tekeminen vaatii melkoista ammattitaitoa ja sinuna jättäisin sen siihen missä on. Teho/vääntö-suhteet ja koneen luonne kärsivät kaikesta muuntelusta, toisaalta v*ttumainen kone saattaa olla jännempi ajaa, mutta mikäli käyttöä ajattelee niin veikkaan että Yamaha asiiyantuntiiyat ovat hiukan paremmin perillä asiasta kuin virittäjät. Muista kuitenkin sisäänajaa pärrä kunnolla, äläkä revittele kylmänä. 20% tehoista pois jos rääkkää tahtikonetta, ja siitä on todisteet dynamometriltä