• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

200+ tutkaan x 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuudel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Väitän, että kahdensadan nopeuteen ei vahingossa kiihdytetä.
Tunnustan, että minulla vahingossa lipsahtaa aina välillä +200 km/h lukemiin (radalla tietenkin) sillä en ehdi nopeusmittaria vahtia jatkuvasti kun pitää seurata muita ajoneuvoja ja katsoa, mihin on ajamassa. Kun prätkässä on valmistajan ilmoittamaa tehoa vajaa 180 hv ja kuivapainoa alle 170 kg, silloin noita vahinkoja väistämättä vain sattuu johtuen fysiikan laeista. Pyydän anteeksi ja kadun vilpittömästi tuollaisia vahinkoja. Voin tunnustaa, että ihan aikuisen oikeasti tuollainen vahingossa kiihdyttelyy ei ole yhtään kivaakaan. Tunnen omatuntoni soimaavan minua, syyllisyyden kalvavan sisintäni sekä sosialidemokraattien syyttävät ja kateelliset katseet selässäni. Eikä siinä vielä kaikki, sillä aina tuollaisen vedon jälkeen minulta menevät yöunetkin pitkäksi aikaa. Kuka vielä tällaisen mieltä raastavan ja tositapahtumiin perustuvan kuvauksen jälkeen haluaa kiihdyttää prätkällä +200 km/h lukemiin? En usko, että kukaan, vaan päinvastoin kaikki haluavat aina pilkulleen noudattaa nopeusrajoituksia ja ajaa enintään 120 km/h prätkällä Suomessa (myös radalla).
Kovaa on sinullakin. Pystyt kuitenkin elämään tuon kanssa.  
biggrin.gif

Voi harmi
bawling.gif

On se vaan niin mukava välillä vähän polleja ruoskia, kunpa vaan ei jäis kiinni.

Tunnustan, että minulla vahingossa lipsahtaa aina välillä +200 km/h lukemiin (radalla tietenkin) sillä en ehdi nopeusmittaria vahtia jatkuvasti kun pitää seurata muita ajoneuvoja ja katsoa, mihin on ajamassa. Kun prätkässä on valmistajan ilmoittamaa tehoa vajaa 180 hv ja kuivapainoa alle 170 kg, silloin noita vahinkoja väistämättä vain sattuu johtuen fysiikan laeista. Pyydän anteeksi ja kadun vilpittömästi tuollaisia vahinkoja. Voin tunnustaa, että ihan aikuisen oikeasti tuollainen vahingossa kiihdyttelyy ei ole yhtään kivaakaan. Tunnen omatuntoni soimaavan minua, syyllisyyden kalvavan sisintäni sekä sosialidemokraattien syyttävät ja kateelliset katseet selässäni. Eikä siinä vielä kaikki, sillä aina tuollaisen vedon jälkeen minulta menevät yöunetkin pitkäksi aikaa. Kuka vielä tällaisen mieltä raastavan ja tositapahtumiin perustuvan kuvauksen jälkeen haluaa kiihdyttää prätkällä +200 km/h lukemiin? En usko, että kukaan, vaan päinvastoin kaikki haluavat aina pilkulleen noudattaa nopeusrajoituksia ja ajaa enintään 120 km/h prätkällä Suomessa (myös radalla).
Tuttu tunne! Tuota tunnetta voisi verrata (laittomiin) hetkellistä hyvää oloa aiheuttaviin aineisiin. Usein käytön jälkeen tulee vannottua ettei ikinä enää. Silti siihen sortuu aina uudelleen ja uudelleen. Aiheuttaakohan tuokin riippuvuutta?
033102bebe_1_prv.gif

Aina kun rapataan, niin roiskuu...Jos mittaria pitäs koko ajan kyylätä, ettei mee yli vahingossakaan, kantsis varmaa hommata piikki-kustomi. Ja eipä mopoilu muutenkaan enää sit paljoa maksais....
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

...sori, mutta on pyöriä, jotka menevät hetkessä tuohon eikä ees tartte kierrättää...huomaamatonta, joten tarkkana on oltava...siis radalla.
Väitän kyllä että jopa Busalla tarkkaavaisimmat kuljettajat huomaavat kiihdytyksen 200km/h nopeuteen... siis jopa radalla..

Itse asiaan... pojat on poikia eli sattuuhan sitä, itse kullekin.. siis radalla..
tounge.gif

ja järkee tässäkin on ollut.. hennoo vähän v*tuttaa..
se ei tarvitse olla kuin parin sekunnin hurmio, torvea auki ja sitten taas nopeudet alas. Paskaa tsägää, mutta sellaista elämä on.
+1
+1

Olis voinut sattua kenelle tahansa...
+1

Korjaus edelliseen:
Olisi voinut sattua *melkein* kenelle tahansa.

Pitää muistaa, että tälläkin foorumilla on kuljettajia, jotka eivät omien puheidensa mukaan ikinä aja mikrosekuntiakaan ylinopeutta...

Tässä tullu viime aikoina vähän mietiskeltyä, että josko pitäis vaihtaa harrastusta tai ainakin sellaiseen pyörälajiin, jolla ei aja vahingossakaan liian ripeää. Monesti huomaa, että motarille kiihdyttäessä vähän hurmiossa saattaa se vauhti kivuta *hetkellisesti* melkolailla kortinmenetyslukemiin. Kyllähän näitä moralisoijia löytyy, mutta niin kauan kun mulla on pyörä ja kortti, niin noita tulee tapahtumaan. Sitä vaan on niin nöyrä, että vaikka kuinka rakastaisi sitä vauhdin tunnetta, niin pahimmillaankin sitä uskaltaa pitää yllä vain pienen hetken. Siitäkin saattaa kuitenki tulla semmoset rapsut, että pyörä menee myyntiin jos maksaa tahtoo :/
sääntö numero 1. tee mitä vaan laitonta, älä jää kiinni
biggrin.gif

sääntö numero 2. aja miten tahansa, katso ettet ole huomisen lehden uutisissa
033102bebe_1_prv.gif

sääntö numero 3. ylinopeutta osaa KUKA VAAN ajaa, mutta rajoitusten noudattaminen vaatii jo MUNAA
sport05.gif

...sori, mutta on pyöriä, jotka menevät hetkessä tuohon eikä ees tartte kierrättää...huomaamatonta, joten tarkkana on oltava...siis radalla.
Väitän kyllä että jopa Busalla tarkkaavaisimmat kuljettajat huomaavat kiihdytyksen 200km/h nopeuteen... siis jopa radalla..
tounge.gif
Hypoteesi: ajat radalla parin rekan perässä n 90km/h vauhtia, pitkän lähtösuoran jälkeisen mutkan jälkhen Motoparkin takasuoran auetessa katot, että suoraa riittävästi eessä turvallishen ohitukshen (siellähän ei ole liittymiä tms), käännät kahvasta soppelin vaihteen ollessa päällä ja teet turvallisen ohituksen. Takasin kaistalle palatessa vilkaset mittaria ja se juuri laskeutumassa alle kahensaan...sama temppu oli helppo tehä (kuvitteellisesti tuolla radalla siis) CBR1000F:llä, paitti että vilkasu ohituksen jälkhen näytti lukemia n 160km/h. Eikä siis huomaa eroa esim. 160/200...toiset pyörät vaan on sellasia.

Tämän tästä tähän.

Hypoteesi 2: Saavut varikolta radalle, huomaat radalla kulkevan vålvon, joka kiihdyttää vauhtiaan. Vålvon edessä on tilaa, mutta takana useita kulkuneuvoja molemmilla kaistoilla. Pieni tupen kääntö nostaa nopeuden hetkessä 120 -> 200 ja olet näin puhtaalla ajoradalla. Tämä sattunut muutaman kerran kohdalle ajettaessa radalle Heinolan kohdalta, suuntana Helsingin maalisuora.
nixweiss.gif

Sen enempää itse aihetta kommentoimatta haluaisin kuulla perusteluja miksi ohitus on sitä turvallisempi mitä suuremmalla nopeuserolla se tehdään?
Mun mielestä 80km/h letkan ohittaminen 180km/h lasissa on kaikkea muuta kuin turvallista. Siinä vauhdissa ei pysty enään mihinkään yllättävään reagoimaan.

Sen enempää itse aihetta kommentoimatta haluaisin kuulla perusteluja miksi ohitus on sitä turvallisempi mitä suuremmalla nopeuserolla se tehdään?
Mun mielestä 80km/h letkan ohittaminen 180km/h lasissa on kaikkea muuta kuin turvallista. Siinä vauhdissa ei pysty enään mihinkään yllättävään reagoimaan.
...Motoparkin takasuora ei ole kauhian pitkä ennen sitä shikaania, joten ohitus on tehtävä tuossa hypoteesissa kohtuullisen ripiästi...

...Motoparkin takasuora ei ole kauhian pitkä ennen sitä shikaania, joten ohitus on tehtävä tuossa hypoteesissa kohtuullisen ripiästi...
Ahaa..
withstupid.gif

Ja oletettavasti kyseessä on kisan viimeinen kierros?
biggrin.gif

No joo, se voi olla maku-asia huomaako aina vähän tiukemman ohituksen tehdessään että nouseeko mittari 170:iin vai 210:iin, mutta pointti siis oli lähinnä se että kyllä sen kiihtyvyyden ja myös nopeuden nousun selvästi yli sen 100km/h rajoituksen, josta tässäkin oli kyse, tarkkaavaisemmat tuntevat myös Busan päällä.. siis radalla.. tai Hki-Heinola radalla.. tai vaikka kantatie 52:lla.. uuh..

Kyllähän tuonne Mäntyharjulle pitäisi saada 80 rajoitukset, niin loppuisi tuollainen
cool.gif

Nuo ratavertaukset ovat muuten hyviä, mutta ainakaan satasen alueilta ei Suomesta löydy niin lyhyttä suoraa kuin esimerkiksi Motoparkin tai Kemoran "pääsuorat"

Ai hemmetti millaista lässytystä taas. Vai ajaa joku huomaamattaan tai vahingossa 200 km/h satasen alueella
biggrin.gif

On se vaan tasan varmaa, että kaikki tietävät tuossa nopeudessa ajavansa reilua ylinopeutta. Myös bussikuskit... Vai onko heihin valikoitunut jotenkin erikoisen vaarallista ja taitamatonta tumpeloporukkaa? Enpä usko...

Ja itse aiheeseen. Tehokkaat nykymopottimet kulkevat helposti tuollaisia nopeuksia ja varmaankin suurin osa hieman kokeilee kulkupuolta ainakin joskus. Minäkin luonnollisesti. Kannattaa vaan hiukan miettiä missä sellaista harrastaa. Täysin tietoinen riski siinä aina otetaan ja ko. tapauksessa kävi käry. Voi voi...

tuollainen 200km/h tulee helposti sen suurempia ajattelematta, fiilis on yleensä jees, kun paikka ok . Sanoo maailmaa parantavat (kaksinais)moralistit mitä tahansa. Itsehän en tietysti koskaan riko liikennesääntöjä, ajan vaan pleikkarilla virtuaalisesti
biggrin.gif

Mitä uutisoimista tässäkin nyt taas on?? Tosiaan parin sekunnin ranneliike ja tuommonen marssivauhti. Millä helvetin polkupyörillä nämä sivustomme kaksinaismoralistit ajavat?
tounge.gif

Jokainen avaa joskus vastaavalla tavalla ja jollekin käy joskus huono tuuri
mad.gif

Back