• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

625 SXC välitykset

Eli aika hyvin on linjassa painot kun mallikatraan pulskin, 640 lc4 adve -00, painaa tankki tyhjänä ~156kg (78/78).

Kuitenkin katetta ja tankkia parin kolmen sxc:n verran :p
 
Nyt kaipailisi LC4-tietäjiltä apua. 625:sen sivuääni.

https://www.youtube.com/watch?v=h8H0bH2l-Ck
Videolla kuuluvan hiukan metallisen tikityksen lähdettä mietin. 0:12-0:15 kohdassa kuuluu varsin hyvin, eikä puhelin vääristä ääniä. Naputus kuuluu tyhjäkäynnillä, mutta pienillä kierroksilla häviää tai peittyy. Esim. ryyppy päällä ei kuule.

Ensimmäisen kerran huomasin äänen, kun SASin huonosti tulpattu kierrätysputken lähtö pakokanavien välistä katkesi ja virittelin väliaikaisesti pellinpalasen kiristysklemmarilla paikoilleen. Alkukeväästä tulppasin lähdön sillä alumiinitulpalla ja kupariprikalla, mutta ääni kuuluu vieläkin.
 
Venttiilinvälykset mitattu?

Väljä välys indikoi imu/ pakopuolen rullien porsimista. Sitten karkaa rullien neulat ja nokka menee soiroksi.
 
Taas kuuluisa Kotarin LC 4 moottori. Vielä jaksaa Kotari teettättää LC 4 moottoria. Surullisen kuuluisan huono, käy kuin rantasaunan kiuas, venttiilii ongelmia, kampiakselin alapään laakerin ongelmia, mäntä kolisee jne... Pysyisi Kotari vain 2 tahtisissa, se niillä onnistuu.
 
Edellistä edellinen kun olisi vinkunut vuotavista pakotiivisteistä, saattaisi olla jäljillä. Ainakin minun korvaan kuulostaa siltä että jostaim supattaa pakokaasua pihalle.
 
Nyt kaipailisi LC4-tietäjiltä apua. 625:sen sivuääni.

https://www.youtube.com/watch?v=h8H0bH2l-Ck
Videolla kuuluvan hiukan metallisen tikityksen lähdettä mietin. 0:12-0:15 kohdassa kuuluu varsin hyvin, eikä puhelin vääristä ääniä. Naputus kuuluu tyhjäkäynnillä, mutta pienillä kierroksilla häviää tai peittyy. Esim. ryyppy päällä ei kuule.

Ensimmäisen kerran huomasin äänen, kun SASin huonosti tulpattu kierrätysputken lähtö pakokanavien välistä katkesi ja virittelin väliaikaisesti pellinpalasen kiristysklemmarilla paikoilleen. Alkukeväästä tulppasin lähdön sillä alumiinitulpalla ja kupariprikalla, mutta ääni kuuluu vieläkin.

Kovasti kuulostaa siltä että keinut on menossa. Mutta myös että jostain pääsee pakokaasua pihalle. Miltä noi pakoputken jouset tuntuu onko kireällä vai löysällä.
 
Putkiston liitokset tarkastukseen ekaks, näkyykö nokea, tuntuuko puhallusta käteen.
Venttiilin välykset.
Sylinterin alapään mutterit, onko vas.etukulma öljyssä?
Kaasarissa luisti kunnossa?
 
Kiitoksia kaikille vastauksista. Jäi tosiaan viesti vähän kesken, piti vielä kirjoitella, että venttiilit on säädetty noin 1500km sitten ja samalla vaihdettu uudet keinuvipujen rullat, eli niistä sen ei pitäisi kuulua. Sylinterin alakulmassa öljy on tullut öljykorkista (o-rengas vuoti) ja kaasari kunnossa.

Sikäli tuo putken vuotaminen jostain käy järkeen, kun ääni taisi alkaa samaan aikaan, kun se sas putki katkesi pulttitulpan ja lähdön väliltä.

Täytyy varmaan kokeilla uusilla putken jousilla ja pakotiivisteillä.
 
Back
Ylös