• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

640 Prestige

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri M.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harri M.

New member
Moe!

Mitä ollennaista eroa tuossa Prestige mallissa on verrattuna "normaaliin oranssiin"?

Onko 20 tkm paljon vai vähän 625 LC4 pannulle?

Niin ja onko tuo ruisku vai kaasaripeli? Vuosimalli 2006 kyseessä.

-Harri-
 
Kaikki vanhat LC4:t kaasaripelejä, siis kaikki ennen 690 mallia.
Mikunin BST-40 tai Keihinin FCR-41 lienevät yleisimpiä kaasareita 2000-luvun (euro) malleissa.

20tkm ei ole paljoa.
Normi katuajossa, ohjekirjan huoltovälillä, olisi jo neljännet öljyt sisällä...

Itsellä 640adv ja mittarissa +97tkm...

Ameriikan foorumilta 127tkm ajetun koneen avaus kuvien kera...

Eri juttu tietenkin jos on ollut huonolla hoidolla tai rajulla ajolla.
Tuskin siltikään vielä auttamattoman loppu.
Ja kulutusosat sieltä koneen sisältä voi aina vaihtaa...

Kaukoidän rivinelonen tuo ei ole, ei hyvässä eikä pahassa
tounge.gif
 
Kiitoksia!

Juu eipä tuossa japsia olla hakemassakaan, meinasin vaihtaa joutilaaksi jääneen CBF600S mopottimen tuollaseen, vois sitten ehkä ajella jopa talvellakin ja sopivan karkeilla kumeilla ehkä jopa sorapätkiäkin kesäaikana.

-H-
 
Juu, ei siitä Kawasta oikein päässyt kaupoille, vähän tuo Kotari kyllä jännittää kun kaupat tuli tehtyä ihan valokuvien perusteelle.

Nyt pitäisi vain ratkaista ongelma, eli millä vaihtopyörä täältä Lapista Espooseen ja päinvastoin. No eiköhän siihenkin konsti löydy, kunhan on vain edullinen.
cool.gif


-H-
 
Juu, ei siitä Kawasta oikein päässyt kaupoille, vähän tuo Kotari kyllä jännittää kun kaupat tuli tehtyä ihan valokuvien perusteelle.

Nyt pitäisi vain ratkaista ongelma, eli millä vaihtopyörä täältä Lapista Espooseen ja päinvastoin. No eiköhän siihenkin konsti löydy, kunhan on vain edullinen.  
cool.gif


-H-
No ajamalla tietenkin
sport05.gif
 
Kaikki vanhat LC4:t kaasaripelejä, siis kaikki ennen 690 mallia.
Mikunin BST-40 tai Keihinin FCR-41 lienevät yleisimpiä kaasareita 2000-luvun (euro) malleissa.

20tkm ei ole paljoa.
Normi katuajossa, ohjekirjan huoltovälillä, olisi jo neljännet öljyt sisällä...

Itsellä 640adv ja mittarissa +97tkm...

Ameriikan foorumilta 127tkm ajetun koneen avaus kuvien kera...

Eri juttu tietenkin jos on ollut huonolla hoidolla tai rajulla ajolla.
Tuskin siltikään vielä auttamattoman loppu.
Ja kulutusosat sieltä koneen sisältä voi aina vaihtaa...

Kaukoidän rivinelonen tuo ei ole, ei hyvässä eikä pahassa  
tounge.gif
Onko tuossa muuten luistokytkintä ja/tai kumivaimennettua vetopakkaa? Ollappa jokin manuaali, josta voisi tutustua tekniikkaan tarkemmin.
 
Onko tuossa muuten luistokytkintä ja/tai kumivaimennettua vetopakkaa? Ollappa jokin manuaali, josta voisi tutustua tekniikkaan tarkemmin.
Ei taida olla luistokytkintä noissa vanhemmissa LC4:issa. Mutta mitä minä niillä olen ajellut, niin en ole kyllä koskaan kaivannutkaan. Takanapa on vaimennettu.

Hakusanalla "KTM_400-660_LC4_'98-03_Repair_Manual.pdf" löytänet neuvoja tuohon manuaaliasiaan, sekä täältä.
 
Onko tuossa muuten luistokytkintä ja/tai kumivaimennettua vetopakkaa? Ollappa jokin manuaali, josta voisi tutustua tekniikkaan tarkemmin.
Jep, ei luistokytkintä vakiona ja vaimennettu takanapa.

Tekniikka noissa on ihan perus sellaista.
Ei mitään hirveän eksoottisia ratkaisuja.
Perus työkaluilla ja taidoilla pärjää.

Ensimmäisellä kerralla kannattaa öljynvaihtoon varata hetki aikaa, helpompiakin on nähty...
tounge.gif


Kaksi suodatinta, kolmesta reijästä öljyä ulos, kahdesta sisään ja vielä systeemin ilmaus päälle
crazy.gif
 
Kaksi suodatinta, kolmesta reijästä öljyä ulos, kahdesta sisään ja vielä systeemin ilmaus päälle  
crazy.gif
Kolmesta ulos? Ainakin tuo manuaali, jonka linkistä kattelin, käskee laskemaan vain kahdesta ulos. Mutta onkos noita suodattimia kaksi vai kolme, jos öljyä on myös rungossa? "runkosäiliö" lie täytetään niin täyteen, että alkaa tulla yli siitä täyttöreiästä, vai kuinka?

Jos tässä viikon pääst kävis hakemassa mopon kotia, tai no, tallille.
inlove.gif
 
Koneen alla on kaksi proppua, pieni magneetilla ja iso magneetilla ja sihdilä.
Tuon sihdin sisään jää ensimmäisen öljypumpun imuputki.
Pumpun joka pumppaa öljyä kytkinposken/laatikon pohjalta ensimmäisen suodattimen kautta runkoputkeen, ja osittain männän jäähdytys suuttimelle/suuttimille.

Runkoputken alaosassa on yksi tyhjennys proppu lisää, joko suodattimen jalan vasemmassa sivussa tai uudemmissa rungoissa suodattimen jalan sisällä.
Runkoputken yläpäässä, oikealla, rungon täyttö ja ilmausproppu.

Runkoputkessa öljy kulkee alas, ylös ja takaisin alas poistuen suodattimen läpi voitelemaan kampiakselin alapäätä.

Toinen öljypumppu vuorostaan pumppaa kampikammion pohjalta öljyä vaihteiston akseleille, josta se valuu laatikon/kytkinposken pohjalle.

Öljyn mittatikku/täyttöaukko on siinä kytkinposken reunassa, vasemmalla puolla konetta.
Uudemmissa koneissa myös tarkistussilmä kytkinposken etuossa.

Laturin kopassa oleva akkuna ei sitten ole öljy määrän tarkistusta varten...

Ja suodattimia on kaksi, paperielementti konessa ja peltikuorinen runkoputken päässä jos on tuollainen öljyt rungossa malli.

Myös muissa malleissa pitäisi olla tuon runkoputken ja suodattimen tilalla erillisessä kotelossa oleva toinen suodatin.

Ja samat samat horinat ehkä hieman helpommin ymmärrettävänä kuvana...  
tounge.gif


Ja kuvalliset ohjeet tuohon öljynvaihtoon, ameriikan tyyliin...
 
Juuri tuon takia tulee käytettyä kittiä missä on kaikki tarvittavat tiivisteet ja molemmat suodattimet.
Sekä kahta litran öljypulloa...

Jos pöydällä on kaksi tyhjää pulloa ja kaksi käytettyä suodatinta eikä lattialla ole suurta lammikkoa niin öljynvaihto on oletettavasti onnistunut
lookaround_orig.gif
tounge.gif


Tuohon runkoputkeen ei sitten fakiirikaan valuta sitä ~0,6L öljyä suoraan purkista, vaan tarvitaan jonkinlainen letku & suppilo tyyppinen työkalu.
 
Back
Ylös