• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

250vs600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Apbz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Apbz

New member
Tuli kokeiltua aitoa rr pyörää ja mahtavaa oli! Nyt kyselisin että kumpi luokka 250 vai 600? Satakaksivitoset ei tule kysymykseen koska kokeilin (iskänveljenkaverinpojan) 125kuutioista ja oli auttamatta pieni, koska oon lähes 190cm pitkä.
sad_orig.gif
Sitten kokeilin hieman rata-ajoon laitettua 250cc:tä ja oli paljon parempi.

Eli kumpi pyörä 250 vai 600. Eli kumpaa suosittelisitte? Kaksitahtinen olis ehkä omasta mielestä "kivempi". Huoltokaan ei ois iso ongelma koska pappa osaa ja viittii joten mitä mieltä ootte.

Kiitti.

Ja pliis keskustellaan vaan aiheesta 250vs600 eikä niinkään 2-vs4-tahti.
biggrin.gif

Jos huoltohommat onnistuu, niin se 250 on varmasti huippu ajaa. Kevyt kuin mikä, ja tehoa piisaa. Kisoissa 600 on kyllä kivempi. Kilpaillumpi luokka ja kisaviikonloppuna ehtii nukkumaankin.

Tästä on väännetty SRRA:n sivulla jonkin verran. Katso sieltä.

OK, mutta siellä vastailu nykyään jonkun verran tahmeaa?! Onko totta niinkuin tuolla srra:n foorumilla jossain luki että tämmösellä
pyörällä ei pärjää mitenkään ja alitehonen?

Ja onko tietoa onko juvalla (ei varmaan ole!) tai lähellä mitään moottoripyörä kerhoja jotka harrastaa road racingia?

Ja ei muutakun jatketaan keskustelua!
buttrock.gif

OK, mutta siellä vastailu nykyään jonkun verran tahmeaa?! Onko totta niinkuin tuolla srra:n foorumilla jossain luki että tämmösellä
pyörällä ei pärjää mitenkään ja alitehonen?

Ja onko tietoa onko juvalla (ei varmaan ole!) tai lähellä mitään moottoripyörä kerhoja jotka harrastaa road racingia?
On totta, että tuollaisella Aprilialla et tule pärjäämään kovin hyvin. Minulla on tuommoinen Aprilia sekä Yamaha TZ250. Yamaha on valovuosia nopeampi. On mahdollista että et ole viimeinen tuolla Aprilialla, mutta vaikka olisit kuinka hyvä niin voitosta et aja. (paitsi Ruotsissa 250SP luokassa)

Tuommoinen oikea kilpuri ei edes maksa enempää kuin mitä tuosta Apriliasta pyydetään. Tietysti huoltovälit ovat paljon lyhyempiä.

Ja rehellisyyden nimissä on sanottava, että kusiaisella on helpompi kilpailla koska on vähemmän huollettavaa ja säädettävää. Mutta älä anna sen säikyttää, puolikkaisiin tarvitaan lisää pyöriä. Itsekin ajattelin kokeilla puolikkaiden SM-lähtöä ensikaudella.

Tuosta Juvan kerhotilanteesta en osaa sanoa mitään varmaa, mutta muistelen, että olisin kuullut joskus Juvan moottorikerhosta.. Varma en tosiaan ole.

edit: kijoitusvihreitä

p.s. kakspuolikas on mielettömän hauska ajaa! (silloin kun se toimii.. ;))

thumbs-up.gif

Moro. Otappa yhteyttä Aution Kariin ( kari.autio (ät)pp3.inet.fi). Hän opastaa paikallisia kavereita ratamoottoripyörällä ajosta.

Jooh, eli kuten jo tuolla SRRA:n puolella kertoilin, niin eihän Aprilian katupyörä kykene pärjäämään kilpakäytössä. On se silti syntisen hieno laite omaksi iloksi ajellessa, kun sattuu toimimaan
biggrin.gif

Jooh, eli kuten jo tuolla SRRA:n puolella kertoilin, niin eihän Aprilian katupyörä kykene pärjäämään kilpakäytössä. On se silti syntisen hieno laite omaksi iloksi ajellessa, kun sattuu toimimaan
biggrin.gif
Ja tämä on fakta. Jos päätarkoituksena on oma ilo, niin RS250 on oiva peli vähän laitettuna ja laihdutettuna ainakin.

Ja kyllähän sillä kisoissakin pärjää. Jollei tietoni ole jo vanhentunutta, niin Suomessa sillä on päästy kerran jopa viiden joukkoon.

...siis viidenneksi

...siis Suomen Cupissa (B250)

...siis kun osallistujia oli viisi...
biggrin.gif

Osaisitteko suositella jotain Kilipailukykyistä 250cc pyörää. Kuvat ois kivat.

Ei mulla muuta.
tounge.gif

Yamaha TZ250 tai Honda RS250. Suomessa riittää hyvässä kunnossa oleva yksilö vaikka olisi jo yli 10-vuotias. (tai oikeasti olen vähän huono sanomaan kun olen ajanut vain jokamiesluokassa tähän asti, mutta uskoisin ainakin näin olevan
biggrin.gif
)

Niitä tupsahtaa myyntiin aina silloin tällöin ainakin tänne
ja tänne

Itse ostin oman -98 Yamahani tuolta ruotsalaiselta palstalta.

Tuolla saksalaisella palstalla on rahamiehille tarjolla myös Aprilia RSV250 ja maksaa vaatimattomat 19000EUR
omg.gif

Noniin pitkän harkinnan jälkeen olen sittenkin päättänyt ostaa 600cc kilipailuprätkän.
biggrin.gif

Kun sitä vielä ei ole niin voitte suositella mulle jotain tykkiä.
Eli miten vanha on hyvä(varusteeita saisi olla tarpeeksi ja mielellään vähän enemmän) eli millon saa sopivasti varustellun pyörän ja kamaa mukaan. uuteen ei taija olla rahaa.
Budjetti on: noin 5000-(max)7000€.

Ja mitä ei missään nimessä kannata ostaa etten osta sikaa säkissä
wink.gif
.

Kiitos ja anteeksi
tounge.gif
.

Moro

Juvalla ei tällä hetkellä taida olla moottorikerhoa.
Kelkka kerho löytyy ja toimii aktiivisesti, mutta en tiedä onnistuuko sen väreissä kilpaileminen.
Lähialueelta ainakin Varkaudesta löytyy kovia kuskeja useampaankin eri rataluokkaan ja he edustavat VRT:tä.

Hyvä vaan jos tänne Juvalle saadaan lisää innokkaita alan harrastajia, tällähetkellä ainakin 2 vanhaa Suzukia on ilmestymässä ensikauden B600 kisoihin.

tuodaanpa tämä vanha vääntö takaisin tällä videolla joka tukee omaa mielipidettäni..

250 vs. 600

Motoparkissa puolikkaissa oli jo 17 pyörää viivalla joista sijoille 4-9 ajaneiden nopeimmassa kierroksessa oli vain 1,8 sekuntia eroa. Eli kilpaa saa ajaa ihan koko ajan. Taso ei ole yhtä kova kuin 125-luokassa, mutta mitä väliä? Sehän on kuitenkin cup-luokka eikä SM kuten 125.

Back