2018 liikennekuolemat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanha vitsi. Ei auta. Kuljettaja pitää olla kuvasta tunnistettavissa.

Näin ollen lakimuutos että pyörän omistaja maksaa kaikki joihin ei kuskia osaa kertoa... nykyisellään siis näin moottoripyöräilyn näkökulmasta voivat kameratolppia lisätä oikein rutkastikin.... ja autoilijankin, kun muistaa aina ajaa aurinkolippa alhaalla niin ei pysty kuskia tunnistamaan.
 
Vanha vitsi. Ei auta. Kuljettaja pitää olla kuvasta tunnistettavissa.

jos uusi liikennekaari menee kokonaisuudessaan läpi, ei enää tarvi. Asiaa perustellaan käsittelyn helpottamisella mutta totuushan on se että tällä halutaan saada mopot kamerasakkojen piiriin. Näin on jo etelä euroopassa. Kilpi ratkaisee sakon lähetysosoitteen ja suurin osa kuvista otetaan takaa.
 
Kuulemma ei ole menossa perustuslaillisten ongelmien vuoksi siinä muodossa.
 
Kilpi ratkaisee sakon lähetysosoitteen ja suurin osa kuvista otetaan takaa.

Sitten on vaan pakko harjoitella ajelemaan rajoitusten mukaan, kuten pääsääntöisesti tulee tehtyäkin. Ongelma on vaan siinä, että aina joku nopeusrajoituskyltti voi jäädä huomaamatta ja näillä meidän peltipoliisihimmeleillä ei näytetä pyrkivän turvallisuuden lisäämiseen vaan sakkojen maksimoimiseen. Miten muuten voidaan toimia niin pöljästi, että kamera laitetaan justiinsa sen kuudenkympin rajoituskilven läheisyyteen, josta siihen turvallisuutta kaipaavaan risteykseen on matkaa vielä 400 metriä?? Porukka hidastaa (juu, jarruttamalla, alamäessä ei vauhti muutoin hiljene) kameran kohdalla ja siinä risteyksessä vauhti on ehtinyt jo kiihtyä liiaksikin.

Ei tarvii olla kummoinen ruudinkeksijä, että ymmärtää sen kameran hillitsevän vaikutuksen olevan turvallisuutta ajatellen paras juuri siinä risteyksessä. :vi**ttaa: Kyllä kaikkialla maailmassa on hivenen tyhmiä ihmisiä päättämässä tärkeistä asioista, mutta meillä nää on tyhmyyden lisäksi julki-ilkeitä. :pissed:
 
jos uusi liikennekaari menee kokonaisuudessaan läpi, ei enää tarvi. Asiaa perustellaan käsittelyn helpottamisella mutta totuushan on se että tällä halutaan saada mopot kamerasakkojen piiriin. Näin on jo etelä euroopassa. Kilpi ratkaisee sakon lähetysosoitteen ja suurin osa kuvista otetaan takaa.

Uusi liikennekaari ei menny kokonaisuudessaan läpi. mm juuri tää käännetty todistustaakka jouduttiin, perustuslain vastaisena, muuttamaan.

Tilanne tulee jopa paranemaan. uudistuksen jälkeen (kuulema). Poliiisi ei edes postita sakkoa auton haltijalle, jos kuljettaja ei ole tunnistettavissa.

Uusi tieliikennelaki tuo onnen päivät peltipoliisin kuvaamille
 
Sitten on vaan pakko harjoitella ajelemaan rajoitusten mukaan, kuten pääsääntöisesti tulee tehtyäkin. Ongelma on vaan siinä, että aina joku nopeusrajoituskyltti voi jäädä huomaamatta ja näillä meidän peltipoliisihimmeleillä ei näytetä pyrkivän turvallisuuden lisäämiseen vaan sakkojen maksimoimiseen. Miten muuten voidaan toimia niin pöljästi, että kamera laitetaan justiinsa sen kuudenkympin rajoituskilven läheisyyteen, josta siihen turvallisuutta kaipaavaan risteykseen on matkaa vielä 400 metriä?? Porukka hidastaa (juu, jarruttamalla, alamäessä ei vauhti muutoin hiljene) kameran kohdalla ja siinä risteyksessä vauhti on ehtinyt jo kiihtyä liiaksikin.

Ei tarvii olla kummoinen ruudinkeksijä, että ymmärtää sen kameran hillitsevän vaikutuksen olevan turvallisuutta ajatellen paras juuri siinä risteyksessä. :vi**ttaa: Kyllä kaikkialla maailmassa on hivenen tyhmiä ihmisiä päättämässä tärkeistä asioista, mutta meillä nää on tyhmyyden lisäksi julki-ilkeitä. :pissed:

Hommahan menee joka puolella palloa siten, että paikalliset (ainakin) tietää tolppien paikat ja
liikenne kyykähtää niiden kohdalla.

Aivan sama, mennäänkö kotoisilla Kehillä, vai Costa del Solin pääväylillä :D, joilla yleinen perusnopeus on
luokkaa 20-30 yli tikkarin..... ja tolpan kohdalla jumahtaa tasan tikkariin.

Näin se homma toimii.... joten ei ole väikea hahmottaa, miksi noita "laskevia tolppia"
alkaa ilmestyä väylien varsille.
 
Viikonlopun Airiston veneonnettomuuden jälkeen mainittiin uutisissa, että vesiliikenneonnettomuuksissa kuolee n. 50 ihmistä vuosittain. En tiedä lasketaanko hukkuneita millä tavalla mukaan? Kuitenki, tuplat mp-onnettomuuksiin nähden. Ei näy syyllistävää journalismia ja median rummutusta ihan samaan tyyliin kuin kaksipyöräisistä? :right:
 
Viikonlopun Airiston veneonnettomuuden jälkeen mainittiin uutisissa, että vesiliikenneonnettomuuksissa kuolee n. 50 ihmistä vuosittain. En tiedä lasketaanko hukkuneita millä tavalla mukaan? Kuitenki, tuplat mp-onnettomuuksiin nähden. Ei näy syyllistävää journalismia ja median rummutusta ihan samaan tyyliin kuin kaksipyöräisistä? :right:
Suurin yksittäinen syy; kännissä soutuveneessä ilman liivejä, ja syystä tai toisesta laidan yli. :kynttila:
 
Kuolemaan johtava onnettomuus tapahtuukin useimmiten sisävesillä soutuveneellä tai pienellä moottoriveneellä – toisin sanoen soutuveneellä, jossa on pieni perämoottori.

Silloin vaarassa on tilastojen mukaan erityisesti keski-ikäinen mies.

– Kurotellaan vähän laidan yli, sitten tipahdetaan ja kukaan ei ole näkemässä. Yleensä näihin tapauksiin myös valitettavasti liittyy alkoholi, Lumilahti toteaa.

Viime vuoden 51:stä kuolemaan johtaneesta vesiliikenneonnettomuudesta 46 tapahtui kaatumisen tai veneen kallistuman seurauksena.

https://yle.fi/uutiset/3-10907923
 
Back
Ylös