36000 kilsaa Pohjois-Amerikkaa prätkällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalifi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kalifi

New member
Laadukas ja hyvin tehty/tuotettu tietynlainen matkakertomus tarjolla edullisesti. Tarkoitus on jakaa kokemusta mahdollisimman monelle eika koittaa tehda rahaa
smile_org.gif

http://www.touring-life.com

Kalifi

Pääsin kurkkaamaan filmiä ennakkoon, ja hyvältä näytti!

Kaikki detaljit on tuolla mun webissa....olen Rukan osastolla joten sielta voipi kayda noutamassa...mielellaan sais maksaa ton vitosen etukateen mun tilille ni ei tartte ihmetella noiden myyntikieltojen kanssa messuilla
smile_org.gif

Jussi aka Kalifi

Täytyy nostaa kypärää miehelle, toiset tekee ja toiset unelmoi. Aion tulla hakemaan tuon filmin messuilta.
smile_org.gif

Tuli katsottua jo
062802moto_prv.gif
Matkailu tosiaan avartaa, tuossa ajassa sitä ehtii tutustua paremmin itseensä ja laittaa arvot järjestykseen.
Ehtii kiireisen arjen huolet ja muut unohtaa ennenkuin joutuu palaamaan takaisin. Zen ja moottoripyöräily
Ja todella herkullisia mutkapätkiä näky olevan reissussa
smile_org.gif

Ostin minäkin messuilta. Hyvältähän tuo näytti - ainakin se mitä sain katsottua.

On nimittäin harvinaisen huonoa teknistä laatua. Ensimmäiset 15 min meni ongelmitta, sitten alkoi enemmän ja enemmän kuva nykiä, sitten hyppiä kohtia yli, ja viimeisenä kuvana näin jotan San Franciscosta.

Onko muilla samaa, vai onko vain minun kappaleeni susi?

Hei, ja kiitos palautteesta.

Levyjä testattiin lukuongelmien vuoksi etukäteen mahdollisimman monessa laitteessa, ja tarkoituksella käytettiin mahdollisimman hyviä levyjä ongelmien välttämiseksi. Mutta jos silti ilmenee että levy ei toimi omassa soittimessa, niin lähettäkää minulle suoraan sähköpostia osoitteeseen press@touring-life.com . On erittäin ikävää jos ongelmia ilmenee, ja tottakai korvataan rahat sitten takaisin. Laittakaa siis sähköpostia minulle, niin katsotaan miten homman parhaiten saa hoidettua. Pahoittelut
sad_orig.gif

-Jani / press@touring-life.com

PS. Laittakaa sähköpostiin tiedot myös siitä, millä soittimella levy ei toiminut, niin tietää paremmin selvitellä onko ongelma mahdollisesti yksittäisissä levyissä vai ylipäätään yhteensopivuudessa.

EDIT: Näyttäisi, että ongelmat levyillä johtuvat huonosta polttojäjestä, jota yksi asemista teki. Onneksi ko. laitteessa ei tehty kuin yhdeksän kappaletta myyntiin asti menneistä levyistä, ja niistäkin jo kolme on onnistuttu löytämään. Mutta mikäli tuollaiseen toimimattomaan levyyn törmää, laittaa sähköpostilla niin pistämme samantien uutta tulemaan.

Mulla leffa toimi kun junan vessa...
062802jumpie_prv.gif

Hiton hieno leffa se onkin, ehkä hieman töksähtelevä, mutta reissussa se on kait tehtykkin. Kaikin puolin hieno reissu, ja leffa... Kade en tietysti ole, mutta.............................
bowdown.gif

Alkuun leffa tuntui jotenkin amatöörimäiseltä mutta sitten muistin miten paljon olin ko. läpyskästä maksanut. Hintaan suhteutettuna loistokamaa. Toki tuollaisestakin saisi teknisesti laadukkaamman mutta jos vertatte Long Way Roundiin niin kalustokin taisi olla hieman erilaista ja LWR-kavereilla oli kuvaaja mukana. Yksin jos moista joutuu toteuttamaan ja tekee sen vielä ns. reissun ohessa niin siihen nähden on kyllä nähty hirvittävästi vaivaa joten ei vitosen pulitus leffasta ole todellakaan paljon.

Näin viime viikolla prätkävideopätkän joka oli teknistä huippulaatua; pätkä oli kuvattu monella laadukkaalla kameralla samaan aikaan, kypärästä, tankin päältä, katteen vierestä, taaksepäin ja leikkaus oli vielä tehty musiikin mukaan. Lopputulos; pyörän ääniä ei kuulunut ollenkaan ja kuvakulma vaihtui noin kolme kertaa sekunnissa joten tuli aika psykedeelinen olo. Eli ei se tekninen laatu ole itselle ainakaan aina ykkösasia.

Tuo Jussin dvd kertoo reissusta hienosti ja tekninen laatu riitti ainakin minulle vaikka katson leffat 170cm leveältä kankaalta seinältä.

Sain tänään omani ja...
bowdown.gif

Luulen että tuon tarkoituksenakaan ei ole ollut tehdä mitään Hollywood-tuotantoa vaan dokumentoida matkakertomus sivistyksestä korpeen ja takaisin ja siinä minusta tuo on onnistunut hyvin; monenlaista tässä on tullut nähtyä ja tämä meni näistä "amatööri"-leffoista kärkikahinoihin suoraan.

Ja kun niitä mutkapätkiä, maisemia ja fiiliksiä katseli niin kyllä veti vihreäksi kateudesta.
bawling.gif

Viimeinkin ehdin katsomaan pätkän läpi ja ainoa valittamisen aihe on se, että tuollaisia reissukuumetta nostavia pätkiä ei saisi myydä Suomessa helmikuussa koska kevääseen on vielä niin pitkä aika.
bawling.gif

Tässä oppia kaikille miten onnistunut matkakertomus tehdään ja levitetään.
thumbs-up.gif

Sain uuden kopion DVD:stä, ja se tuntuu pelittävän. Eli nyt voi jo katsoa koko filmin.

Hyvää materiaaliahan tuo on, hyvällä maulla ja taitavasti tehtyä.
Mitä ne jotkut sanoo ettei se ole mitään "Holiwoodin tasoista"? Kuvat on tarkkoja, juoni etenee loogisesti, kokonaisuus toimii hyvin. Ja matkakertomuksessa kameran kuuluukin heilua.

Itse jäin kaipaamaan hiukan pidempia kuvia esim. Dragonilta - en ole siellä koskaan ollut, joten voihan olla ettei siellä sen enempää kuvattavaa ole kuin tuo lyhyt mutkapätkä?

Matkakertomus vidoeformaatissa - toimii!

Kiitoksia kovasti palautteesta. Suurimmaksi osaksi rohkaisevaa, joten jatkoa lienee tarjolla kunhan lievista taloudellisista ja tyomarkkinapoliittisista rajotteista selvitaan
smile_org.gif

Itse tuota reissua tehneena ja sen jalkeen sita Janin kanssa (enemman kommentoivana osapuolena) tyosteena halua sanoa muutaman sanasen.

Ensinnakin kolmen kuukaden tiivistaminen 70 minuuttiin on sanoinkuvaamattoman vaikea homma. Kuvamatskua oli yhteensa n. 27 tuntia kaytettava..osa tietysti mun amattimaisesta kuvaustekniikasta johtuen lievasti kayttokelvotonta mutta paljon kuitenkin. Oli hirvittavan vaikeaa jattaa pois siisteja ajopatkia ja mieliipainuvia kokemuksia. Matskusta olisi saanut pienella jalkituotannolla nelisen tuntia ohjelmaa
smile_org.gif

Toisekseen tuollaista reissua voi pallistella niin monesta nakokulmasta. Valittu kuvakulma oli tietoisesti hieman pintaa syvemmalta tollasta reissua ihmetteleva, joskin vielakin omasta mielestani pikkusen jaatin viela pinnaliseksi
smile_org.gif
Pelkkaan MP rallastysta on tehty tarpeeksi.

Hienoja ajopatkia...Dragonia sun muuta olisi ollut tarjolla tuntitolkulla. Alunperin tarkoitus oli tehda oma extra patkansa Dragonista pelkastaan. N. 18 minuuttia kurvilatua....318 kurvaa 11 mailin matkalla...mutta kun toi pirun dvd kehnologia olisi nostanu tuotteen hintaa rajusti. Oli pakko miettia, myydaanko vitosella vai kympilla
smile_org.gif
Paatettiin tehda vitosella ja saada mahdollisimman paljon levyva liikenteeseen. Kivasti on mennytkin, n. 120 kipaletta. Onhan noita jalellakin viela
smile_org.gif

Siinapa niita ajatuksia. Ehkapa tulossa on noita ajopatkia jonkunlaisena tiivisteena tms lahikuukausina vaikkapa nettiin, who knows ;)

Kiitoksia kaikille levyn ostaneille!! Ja kiitos palautteesta myos
smile_org.gif

Turvallista ajokautta teille ootellessa (mullahan se on ollu kaynnissa koko ajan ;) )

- Jussi

Ensinnakin kolmen kuukaden tiivistaminen 70 minuuttiin on sanoinkuvaamattoman vaikea homma. Kuvamatskua oli yhteensa n. 27 tuntia kaytettava..osa tietysti mun amattimaisesta kuvaustekniikasta johtuen lievasti kayttokelvotonta mutta paljon kuitenkin. Oli hirvittavan vaikeaa jattaa pois siisteja ajopatkia ja mieliipainuvia kokemuksia. Matskusta olisi saanut pienella jalkituotannolla nelisen tuntia ohjelmaa
smile_org.gif
Tämä asia on helposti ratkaistu. Ainahan voit tehdä kuten suuret elokuvayhtiöt ja laittaa myyntiin 70 minuutin perusversion lisäksi neljän tunnin extended editionin.

Tulihan tuo katsottua ja OK-kamaa. Hintaansa nähden jopa loistava tuotos. Ehkä jäin kaipaamaan hieman paikallisten jutustelua ja haastatteluja, mutta ymmärrän että olisi varmaan DVD-projekti karannut käsistä runsaudenpulaan. Niille mutkapätkille on jopa kateellinen.

Back