• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

600cc Bandit kulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Markus

New member
Kyllä kuluttaa Bandit 600 vähän vaikka on pikkaisen piristettykin (K&N, Vince&Hines, suutinsarja). Tänään matka-ajoa rajoitusten mukaan ajettuna 454,6km ja tankkiin mahtui liruttaen tasan 20l. Varatankki on 4.5l ja sille piti kääntää 343 kilometrin kohdalla.

ELI KULUTUS VAIN 4.4l/100km 145kg:n kuormalla (kuski+varusteet).

Hyvin sattui muuten bensa loppumaan, liukumisen jälkeen tarvitsi työntää huoltoasemalle enää 100m.

No menee kyllä tosi vähällä, jos toi pitää paikkansa. Onko sulla se katettu malli? Siltikin vaikka olis, niin täytyy kyllä ajaa niinkun vanha mummo tohon kulutukseen..

Mulla on koko ajan palanu jotain kuuden ja seittemän litran väliltä omassa nakubanditissa, ihan sama ajaako matkaa vai kaupunkia. Voi olla tietysti, että reipas matkavauhti kuluttaa tossa nakussa aika lailla.

Ei sitä mikään kiva oo työntää sataakaan metriä, on se vaan sen verran painava rautakasa. Ite oon pyrkiny aina pääseen ajamalla tankille..

Ei oo bandittia mulla, mutta kawasakin zx-9r ja kulutus vuos sitten pitkällä reissulla mitattuna oli 4,3 litraa sataselle. Käyköhän se laihalla vai mikä?

Joo voi kyllä pitää paikkansa mun vie ihan vakio 5-6 litraa ja ihan millasessa ajossa vaan...tuntuu että ei kuluta enempää vaikka kuinka kiihyttelee tai vaikka kuinka ajaa taloudellisesti ni saman vie...ja kyselin tuolta Piensalmelta ni sano että kun laitat noi vermeet kiinni ja säädätät sen kohalleen ni kulutus voi jopa tippua ja ei se koneenkäyttöikä ainakaan lyhene, kuulemma jopa päinvastoin kun on säädöt kohillaan...ei omaa kokemusta siitä vielä mutta näköjään näin voi olla...

kuulostaa kulutukset melko pienille. itselläni oli 600S -01 ja sen kulutus oli välillä 6.5-7.5l satkulla. ja ajo oli sekalaista kaupunki, moottoritie & maantieajoa.
sport05.gif

Mulla meni 1200 banditti sillon kun oli pelkkä vaimennin kiinni ja ajeli rauhallisesti minimissään 4,9 l/100km nyt kun hiukan säädetty ni 7,5 l tuntuu vievän melkeen väkisin.

Minä en taas pidä tuota kulutusta mahdottomana. Itse olen päässyt myös usein alle 5 litran, muistaakseni 4,7 litraa on enkka. Tavallisesti minullakin menee n.5,5 litraa, mutta välillä kun ajelee kaikessa rauhassa matkaa, niin kulutus on alle viiden.

1200S jossa nyt täyskate ja kulutus on alle 6 normaaliajolla. Katteen asentamisen jälkeen en ole vielä ehtinyt mittaamaan miten tuo on vaikuttanut.

Kyllä sata metriä työntää vaikka autoa, olin tyytyväinen kun loppui, saipahan tarkistettua tankin koon samalla.

No kyllä tuo pitää ihan varmasti paikkansa. Jos vielä huomioidaan mittarivirhe niin saadaan kulutukseksi 4.73l/100km. Yleensähän mittarivirhettä ei "kulutuskeskusteluissa" huomioida. Toi kulutusmittaus oli niin tarkasti tehty ettei tarkempaa varmasti pysty tekemään ilman erikoislaitteita.

Pyörä on ammattivirittäjällä säädetty eli ei pitäisi tosiaan olla liian laihalla. Ajo oli matka-ajoa (kaupungissa vain n.15km) rajoitusten mukaan, ei kaahailua muttei myöskään mummoajoa (jos ei rajoitusten mukaan ajaminen sitten jonkun mielestä ole sellaista).

Ajo-asento sopii muuten ainakin meikäläiselle, 500km:n jälkeen tuntui siltä että voisi ajaa vaikka samantien toisen samanlaisen pätkän.

Heips.

Mie käväsin täältä Jyskälästä Tampesterissa - aikaa 150 kului n. 1h 40min. Takasin ajelin hiukkasen enempi hissukseen, mutta silti "ripeähkösti". Takas tankilla: 300km ja laskin kulutukseksi 5.09 litraa satasella. Pelkkää matka-ajoa oli tuo. Ei sekään hirveen paha
thumbs-up.gif

Kyllä pyörällä pääsee todella pienellä kulutuksella, kun ajelee rauhallisesti ja pieniä nopeuksia. Viime kesänä kävin pohjois-Norjassa kiertämässä gpz 550 pyörällä, ensimmäisellä tankilla kulutus oli 3.75/100km ja toisella tankilla 3.9/100km. Mutta siellä tuli kyllä ajeltua todella hiljaa ja varovaisesti, kun ei nopeusrajoituksetkaan sallineet hurjastelua.

Jee, kyllä mullakin 600S vie säännönmukaisesti 4,5-5 litraa, ajoi miten vaan missä vaan, suunnilleen rajoituksia kunnioittaen. Ja vaikka olis sivulaukut ja peräkonttikin päällä, niin ei paljoa nouse, viiden pinnassa pysyy. Harrastuksen konkurssiin vievät osuudet tuleekin muualta, vakuutuksista jne
sad_orig.gif

390 kilsaa olen ajanut tankillisella, silloin mahtui reilut 17 litraa, varalla oltiin jotain 50 kilsaa oltu. Tosin varalla ollessa ajelin max 80km/h ajattelin säästeleväni bentziiniä kun ei ollut varmuutta... Autoilijat kattelivat ohittaessaan, että eikö toi tunari löydä kakkosvaihdetta... Ärhm..

Todella vaihtelevalla ajolla mulla on nyt ollut kulutus jotain 4.7l / 100km

Itse juuri kortin saanena  
062802jumpie_prv.gif
olen omalla 600:lla naku Banditillä ajanu nyt about 800 kilsaa ja kulutus ollu 6,4 - 6 litraa. Reippaalla kaasulla olen tosin päristellyt.

Back