• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2007 jäsenmaksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mkoski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuotapa tuota ?
Jos nyt haluan liittyä MotOrg:n jäseneksi niin onkohan jäsenyys voimassa myös 2007 ?

-pete-

withstupid.gif

Jos nyt haluan liittyä MotOrg:n jäseneksi niin onkohan jäsenyys voimassa myös 2007 ?
Jäseneksi pitää voida liittyä koska tahansa, eikä ole mitään järkeä karkottaa pyrkijöitä ryöstämällä heiltä koko vuoden maksu parista viikosta.

Ensi vuoden jäsenmaksu olisi kyllä pitänyt jo vahvistaa, jos jäsenyyskausi on kalenterivuosi. Nyt niin ei näyttäisi olevan ja siitä herää kysymys siitä että onko tästä tulossa uusi käytäntö?

Siis jäsenyysvuosi alkaa joskus keväällä, tai MP-näyttelyn aikoihin ?

Ensi vuoden jäsenmaksu olisi kyllä pitänyt jo vahvistaa, jos jäsenyyskausi on kalenterivuosi. Nyt niin ei näyttäisi olevan ja siitä herää kysymys siitä että onko tästä tulossa uusi käytäntö?
Sinänsä jäsenyyden ei tarvitse olla mitenkään kalenterivuosikohtainen - esim. jäsenetujen neuvottelu on helpompaa, jos vuosiperiodi on vaikka 1.3 --> - mutta tärkeintä olisi säntillinen ja johdonmukainen jatkuvuus tuon vuotuisen ajankohdan suhteen.
talktohand.gif

Yleisesti toki kalenterivuosi jäsenyys tarkoittaa Tammikuun ekasta Joulukuun vikaan ja varmaan kaikkien helpompi se niin käsittää. Itse olen yhdistyksessä töissä ja meillä joulukuussa maksaneet katsotaan seuraavan vuoden jäseniksi automaattisesti.

Sinänsä jäsenyyden ei tarvitse olla mitenkään kalenterivuosikohtainen - esim. jäsenetujen neuvottelu on helpompaa, jos vuosiperiodi on vaikka 1.3 --> - mutta tärkeintä olisi säntillinen ja johdonmukainen jatkuvuus tuon vuotuisen ajankohdan suhteen.
Veit jalat suustani
biggrin.gif

Jatkuvuus on tärkeä juttu.

Uuden jäsenen maksettavaksihan tulee vuosimaksun lisäksi liittymismaksu, sehän tavallaan kattaisi vaikka pari kuukautta vanhaa kautta kun eihän hänelle enää menneen vuoden jäsenkorttia tarvitse lähettää tammikuussa.

idea3.gif
Ehdotus:

Jos jäsenmaksuvuosi olisi 1.3 - 28(29).2 niin voisimme ajatella että tammi-helmikuussa liittyvä jäsen on automaattisesti alkavan kauden jäsen ja joulukuussa liittyvä ei.

Tältähän tämä tilanne nyt käytännössäkin näyttää, se pitäisi vain kirjata sääntöihin.

Pääasia olisi kai että käytäntö tulisi näkyviin jäsenhakemuskaavakkeen alkuosaan ettei asia valkene koko kupongin täyttämisen jälkeen, koska se voisi aiheuttaa mielipahaa hänelle joka huomaa jouluviikon olevan aika huono hetki liittyä.

idea3.gif
idea3.gif

Jäsenmaksusta olisi päätettävä hyvissä ajoin, jotta alkuvuodesta mukaan pyrkivät voisivat liittyä.

Todella hankalaa on saada uusia jäseniä yhdistykseen jonka jäsenmaksusta ei ole varmuutta.

Nykyaikana ihmiset odottavat saavansa kaiken heti ja kiireen vilkkaa, niin myös jäsenkortin. (aiheesta on ollut foorumilla lukuisia kyselyitä malliin "missä mun kortti viipyy").

Tästäkin syystä olisi hyvä tietää jo joulukuussa paljonko seuraavan kauden jäsenmaksu on ja mihin aikaan se pitää maksaa ja kuinka kauan menee uuden kortin saamiseen.

Ja taas tämäkin tieto mahdollisimman tarkalla ennusteella nettiin näkyviin, niin ei tule kenellekään pettymyksiä.

Joko maksun suuruus on päätetty ja koska maksuja voi alkaa maksaa?
Jäsenmaksu vahvistetaan vuosikokouksessa, joka pidetään helmikuussa. Tuonne asti on vanha jäsenyys voimassa.

Tähän on Jassu ihan pakko kuitata vähän. Tuo kaveri on "newbie", hänen jäsenyytensä ei liene vielä voimassa?

wink.gif

Tässäpä meillä onkin ongelma.
Joku viisas on aikanaan tehnyt ry:n säännöt, jotka on vahvistettava Patentti- ja rekisterihallituksessa.
Säännöissä lukee, että vuosimaksu tulee vahvistaa vuosikokouksessa ja vuosikokouksen ajankohta on nimenomaan keväällä. Joten edellyttäisi ry:n sääntömuutosta, jossa vuosikokous voitaisiin pitää jo syksyllä, jota toki tämä hallitus on pyöritellyt.

Itse meinasin liittyä jäseneksi heti vuoden alusta mutta pitääkin viilata sitä liittymistä johonkin toiseen ajankohtaan... Joku voisi sitten herättää kun on tietoa jäsenmaksun suuruudesta yms...

Itse meinasin liittyä jäseneksi heti vuoden alusta mutta pitääkin viilata sitä liittymistä johonkin toiseen ajankohtaan... Joku voisi sitten herättää kun on tietoa jäsenmaksun suuruudesta yms...
Kannattaa huomata, että tänä vuonna liittymismaksu on vain 5€ + siihen jäsenmaksu 15 €. Ei ole todellakaan paljon.
Liittymismaksuahan ei peritä sitten ensi vuonna niiltä, jotka ovat jo liittyneet, mutta sen suuruus voi olla jotain muuta kuin vaivaiset 5 €.

Kannattaa huomata, että tänä vuonna liittymismaksu on vain 5€ + siihen jäsenmaksu 15 €. Ei ole todellakaan paljon.
Liittymismaksuahan ei peritä sitten ensi vuonna niiltä, jotka ovat jo liittyneet, mutta sen suuruus voi olla jotain muuta kuin vaivaiset 5 €.
Pikku rahojahan nämä ovat. Olen muuten kuullut, että pari kuukautta sitten maksaneitakin saattaa olla "jonossa" tarkistusta odottamassa?
wink.gif
Haluaisivat mm säätutkaa vilkuilla, mutta eivät voi, kun heidän maksamistaan ei ole tarkastettu!
smile_org.gif

Olen muuten kuullut, että pari kuukautta sitten maksaneitakin saattaa olla "jonossa" tarkistusta odottamassa?
wink.gif
Haluaisivat mm säätutkaa vilkuilla, mutta eivät voi, kun heidän maksamistaan ei ole tarkastettu!
smile_org.gif
Jos ovat jäsenmaksun maksaneet ja täyttäneet jäseneksi liittymislomakkeen, on heidän jäsenyytensä jo kuitattu.
Myöskään korttia odottamassa ei jäseniä näytä olevan.

Jos näin kuitenkin jostain syystä on, kyseisten henkilöiden toivotaan ottavan yhteyttä hallitukseen. Esimerkiksi allekirjoittaneeseen, tai kehen muuhun meistä tahansa. Siten pääsemme selvittämään asiaa.

No ihan vaan kuittina että eipä kovin paljon olisi alunperinkää ajatella tarvinnut että olisi laittanut tälläisen asian syyskokoukseen.
lookaround_orig.gif
Ylipäätään kaiken minkä pitää olla valmiina vuoden alusta on tietenkin hyvä päättää edellisenä vuotena eikä sinä vuotena jolloin sen pitää olla jo käytännössä.
biggrin.gif

Back