• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

5.6 alastaro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sellainen kysymys tuli mieleen että mitä teippiä kannattaa käyttää valojen ja vilkkujen teippaamiseen ettei jää liimajälkiä?
Esim. jotain hyvälaatuista maalarinteippiä voi käyttää, tai jotain sellaista jossa ei ole kovin vahva liima. Jeesusteippiäkin olen kokeillut, lähtee ihan hyvin irti jos ei hinkkaa sitä tiukkaan kiinni.

Moro,

Mullakin on eka ratapäivä edessä. Ajattelin koittaa jos 15.6. mahtuis mukaan Ahvenistolle.

Sellainen kysymys tuli mieleen että mitä teippiä kannattaa käyttää valojen ja vilkkujen teippaamiseen ettei jää liimajälkiä?
Maalarinteippi on ihan hyvä, on halpaa eikä jää liimajälkiä. Ja liimaa se järjestäjältä saamasi tarra näiden maalarinteippien päälle niin lähtee sekin sitten irti kivuttomasti.

mulla oli mustaa muovi teippiä ja se oli tosi hyvä laittaa. jeesuksesta voi jäädä liimaa ja maalarinteipistä samoin joten ainakin henk.koht suosittelen muovi tapea..

Ja Athene - shame on you! Ei kannata tappaa muiden innostusta tuollaisella ylimielisellä asenteella. Etenkään jos ei tiedä/mieti mistä puhuu.
Ylimielinen asenne
tounge.gif
? Siksi, että ihmettelen, että pitääkö se nopeusmittari oikeesti teipata
omg.gif
(koskaan ennen kuullut)! Ei se tähän mennessä ole haitannut teippaamattomana. Eikä ole tullut vilkuiltua.
kaboom.gif
033102ass_1_prv.gif
sulle..
wink.gif
Jos eilen kävit ekaa kertaa radalla, on kai turha esiintyä asiantuntijana vilkuilun suhteen vai? Onneksi siellä radalal on niitäkin, jotka neuvoo kokemustensa pohjalta eivätkä esitä nettigurua vailla kokemusta.

Olisikohan kyse siitä, että jos toinen kyselee miten tarvii varautua ja mitä tehdä kun menee radalle, joku asioista tietämätön naureskelee ja yrittää esittää tietävänsä enemmän kun oikeasti tietääkään.

Minusta on hyvä että uskaltaa kysyä ja on hyvä että vastaamaan löytyy niitä joilla on joko omaa kokemusta asioista tai kuultua tietoa niiltä joilla sitä on (kuten minä). Naureskelusta ei paljon huvia ole kysyjälle eikä kenellekään muullekaan, itsensähän naureskelija vain pelleksi tekee.
smile_org.gif

^No kommenttien perusteella ainakin sen ettet tiedä, vaikka kovin muuta yrität esittää. Ja itsepä olet "kokemuksestasi" täällä kertoillut.
smile_org.gif

Kyllä se mittari kannattanee teipata. Meinasi itsellekin käydä hassusti Alastarossa kun jäin tuijotteleen mittaria.
Kunhan vaan selviän radalle niin todennäkösesti teippaan myös mittarin. Sigmalla voi jälkeenpäin katsella huippunopeuksia, jne.

Erinomaisen fiksun ihmisen merkki poistaa postauksensa, jos ei enää jälkeenpäin kehtaa seistä niiden takana. HUOH taas.

täyttyy kyllä kiittää ja kumartaa teille jotka jaksatte neuvoa ja autaa myös aloittelijaa. tosiaan jos porukka rupeisi naureskelemaan vaan niin jäisi kyllä hiukan paha mieli ja radelle menemisen kynnys kasvaisi kovasti.
confused_orig.gif
täytyy kyllä kuivallakin säällä päästä ajamaan!!

Mun mielestä mittarin teippaaminen on kaksiteräinen miekka.

Toisaalta voi olla niin, että jos mittaria vilkuilee liikaa, niin keskittyminen oleelliseen kärsii.

Mutta toisaalta mittari tarjoaa aikas paljon informaatiota. Ite käytän nopeusmittaria eräänlaiseen vauhdin tarkkailuun. Otan radasta muutaman kohdan jossa mittaria voi vilkasta, ja sitte seuraan nopeuksia näissä pisteissä. Apparalla esim tornin mutka ja suolenkillä Tarusta seuraavan vasurin ulostulo ovat paikkoja jossa nopeuden vilkaisen. Jos ajo alkaa tuntua liian hyvältä, niin mittaria seuraamalla voi kuitenkin kontrolloida nopeutta. Molempiin mutkiin on etukäteen päätettynä raja, ja jos sen yli alkaa vauhti nousta niin rauhotutaan. Mielestäni ihan hyvä ja toimiva konsti.

Mun mielestä mittarin teippaaminen on kaksiteräinen miekka.

Toisaalta voi olla niin, että jos mittaria vilkuilee liikaa, niin keskittyminen oleelliseen kärsii.

Mutta toisaalta mittari tarjoaa aikas paljon informaatiota. Ite käytän nopeusmittaria eräänlaiseen vauhdin tarkkailuun. Otan radasta muutaman kohdan jossa mittaria voi vilkasta, ja sitte seuraan nopeuksia näissä pisteissä. Apparalla esim tornin mutka ja suolenkillä Tarusta seuraavan vasurin ulostulo ovat paikkoja jossa nopeuden vilkaisen. Jos ajo alkaa tuntua liian hyvältä, niin mittaria seuraamalla voi kuitenkin kontrolloida nopeutta. Molempiin mutkiin on etukäteen päätettynä raja, ja jos sen yli alkaa vauhti nousta niin rauhotutaan. Mielestäni ihan hyvä ja toimiva konsti.
Itse en teippaa mittaria koska en sitä millonkaan katsele. Oma keinoni nopeuden tarkkailuun on tuntuma. Siis en varsinaisesti tarkkaile nopeutta. Se oikea vauhti pitää pystyä tuntemaan ilman mittaria. Jos pidät jotakin raja-arvoja mielessäsi radan eri kohdissa niin todennäköisesti alitajuisesti jännität raja-arvon ylittäviä nopeuksia ja ajo kärsii. Lisäksi vauhdin kehittyminen kierrosajan muodossa on tällöin hyvin hankalaa. Jos meno tuntuu hyvältä ja pyörä käyttäytyy hyvin ja ns. tuntuu olevan näpissä niin antaa mennä vaan niin kovaan kuin milloinkin sattuu menemään.

Tämä on vain oma mielipiteeni ja perustuu omaan kokemukseen radalla, joka on hyvinkin vähäinen verrattuna varsinaisiin ratajumaliin.

Jos meno tuntuu hyvältä ja pyörä käyttäytyy hyvin ja ns. tuntuu olevan näpissä niin antaa mennä vaan niin kovaan kuin milloinkin sattuu menemään.
tounge.gif
Mulla taas on sellasia empiirisiä kokemuksia, että yleensä silloin kun alkaa tuntua liian hyvältä on syytä poistua varikolle välittömästi. Säästyy paljolta.

Jos meno tuntuu hyvältä ja pyörä käyttäytyy hyvin ja ns. tuntuu olevan näpissä niin antaa mennä vaan niin kovaan kuin milloinkin sattuu menemään.
tounge.gif
Mulla taas on sellasia empiirisiä kokemuksia, että yleensä silloin kun alkaa tuntua liian hyvältä on syytä poistua varikolle välittömästi. Säästyy paljolta.
Ei kaatumista kannata pelätä. Joskus sitä kuitenkin kaatuu. Sehän kuuluu asiaan tässä harrastuksessa.
wink.gif

Kadulla ajaessa on minulle tuntumalla paljon merkitystä. Eli nopeusmittarin mukaan ei ajeta, vaan sen mukaan mitä fiilis kertoo pyörän ja ajajan yhteistyöstä. Nopeusrajoitukset ei tähän asiaan vaikuta.

teippauksesta senverran että valot yms on hyvä teipata kirkkaalla teipillä, niin ei tarvi alkaa teippejä repimään irti kun käy tankkaamassa.. Eihän se tietty laillista ole, mut säästää aikaa
biggrin.gif

ja sitten se tärkein juttu. Eli jos ja kun se homma alkaa kiinnostamaan, niin kunnon varusteet ostoslistalle (nahkapuku,selkäpanssari jne). Joskus se vahinko kuitenkin sattuu ja silloin harmittaa jos tuli varusteissa säästettyä.

Back